Up&More

Pozycjonowanie lokalne

Umów się na konsultację marketingową

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Pozycjonowanie lokalne w Google to ogół działań zmierzających do osiągnięcia możliwie jak najwyższych pozycji dla zapytań o charakterze lokalnym. Jeśli prowadzisz biznes lokalny i chcesz, abyśmy wsparli twoje działania skontaktuj się z nami!

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne?

Proces pozycjonowania lokalnego powinien składać się z kilku elementów. Przede wszystkim i w pierwszej kolejności, strona internetowa powinna przejść gruntowny audyt techniczny w celu zlokalizowania wszystkich błędów, które mogą przyczynić się do zablokowania osiągania wyników pozycjonowania strony.

Kolejnym z etapów w ramach pozycjonowania lokalnego jest analiza wielkości strony internetowej wraz z analizą przestrzeni do jej rozbudowy. Wyszukanie nowych przestrzeni do rozwoju strony internetowej oraz tym samym przygotowanie dodatkowych miejsc do wdrożenia treści powinno stanowić jeden z główny i podstawowych elementów pozycjonowania lokalnego.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Realizując działania pozycjonowania lokalnego w pierwszej kolejności skupić należy się na dwóch elementach:

  • audycie technicznym strony internetowej,
  • analizie oraz przygotowaniu ewentualnej dodatkowej przestrzeni do rozbudowy strony (drzewa kategorii)

Kolejnym etapem pozycjonowania lokalnego powinno być wdrożenie założeń z audytu technicznego strony internetowej tak, aby wyeliminować główne błędy i tym samym przyczynić się do tego, aby roboty indeksujące Google w sposób możliwie prosty mogły zapoznać się z naszą witryną.

Po optymalizacji strony internetowej odbywa się cykliczne wdrażanie treści na zakładki usługowe, tudzież ofertowe, jak i rozpoczyna się proces pozyskiwania wartościowych, tematycznych linków prowadzących do naszej strony.

Chcąc możliwie jak najlepiej zrealizować pozycjonowanie lokalne należy dołożyć szczególną uwagę do dwóch pierwszych elementów. Właściwy start pozycjonowania lokalnego ma następnie przełożenie w wynikach wyszukiwania na frazy lokalne, czyli takie na których nam zależy w pozycjonowaniu regionalnym.

Pozycjonowanie lokalne i Mapa Google

Wizytówka Google Moja Firma stanowi nierozłączny element pozycjonowania lokalnego. Chcąc zacząć wyświetlać się na frazy lokalne, w celu dotarcia do lokalnych klientów niewątpliwie musimy zadbać o prawidłową optymalizację wspomnianej wizytówki Google.

W wizytówce Google zawrzeć należy, między innymi, dane teleadresowe firmy, godziny jej otwarcia, wyszczególnić świadczone usługi, bądź sprzedawane produkty, jak i również umieścić prawidłowy link do naszej strony www.

Chcąc możliwie w jak najszerszym stopniu skupić się na pozycjonowaniu lokalnym, należy też na bieżąco prowadzić działania w obszarze wspomnianej wizytówki google moja firma. Cykliczne dodawanie wpisów, jak i wchodzenie w interakcje z użytkownikami wystawiającymi opinie powinno pozytywnie przełożyć się na wyniki wyszukiwania naszego biznesu.

Dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne - czyli o widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania

Stosowanie pozycjonowania lokalnego, czyli prowadzenie działań na danej lokalizacji pozwala na efektywne dotarcie do odbiorców naszych usług, bądź produktów. Prowadząc firmę lokalną zdecydowanie w pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na dotarciu do odbiorców, którzy znajdują się możliwe blisko naszej siedziby.

Przede wszystkim średnie firmy lokalne powinny zdecydować się na działania w obszarze lokalnego seo, gdyż za jego pośrednictwem mogą liczyć na rozwój i z czasem pozycjonowanie się na frazy ogólne.

Szybsze zwiększenie widoczności

Co do zasady, skupiając się na działaniach pozycjonerskich na konkretnej lokalizacji, powinniśmy móc w nieco szybszym tempie niż w przypadku działań np. ogólnokrajowych, zbudować widoczność witryny w danym regionie działania. Wynikać to będzie z tego, że konkurencyjność regionalna okazać się może mniej wymagająca względem konkurencyjności globalnej, np. dla całego kraju.

