Czym jest digital marketing?
Digital marketing, zwany również marketingiem online, marketingiem internetowym lub marketingiem cyfrowym, to zestaw działań w sferze internetowej służący do przekazywania komunikatów i mierzenia ich wpływu na odbiorcę. W praktyce digital marketing zazwyczaj odnosi się do kampanii marketingowych wyświetlanych na komputerze, telefonie, tablecie lub innym urządzeniu. Może przybierać różne formy, w tym video, reklamy displayowe, marketing w wyszukiwarkach, płatne reklamy społecznościowe i posty w mediach społecznościowych. Digital marketing jest często porównywany do „tradycyjnego marketingu”, takiego jak reklamy w czasopismach, billboardy i czy ulotki. Jednak w rzeczywistości marketing online jest całkowicie odmienny, trafniejszy, szybszy i skuteczniejszy.
Strategia marketingu digitalowego pozwala wykorzystać różne kanały cyfrowe – takie jak media społecznościowe, pay-per-click, SEO czy e-mail marketing – w celu nawiązania kontaktu z istniejącymi klientami i osobami zainteresowanymi Twoimi produktami lub usługami. W rezultacie możesz zbudować markę, zapewnić doskonałą obsługę klienta, przyciągnąć potencjalnych klientów czy ulepszać doświadczenia swoich klientów.
Agencja digitalowa — co to jest i czym się zajmuje?
Agencja digitalowa zajmuje się przede wszystkim planowaniem oraz realizacją działań marketingowych online, które mogą polegać na budowaniu marki, reklamie w wyszukiwarkach, public relations, tworzeniu komunikacji marketingowej, optymalizacji kampanii internetowych czy analityce danych.
Do zadań agencji digital mogą należeć:
- web development, czyli tworzenie projektów internetowych, mobilnych oraz automatyzacja danych
- design, czyli projektowanie kreacji reklamowych na potrzeby mediowe
- prowadzenie kampanii reklamowych, obejmujących zarówno sektor konsumencki b2C, jak i b2b
- projektowanie strategii marki, strategii komunikacji i strategii marketingowej
- SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach
- social media oraz influencer marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych
- content marketing obejmujący treści, grafikę, infografiki oraz animacje
- działania public relations
- marketing aplikacji mobilnych
- analityka internetowa, kluczowa w e-commerce
- audyty i analizy UX, z celem wzrostu sprzedaży
- testy użyteczności zwiększające komfort użytkownika
Agencja interaktywna digital a agencja kreatywna - jak wybrać agencję digitalową?
W morzu ofert agencji digitalowych łatwo się zgubić, a wielu przedsiębiorców, którzy nie mają doświadczenia w marketingu cyfrowym, nie wie, jakiego partnera do współpracy wybrać. W pewnym momencie każdy przedsiębiorca, biznes e-commerce i firma B2B stanie przed takim wyborem. Czy zatrudniam agencję kreatywną, czy agencję digital? A może agencję interaktywną lub firmę marketingową? Często, poszukując odpowiedzi na pytanie, jaką firmę wybrać, przedsiębiorcy decydują się zapoznać z różnego rodzaju rankingami agencji marketingowych w zakresie pozycjonowania, reklamy PPC czy działań w social mediach. Jednak sam ranking agencji marketingowych to nie wszystko — często od liczb i pozycji w rankingu ważniejsze jest podejście danej agencji digitalowej, jej doświadczenie w Twojej branży czy unikalność usługi i możliwość jej dostosowania do twoich indywidualnych potrzeb.
Agencja marketingu cyfrowego (agencja digital, agencja marketingowa) zazwyczaj oferuje pełen zakres usług marketingowych w sferze online. Zajmuje się doradztwem marketingowym i zapewnia kreatywny, strategiczny i techniczny rozwój produktów i usług marketingowych. Innymi słowy, agencja digital marketingowa zapewnia Ci najszerszy wachlarz usług dotyczący obecności Twojej marki w Internecie.
Z drugiej strony agencję kreatywną można postrzegać jako zespół, który tworzy wszystkie treści i elementy wizualne Twojej marki. Należą do nich takie elementy jak: logo, kreacje, strategia komunikacji, pełna identyfikacja wizualna, materiały wideo. Zazwyczaj agencje kreatywne są ekspertami od marki, którzy tworzą wszystkie projekty graficzne i wizualne, które później definiują produkt. Agencje kreatywne zazwyczaj nie zajmują się już egzekucją kampanii reklamowych, nie oferują kampanii SEO i analityki danych.
