Aktualności

05.08.2019 #WeKnowMore

Potencjał reklamowy LinkedIn. Na które formaty reklamowe warto zwrócić uwagę?

Z popularnej sieci biznesowej LinkedIn korzysta już 630 mln użytkowników na świecie, w tym ponad 3 mln w Polsce. Ok. 90 mln użytkowników stanowią pracownicy zajmujący kluczowe stanowiska w swoich firmach. Każdy z nich buduje własną sieć kontaktów – wchodzi w interakcję z partnerami biznesowymi, wymienia się kontaktami handlowymi, poszukuje nowych specjalistów. Publikuje także własne treści, informuje o nagrodach i wyróżnieniach swojej firmy. Jego aktywności są doskonałą okazją do wyświetlenia komunikatu reklamowego, zwłaszcza odnoszącego się do jego branży. Zatem jakie formaty wybrać?

Do uruchomienia kampanii wymagane jest posiadanie strony firmowej na LinkedInie. Jeżeli reklamodawca jeszcze jej nie posiada, istnieje możliwość założenia profilu firmy w trakcie tworzenia reklamy. W managerze kampanii można założyć kilka kont, co ułatwia prowadzenie działań promocyjnych w imieniu kilku przedsiębiorstw. Przede wszystkim już na starcie należy przemyśleć, jaki cel jest najważniejszy w przypadku danej działalności – budowanie świadomości marki, wzbudzenie zainteresowania postami/aktualizacjami, a może konwersje – zwiększenie liczby odwiedzających zewnętrzną stronę www.

Następnie kluczowe jest targetowanie. Wyłonienie grupy odbiorców poprzez kryteria (lokalizacja, dane demograficzne, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, zainteresowania itd.). Do ustawienia pozostaje jeszcze budżet, czas emisji, model rozliczeń (stawki) oraz opcjonalnie śledzenie konwersji.

Należy pamiętać, że przy wyborze danych demograficznych LinkedIn zwraca uwagę na dyskryminację przy ukierunkowaniu reklam. System nie dopuści reklamy, jeżeli ma związek z zatrudnieniem, mieszkalnictwem, edukacją lub kredytem bankowym i jest targetowana w sposób dyskryminujący z powodu płci lub innych chronionych cech. Reklamodwca musi poświadczyć, że nie wykorzysta LinkedIna w tego typu promocji.

Więcej o poszczególnych formatach reklamowych przeczytasz w artykule autorstwa Tomasza Starzyńskiego na MamStartup.pl

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!