Agencja reklamowa a agencja marketingowa — podobieństwa i różnice
W ramach naszej kompleksowej oferty agencji digitalowej pragniemy podkreślić różnice i podobieństwa pomiędzy agencją reklamową a marketingową, aby naszym klientom ułatwić wybór usług najlepiej dopasowanych do ich potrzeb.
Agencja reklamowa a marketingowa — podobieństwa:
Zarówno agencja reklamowa, jak i marketingowa, koncentrują się na promowaniu Twojej marki, produktów lub usług. Celem obu jest zwiększenie widoczności firmy, budowanie świadomości marki oraz angażowanie potencjalnych klientów. Oferują one kreatywne rozwiązania, które pomagają wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji, wykorzystując do tego celu różnorodne narzędzia i kanały komunikacji.
Agencja marketingowa a reklamowa — zakres usług
Agencja reklamowa skupia się głównie na tworzeniu i dystrybucji materiałów reklamowych, takich jak reklamy w mediach społecznościowych, telewizji, radiu czy prasie. Ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi do marki poprzez atrakcyjne i zapadające w pamięć kampanie reklamowe. Z kolei agencja marketingowa oferuje szerszy zakres usług, obejmujący strategie marketingowe, badania rynku, SEO, marketing treści, marketing szeptany, a także planowanie i realizację kampanii marketingowych. Działania te mają na celu nie tylko promocję, ale także budowanie długoterminowych relacji z klientami i zrozumienie ich potrzeb.
Agencje reklamowe a marketingowe — strategia działań
Agencja marketingowa pracuje nad opracowaniem kompleksowej strategii marketingowej, która jest dopasowana do celów biznesowych klienta. Koncentruje się na analizie rynku, segmentacji odbiorców oraz na efektywnym docieraniu do nich poprzez różne kanały. Agencja reklamowa, działając w ramach tej strategii, skupia się na kreatywnym i efektownym przekazie reklamowym, który ma na celu natychmiastowe zwiększenie zainteresowania ofertą.
Agencja digital marketingu z Warszawy
Wybierając współpracę z naszą agencją digital z Warszawy, korzystasz z doświadczenia zarówno w zakresie reklamy, jak i szeroko pojętego marketingu. Nasze usługi marketingowe są kompleksowe – od strategii przez kreację aż po realizację i analizę efektów. Dzięki temu zyskujesz nie tylko efektowne reklamy, ale i przemyślane strategie marketingowe, które budują wartość Twojej marki na dłuższą metę. Nasz zespół specjalistów z różnych dziedzin gwarantuje, że każdy aspekt Twojej obecności w internecie będzie spójny i dopasowany do potrzeb Twojej firmy oraz oczekiwań klientów. Z nami Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna, a relacje z klientami – silniejsze i bardziej zaangażowane.
Jakie cele realizuje agencja e-commerce?
Agencja e-commerce to zewnętrzny zespół, który współpracuje z Twoją firmą w celu osiągnięcia wyznaczonych celów, takich jak zwiększenie współczynnika konwersji, zwiększenie wolumenu sprzedaży, utrzymanie wskaźników ROAS etc. Agencje digitalowe dla sklepów często osiągają to poprzez strategiczne wykorzystanie usług kreatywnych, technologicznych i marketingowych.
Zazwyczaj agencje marketingowe 360 dla biznesów e-commerce działają w modelu full service. Oznacza to, że pod jednym dachem oferują usługi strategiczne, kreatywne, marketingowe i technologiczne. Działania agencji e-commerce mogą więc polegać na pozyskiwaniu nowych użytkowników, przygotowywaniu akcji specjalnych, optymalizacji treści pod kątem SEO, testowania różnych wariantów koszyków, czy prowadzeniu kont w mediach społecznościowych.
W Polsce działa obecnie ok. 250 00 firm prowadzących sprzedaż w Internecie, z czego nieco ponad 50 000 zostało zarejestrowanych w PKD od początku jako sklep internetowy. To ogromny potencjał do wypełnienia dla agencji specjalizujących się w marketingu e-commerce.
Agencja content marketing — przykłady kampanii reklamowych
Agencja marketingowa o profilu content marketing zajmuje się tworzeniem wyróżniających się treści nie tylko w przestrzeni internetowej, ale także offline. Ważne, aby tworząc strategię kampanii, dowiedzieć się, kto jest naszym potencjalnym klientem. Dobrze określona grupa docelowa to podstawa działań digital marketingu, w tym content marketingu.
W dzisiejszym świecie kampanie muszą pobudzać nasze emocje, trafiać w (czasem głęboko skrywane potrzeby potencjalnych klientów, takie jak na przykład poczucie przynależności, potrzeba akceptacji własnego ciała i inne. Nierzadko zdobycie cennych informacji na temat samego produktu, jak skład czy polityka zwrotu, będzie na równi ważne z przekazem, filozofią i wartościami marki. Jeśli nasza reklama sprawi, że odbiorca choć przez chwilę poczuje się lepiej, taki sam efekt wywoła później u niego nasz produkt.
Doskonałym przykładem może być kampania ‘Bądź sobą z marką Sprite. Trwa sezon hejterów’, która swoim inkluzywnym językiem może doskonale trafić w potrzeby ludzi borykających się z poczuciem odmienności.
Allegro również radzi sobie świetnie z poruszaniem strun emocji u odbiorców, czego przykładem mogą być viralowe świąteczne reklamy ‘To, co najważniejsze’ oraz ‘Czego szukasz w Święta’.
Agencja reklamowa social media
Agencja reklamowa social media to agencja digital marketingowa, która ma na celu realizację założonych celów przy pomocy mediów społecznościowych. Mówi się o 27 milionach Polaków, którzy stanowią grupę docelową kampanii w mediach społecznościowych. Jest to zatem ogromny potencjał do zagospodarowania, który może wykorzystać agencja digital, dzieląc się swoją wiedzą z klientem. Oczekiwania odbiorców social media są coraz wyższe i w zalewie informacji kampanie wymagają coraz bardziej przemyślanej strategii ze strony Twojej firmy.
Co możemy zrobić w takich realiach? Warto rozważyć wszystkie za i przeciw oraz zdecydować, czy zamiast samodzielnego prowadzenia kont, nie lepiej, aby profesjonalna agencja digital zajęła się naszymi działaniami na Facebooku, platformie YouTube, Instagramie, TikToku, Linkedin czy Twitterze, aby każda nasza reklama w sieci internetowej wpływała na zaangażowanie wcześniej wyselekcjonowanej grupy docelowej.
Czy agencje digital zajmują się tylko marketingiem internetowym?
Z samej definicji marketing internetowy obejmuje głównie działania reklamowe. Jednak kompleksowa agencja digital może wyjść ponad planowanie i optymalizację kanałów emisji. Dobry zespół kreatywny agencji digital marketingu pomoże poukładać kwestie identyfikacji wizualnej w kreacjach, przygotuje projekt mailingu, a nawet przygotować projekt strony internetowej.
Przekrojowa agencja digital marketingu pomoże też z mierzeniem efektów poprzez wsparcie przy wdrożeniu kodów śledzących. Wszystkie te aspekty, kreacje, strona i mierzalność działań są równie ważne co same działania reklamowe. Bez nich, kampanie reklamowe może nie osiągnąć pełni efektywności. Warto więc skierować się do takiej agencji digital, która jest w stanie obsłużyć biznes kompleksowo, szczególnie kiedy po stronie klienta nie ma specjalistów do tych obowiązków.
Agencja SEO i pozycjonowanie stron
SEO to skrót Search Engine Optimization. Agencja o tej specjalizacji zajmuje się optymalizowaniem stron internetowych w sieci pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie stron ma na celu ich wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Optymalizację strony poprzedza zazwyczaj audyt SEO, czyli sprawdzenie struktury witryny, linkowania, treści oraz kodu źródłowego. Proces ten wiąże się z zastosowaniem kalorycznych fraz kluczowych, przy czym kaloryczność w tym przypadku oznacza dużą liczbę wyszukiwań.
Niezwykle ważną rolę przy pozycjonowaniu stron pełni Link Building, którego zadaniem jest pozyskanie linków zewnętrznych do naszej strony internetowej. Linki te mogą znajdować się na blogach, portalach społecznościowych czy forach internetowych. Często agencje SEO są też agencjami digital i oprócz pozycjonowania stron i sklepów oferują usługi content marketingu, SXO, realizują kampanie PPC czy są agencją reklamową social media.
Pozycjonowanie lokalne
Jeśli jesteś właścicielem firmy, który chce przyciągnąć więcej klientów z okolicy, powinieneś zoptymalizować swoją witrynę pod kątem lokalnego SEO. Wdrożenie kilku podstawowych elementów optymalizacyjnych wpłynie pozytywnie na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce, zwiększy ruch na stronie oraz rozpoznawalność Twojego biznesu w okolicy co przełoży się na wyższe dochody.
Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne z agencją digitalową?
Pierwszym krokiem w działaniach Local SEO powinna być dokładna analiza pod kątem fraz kluczowych, działań konkurencji oraz aktualnej sytuacji na rynku. Istotne jest również, aby podstawowe elementy SEO na stronie były już odpowiednio zoptymalizowane. Warto także uwzględnić lokalny charakter, np. poprzez wykorzystanie lokalizacji w treściach czy też pozyskiwanie linków z lokalnych stron internetowych i katalogów firm. Na przykład lokalne agencje digitalowe mogą dbać o swój wizerunek, tak by znaleźć się rankingach agencji marketingowych w danym obszarze.
E-mail marketing oraz sieci afiliacyjne
E-mail marketing to znakomita forma dotarcia do segmentów, które nas interesują, dzięki wykorzystaniu baz wydawców. Warto przy tym pamiętać, że dostawcy takich rozwiązań to nie tylko małe profilowane bazy, ale także całe serwisy internetowe, w tym wertykalne, mające wiele sekcji tematycznych, pozwalających na skuteczne dotarcie do naszych potencjalnych klientów. Rozliczenia zależnie od oferty mogą przybrać formę stałej, jednorazowej opłaty, ale także rozliczenia za kliknięcie, dzięki czemu będziemy mogli mieć realny wpływ na to, ile osób wyląduje na stronie docelowej w zaplanowanym przez nas budżecie.
Sieć afiliacyjna to szczególnie ciekawy wybór, kiedy mamy działalność e-commerce i chcemy nabrać skali dzięki działaniom pojedynczych klientów. Dzięki temu najbardziej oddani klienci mogą jednocześnie reklamować ulubione produkty wybranych firm, osiągając z tego powodu korzyści finansowe, docierając z komunikatem do swoich znajomych, odbiorców, czytelników. Dzięki różnorodności produktów w ramach sieci afiliacyjnych treść z taką reklamą może przybrać interesującą formę, na przykład prezentownika.
Sposoby targetowania w digital marketingu
Metod targetowania marketingu online mamy wiele, począwszy od kierowania reklam według danych demograficznych (wiek, płeć, kraj, miasto, region itp), przez targetowanie behawioralne, czyli kierowanie na klientów mających szczególne potrzeby i nawyki zakupowe, po targetowanie kontekstowe – szereguje odbiorców według ich zainteresowań.
W różnych systemach reklamowych możemy spotkać inne metody targetowania – jest to np. targetowanie na posiadaną listę klientów i do tego możemy zaliczyć również remarketing, czyli wracanie z reklamą do odbiorców, którzy mieli już z nią kontakt.
Jak mierzyć efekty marketingu digitalowego?
Głównym celem naszych działań marketingowych jest zwiększenie zysków firmy – czasami oznacza to wzrost sprzedaży, czasami wzrost liczby leadów czy innych mierzalnych wskaźników. Ważne jest, aby na początku wyznaczyć sobie cel, którego osiągnięcie będzie dla nas oznaczało sukces w działaniach marketingowych, i do niego dążyć. Nie zapominajmy też o wskaźnikach, które nie są tak łatwo przeliczalne na cyfry (świadomość marki, świadomość oferty, atrybutów marki, czy stosunku konsumenta do marki), a które mają ogromny wpływ na końcowe wyniki.
Agencje 360 - jaki zakres marketingu oferują?
Agencje marketingowe 360 zajmują się niczym innym jak marketingiem 360 (z angielskiego – 360 Degree Marketing). Oznacza to, że agencja 360 to specjaliści, którzy mają za zadanie zadbać, by Twoja firma widoczna była w wielu kanałach, wykorzystując do tego zarówno nowe technologie, jak i tradycyjne metody reklam, jak radio, telewizja czy ulotki i billboardy reklamowe. Najczęściej agencje digitalowe 360 realizują działania w następujących kanałach marketingowych:
- działania w social mediach (social media marketing);
- direct marketing;
- prowadzenie stron internetowych i działania reklamowe w wyszukiwarkach (działania SEO (search engine optimization) i SEM (search engine marketing) oraz
- kampanie reklamowe w internecie, prowadzone poprzez platformy takie jak Google Ads, czy Facebook Ads.
Agencja tego typu oferuje zatem kompleksowe pokrycie wszelkich potrzeb z zakresu digital marketingu i reklamy klienta, a także dba o jego widoczność w social mediach.
Budowanie świadomości marki w marketingu internetowym
Świadomość marki, to najogólniej mówiąc, wizerunek marki, jaki kształtuje się w umysłach konsumentów. Zależy nam, aby był on pozytywny i trwały. Taki, aby konsument, mający jakąś konkretną potrzebę, skojarzył od razu markę, która pomoże mu tę potrzebę zaspokoić.
Samo budowanie świadomości marki może być żmudne i czasochłonne, ale w dalszej perspektywie poniekąd klienci będą do nas trafiać sami – kierując znajomością i zaufaniem do konkretnego brandu.
Kampanie performance marketing z agencją digitalową
Performance marketing, czyli tak zwany marketing efektywnościowy lub kampanie Ads, to rodzaj model reklamy internetowej nastawiony na uzyskanie pożądanego, założonego wcześniej efektu w postaci konkretnych aktywności odbiorców – może to być np. wypełnienie formularza na stronie, albo generowanie sprzedaży. Kampanie performance marketingowe to rodzaj działań, który świetnie sprawdzi się w każdym sklepie online. Marketing efektywnościowy to ostatni etap lejka sprzedażowego, z którego powinniśmy korzystać w przypadku, gdy mamy już zbudowaną, poprzedzającą go, ścieżkę konwersji. Dzieje się tak, dlatego, że celem kampanii performance marketingowych nie jest budowa wizerunku marki, lecz przełożenie wypracowanego już wizerunku na pożądane działania odbiorców.
Agencja digitalowa 360 czy agencja marketingowa?
Wybór agencji digitalowej 360 stopni zamiast zwykłej agencji marketingowej może przynieść szereg korzyści, z uwagi na jej specjalizację i szeroki zakres usług oferowanych w obszarze marketingu online. Oto kilka korzyści związanych z takim wyborem:
- Wszechstronność usług — agencja digitalowa 360 stopni oferuje pełen zakres usług związanych z marketingiem internetowym, w tym strategię cyfrową, projektowanie stron internetowych, marketing treści, reklamę w mediach społecznościowych, kampanie reklamowe w Google Ads, e-mail marketing, SEO (optymalizację dla wyszukiwarek internetowych) itp. Dzięki temu klient może skorzystać z kompleksowej obsługi, co może prowadzić do synergii działań i lepszych wyników.
- Specjalizacja w digital marketing — agencje digital 360 stopni zazwyczaj posiadają specjalistyczne zespoły, które są wyszkolone i doświadczone w obszarze marketingu internetowego. Ich wiedza i umiejętności dotyczące narzędzi cyfrowych, nowych trendów oraz platform online pozwalają na skuteczne wdrażanie strategii online i optymalizację kampanii pod kątem wyników.
- Dostosowanie do zmieniającego się środowiska rynkowego — świat stale się zmienia, a agencje digital marketingu są w stanie szybko reagować na te zmiany i dostosowywać strategie marketingowe do nowych trendów, algorytmów wyszukiwarek i preferencji użytkowników internetu.
- Pomiar efektywności — w obszarze marketingu online istnieje wiele narzędzi do pomiaru efektywności kampanii, co umożliwia precyzyjne śledzenie zwrotu z inwestycji (ROI) i analizowanie wyników. Agencje digital 360 stopni często oferują zaawansowane raportowanie i analizę danych, co pozwala klientom lepiej zrozumieć skuteczność swoich działań marketingowych i podejmować bardziej świadome decyzje.
Indywidualne podejście do klienta — dobra agencja digitalowa 360 stopni będzie miała elastyczne podejście do potrzeb klienta i dostosowuje swoje usługi do konkretnych celów biznesowych oraz specyfiki branży klienta. Dzięki temu można osiągnąć lepsze rezultaty, które są bardziej zgodne z oczekiwaniami i potrzebami firmy.
Ile kosztuje digital marketing?
Koszty digital marketingu mogą diametralnie różnić się od zakresu działań czy też narzędzi oraz kanałów wykorzystanych do prowadzenia go. Najtańszym rozwiązaniem jest prowadzenie wszelkich działań marketingowych na własną rękę, wiąże się to jednak z wieloma trudnościami i wyzwaniami, gdyż trudno specjalizować się w wielu gałęziach marketingu digitalowego naraz. Innym, bardziej popularnym rozwiązaniem, jest skorzystanie z usług agencji digitalowej, która prowadzi całościową, bądź częściową obsługę marketingu online. Wtedy, do budżetu reklamowego musimy doliczyć jeszcze koszty obsługi agencji, jednak unikamy ryzyka, że nasze działania będą nieskuteczne, jak mogłoby to się wydarzyć w przypadku działania samemu.
Jakie korzyści przynosi digital marketing?
Korzyści płynących z projektów digital marketingowych realizowanych przez agencje reklamowe jest wiele, jednak nie wszystkie widoczne są na pierwszy rzut oka, jak na przykład w przypadku sprzedaży. Jedną z największych zalet prowadzenia swoich działań marketingowych przez internet jest szybkość działania i mierzalne efekty, które obserwujemy od razu po włączeniu kampanii. Uzyskujemy dane na temat wyświetleń reklam, kliknięć, wejść na stronę i zachowań użytkowników. To informacje, które możemy wykorzystać do ulepszenia naszego modelu biznesowego. Inną, bardzo ważną zaletą, jest możliwość wyświetlania reklam precyzyjnie określonym grupom odbiorców. Dzięki temu mamy pewność, że nasze reklamy zobaczą osoby, które są faktycznie zainteresowane naszymi produktami lub usługami. Jakie KPI możemy śledzić w projektach digitalowych realizowanych przez agencję reklamową? Dla SEO są to na przykład: widoczność, ruch bezpłatny na stronie oraz konwersję. Dla kampanii Ads w Google będą to współczynnik CTR, liczba i średnia wartość konwersji, koszt konwersji itp.
Ile jest agencji marketingowych w Polsce?
Każdego roku na rynku pojawiają się niezliczone ilości firm i biznesów, a tym samym – potencjalnych, nowych klientów dla agencji marketingowych. To z kolei oznacza, że zapotrzebowanie na usługi specjalistów z zakresu marketingu (także tych zajmujących się digital marketingiem) wciąż rośnie. Nic dziwnego zatem, że agencji zajmujących się marketingiem w Polsce jest z dnia na dzień coraz więcej. Według danych BNF ich liczba w 2022 roku to 41 739 podmiotów gospodarczych, będących swoją bezpośrednią konkurencją na rynku. Spieszymy z pomocą w umiejscowieniu tego numeru na skali! Dla przykładu, aktywnych przedsiębiorstw zarejestrowanych jako biura architektoniczne jest w Polsce około 25,5 tysiąca, a gospodarstw rolnych – ponad milion.
Średnie zarobki w agencjach marketingowych
Czy marketing i praca w branży marketingowej się opłaca? Zarobki, na jakie mogą liczyć pracownicy agencji marketingowych są ściśle uzależnione od zajmowanych przez nich stanowisk w strukturze biznesu. Według danych zgromadzonych przez redakcję portalu Wirtualnemedia, największe wynagrodzenie, o średniej wysokości 14 tys. złotych w roku 2019, otrzymują w tej branży account directorzy i account managerowie. Kolejne wynagrodzenia, jakie znajdziemy wśród zebranych w tym rankingu danych, uporządkowane według ich średniej wysokości, trafiają do digital media managerów (12 tys. zł.), senior strategy plannerów (11,5 tys. zł.), senior copywriterów (11,2 tys. zł) oraz specjalistów SEM (6,5 tys. zł) i SEO (6,3 tys. zł). Największa stawka godzinowa, o średniej wysokości 400 złotych, jest powiązana ze stanowiskami dyrektorskimi takimi jak: client director, dyrektor kreatywny i client service director.
Czym zajmuje się Digital Marketing Manager?
Digital Marketing Manager (menedżer ds. marketingu cyfrowego) jest odpowiedzialny za zarządzanie strategią marketingową online firmy oraz koordynowanie działań związanych z promocją marki w przestrzeni cyfrowej. Główne obszary działania oraz obowiązki digital marketing managera obejmują:
- Budowę strategii marketingowej — Digital Marketing Manager opracowuje i wdraża strategię marketingową online, uwzględniając cele biznesowe firmy, charakterystykę rynku oraz preferencje i zachowania klientów. Współpracuje z innymi działami, takimi jak sprzedaż, produkcja czy dział IT, aby zapewnić spójność działań marketingowych z ogólną strategią firmy.
- Tworzenie kampanii reklamowych i ich optymalizacja — Digital Marketing Manager zarządza planowaniem, wdrażaniem i monitorowaniem kampanii reklamowych online, w tym reklam w Google Ads, na platformach społecznościowych, w sieciach afiliacyjnych itp. Optymalizuje budżet reklamowy, wybiera odpowiednie kanały promocji i prowadzi analizę wyników kampanii w celu zoptymalizowania ich efektywności.
- Realizowanie kampanii SEO i SEM — zapewnia optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek (SEO), dbając o odpowiednie słowa kluczowe, treści i strukturę strony. Ponadto może zarządzać kampaniami płatnych reklam w wyszukiwarkach (SEM), takimi jak Google Ads, w celu zwiększenia widoczności marki w wynikach wyszukiwania.
- Koordynację tworzenia i dystrybucji wartościowych treści online, takich jak artykuły na blogu, e-booki, infografiki, filmy itp. Dbając o spójność komunikacji marki i dostarczając treści, które angażują i edukują docelowych klientów.
- Zarządzanie obecnością marki na platformach społecznościowych poprzez planowanie i publikację treści, odpowiadanie na komentarze i opinie klientów, monitorowanie analizy danych oraz prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i innych platformach.
- Realizowanie kampanii e-mail marketingowych — planuje i wdraża strategię e-mail marketingową, tworząc spersonalizowane kampanie e-mailowe, segmentując listy subskrybentów i monitorując wskaźniki wydajności, takie jak współczynniki otwarcia, klikalności czy konwersji.
- Analizę i raportowanie — regularnie analizuje wyniki działań marketingowych, śledzi KPI (Key Performance Indicators), takie jak ruch na stronie internetowej, konwersje, wskaźniki zaangażowania klientów itp. Przygotowuje raporty, na ich podstawie identyfikuje obszary do poprawy i proponuje strategie optymalizacji działań marketingowych.
Przykłady kampanii digital — marketing, który działa i zapada w pamięć
Jakie kampanie polskich marek w ostatnich latach wyróżniły się i zapadły w pamięć odbiorcom? Sprawdźmy najciekawsze kampanie digital marketingu z 2023 roku.
Spadiora i AI w digital marketingu
Spadiora to marka zaangażowana społecznie, która słynie z produkcji jedwabnych apaszek (choć w swojej ofercie ma także akcesoria do włosów, ubrania i dodatki). W 2023 w jednej ze swoich kampanii digitalowych postawiła na wykorzystanie AI. Postanowiła wykorzystać do promocji znane dzieła sztuki i połączyć je z wizerunkiem właścicielki marki, członków jej rodziny oraz kultowych już wśród miłośniczek mody apaszek.
Kampanie digitalowe z czworonogami i dla czworonogów
Kampania digitalowa Nakarm Psa z OLX od lat aktywizuje miłośników czworonogów i stała się już niemal kultowa. Wielu użytkowników czeka na możliwość klikania, co przekłada się na środki na zakup karmy dla czworonożnych podopiecznych schronisk, które wybierają użytkownicy w mediach społecznościowych. W grudniu 2023 akcja miała miejsce już po raz 16., a jej zasady są proste — co roku w okresie przedświątecznym serwis uruchamia specjalną stronę. By wesprzeć schronisko, wystarczy wejść na stronę nakarmpsa.olx.pl , wybrać konkretnego psa i kliknąć. Każde kliknięcie zapełnia wirtualną kość, a pełna kość oznacza przekazanie 20 kg karmy dla konkretnego schroniska. W wyniku akcji w 2023 roku udało się zebrać 2600 kg karmy, a wielu podopiecznych znalazło nowy dom. Przykład ten pokazuje, że często pozytywne emocje w kampaniach digital marketingowych dają dużo lepsze efekty niż historie wzbudzające smutek czy żal. Z podobnym, pozytywnym odbiorem wiązała się akcja Łukasza Litewki z Lewicy, który w kampanii wyborczej występował na plakatach wraz z psiakami ze schroniska z Sosnowca, które szukały własnego domu.
Idź na wybory, bo Cię przegłosują — społeczne kampanie digitalowe w 2023
W 2023 roku po raz pierwszy w historii mieliśmy do czynienia z tak dużą liczbą kampanii digitalowych zachęcających do udziału w wyborach parlamentarnych. Wiele z nich było skierowane do kobiet (np. Inicjatywa “Głos Kobiet” z kampanią profrekwencyjną “To Twój wybór” czy kampania Kobiety na wybory, której twarzami były m.in. prezenterka i dziennikarka Agnieszka Woźniak-Starak, aktorka, znana choćby z postaci Michaliny Wisłockiej, Magdalena Boczarska czy restauratorka Magda Gessler. Efekt kampanii społecznych digital przerósł najśmielsze oczekiwania, a w wyborach wzięło udział rekordowo ponad 74 procent uprawnionych do głosowania.
Fenomen Barbie w kampaniach digitalowych
Premiera filmu Barbie w 2023 roku odbiła się szerokim echem także w internecie. Nostalgia i urok marki znanej wielu z nas z dzieciństwa zostały fenomenalnie wykorzystane w kampaniach digital marketingowych. O filmie chętnie pisali influencerzy, a w trend wpisywały się także znane marki. Uber wyprowadził na ulicę Warszawy specjalne różowe auto (Cadillaca), marki odzieżowe wypuszczały kolekcje inspirowane filmem, a w Google podczas wyszukiwań powiązanych z Barbie pojawiała się specjalna nakładka.
Agencja digital marketing Warszawa - Up&More
W Warszawie, sercu biznesu i innowacji, nasza agencja digital marketingu 360 wyróżnia się na tle konkurencji, oferując klientom zintegrowane i spersonalizowane strategie marketingowe, które skutecznie zwiększają ich obecność online. Specjalizujemy się w szerokim zakresie usług cyfrowych, w tym w optymalizacji wyszukiwarek (SEO), marketingu w mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych PPC (Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads, Instagram Ads), content marketingu oraz email marketingu. Dzięki naszemu głębokiemu zrozumieniu lokalnego rynku oraz najnowszych trendów w branży cyfrowej jesteśmy w stanie dostarczyć rozwiązania szyte na miarę potrzeb naszych klientów. Niezależnie od tego, czy jesteś startupem, czy ugruntowaną marką, nasza agencja reklamowa w Warszawie pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe, zwiększając widoczność Twojej marki i angażując Twoich odbiorców w sposób, który przekłada się na realne wyniki. Jako agencja 360 z Warszawy jesteśmy zarówno agencją SEO agencją social media, jak i agencją PPC i realizujemy wszelkie kampanie digitalowe, które budują Twoją obecność w sieci oraz świadomość Twojej marki.
Agencja digital — usługi marketingowe, gdziekolwiek jesteś!
Odległość nie ma dla nas żadnego znaczenia i nie stanowi przeszkody — nasza agencja reklamowa realizuje usługi dla klientów ze Świebodzina, Łodzi i z wielu innych miast w całej Polsce. Oferujemy kompleksowe usługi digital, które umożliwiają markom skuteczne dotarcie do ich odbiorców, niezależnie od miejsca, w którym działają. Jako nowoczesna agencja marketingowa specjalizujemy się w tworzeniu i realizacji kampanii marketingowych dopasowanych do indywidualnych potrzeb i celów biznesowych naszych klientów, zapewniając im maksymalną widoczność i zaangażowanie w świecie cyfrowym.
Nasze usługi obejmują strategie marketingu cyfrowego, projektowanie i wdrażanie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, Google Ads, a także kampanie displayowe, które docierają do szerokiego spektrum potencjalnych klientów. Zajmujemy się również content marketingiem, tworzeniem angażujących treści, które budują relacje z odbiorcami oraz pozycjonują markę jako lidera w swojej branży.
Dzięki zaawansowanemu targetowaniu i personalizacji nasze kampanie są niezwykle efektywne w dotarciu do dokładnie określonych grup odbiorców, niezależnie od tego, czy Twoja firma działa lokalnie w Łodzi, Świebodzinie, Warszawie, realizuje zamówienia na terenie całego kraju czy globalnie. Wykorzystujemy dane analityczne do optymalizacji kampanii w czasie rzeczywistym, co pozwala na maksymalizację ROI i osiągnięcie najlepszych możliwych wyników.
Nasza agencja reklamowa z Warszawy to nie tylko usługi digital, ale także partnerstwo i doradztwo w każdym aspekcie Twojej obecności online. Pomagamy w identyfikacji najbardziej efektywnych kanałów i taktyk, które wpisują się w Twoje cele biznesowe, oferując rozwiązania, które przekładają się na rzeczywiste sukcesy. Z nami Twoja marka zyska nowy wymiar i dotrze do odbiorców, gdziekolwiek się znajdują.
Podsumowanie - jak wybrać agencję digital?
Przy wyborze agencji digital warto przede wszystkim wziąć pod uwagę takie kwestie jak:
- Nasze zasoby – czy mamy specjalistów, którzy mają doświadczenie i możliwość przygotowania kreacji reklamowych, strony internetowej czy potrzebujemy, by zostało to uwzględnione w ofercie?
- Doświadczenie i opinie – warto dopytać agencję digital o poprzednie historie sukcesu, przykłady udanych kampanii internetowych
- Skalowanie usług i plany długoterminowe – być może na moment rozpoczęcia działań nie mamy potrzeby korzystania ze wszystkich usług, które oferuje nam agencja 360, jeśli jednak mamy już plan długoterminowy uwzględniający dodatkowe usługi (jak chociażby content marketing czy działania seo), warto w wyborze uwzględnić agencję, która z czasem będzie mogła nas obsłużyć bardziej kompleksowo i dopasować ofertę do naszych potrzeb.