Pozycjonowanie lokalne a personalizacja wyników wyszukiwania

W przypadku pozycjonowania lokalnego należy wybrać kluczowe frazy odpowiadające danej lokalizacji. W przeważającej większości przypadków są to frazy lokalne w skład których wchodzi nazwa miejscowości na której prowadzimy działania, np.: “Gabinet fryzjerski Kraków”. Czasem, w zależności od budżetu, czy też obszaru prowadzenia działalności gospodarczej, warto pokusić się o zawarcie we frazie kluczowej nazwy dzielnicy, np.: “Gabinet fryzjerki Warszawa Ursynów”.

Kiedy jeszcze sprawdzi się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne sprawdzić się w sytuacji w której i zależy nam na działaniach na określonym terenie, jak i mamy ograniczony budżet finansowy. Co do zasady, działania lokalne mogą okazać się tańsze (co nie jest zasadą) od działań ogólnopolskich. Wyniki wyszukiwania lokalnego w wyszukiwarkach internetowych co do zasady mają nieco niższy volumen względem fraz globalnych, a to może, choć nie zawsze musi wiązać się z mniejszym nakładem finansowym, który pozwoli na osiągnięcie zadowalających wyników.

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne w Google to usługa skierowana do właścicieli firm, które nie działają na terenie całego kraju, ale na ściśle określonej lokalizacji. Najczęściej lokalizacja ta dotyczy określonej miejscowości, nierzadko też województwa. Oczywiście zdecydowanie się na usługę pozycjonowania lokalnego nie zamyka drogi do podjęcia działań o charakterze globalnym. Warto zaznaczyć, że lokalne seo może stanowić dobry start dla średnich firm, które w krótszej, bądź dłuższej przyszłości planują rozwój i działania o charakterze bardziej globalnym.

Pozycjonowanie lokalne Google to nie tylko kwestia miasta

Pozycjonowanie lokalne nie zawsze dotyczy obszaru tylko i wyłącznie jednego, konkretnego miasta. Nierzadko zwiększenie widoczności witryny w działaniach lokalnych dotyczy obszaru obejmującego kilka, bądź nawet kilkanaście miast. Wówczas należy odnosić się do tak zwanego pozycjonowania regionalnego. Tym samym też, pozycjonowanie lokalne dotyczyć może województwa, czy też kilku ściśle powiązanych ze sobą miast, np. Gdańsk, Gdynia i Sopot.

Pozycjonowanie lokalne nie zawsze dotyczy obszaru tylko i wyłącznie jednego, konkretnego miasta. Nierzadko zwiększenie widoczności witryny w działaniach lokalnych dotyczy obszaru obejmującego kilka, bądź nawet kilkanaście miast. Wówczas należy odnosić się do tak zwanego pozycjonowania regionalnego. Tym samym też, pozycjonowanie lokalne dotyczyć może województwa, czy też kilku ściśle powiązanych ze sobą miast, np. Gdańsk, Gdynia i Sopot.

Warto więc pamiętać o tym, że pozycjonowanie lokalne może mieć różny wydźwięk i tym samym obejmowania działania, czy to w obszarze danego regionu, czy też nawet jedynie danej dzielnicy miasta.

Wizytówki NAP – dlaczego są ważne?

Wizytówki NAP to inaczej mówiąc internetowe wizytówki firmy. Wykorzystanie wizytówek NAP w procesie pozycjonowania lokalnego przyczynia się do zwiększenia uwiarygodnienia firmy w oczach potencjalnego klienta. Dodatkowo, wizytówki NAP pozwalają na pozyskiwanie linków prowadzących do strony. Co za tym idzie, warto je wykorzystywać do dywersyfikowania profilu linkowego naszej strony internetowej. Pamiętać należy też o tym, że z racji tego, że wizytówki NAP to swoiste wizytówki witryny w Internecie, należy je wykorzystywać do linkowania strony głównej, ewentualnie zakładki kontakt.

Pozytywne opinie mają znaczenie dla lokalnego SEO

Pozytywne opinie w Google Maps mają duże znaczenie dla działań na konkretnej lokalizacji. Geolokalizacja wyszukiwania sprawia, że coraz więcej użytkowników korzysta z wizytówki Google moja firma i za jej pośrednictwem trafia na stronę internetową. Dlatego też niezwykle ważne jest to, aby zadbać o optymalizację wizytówki oraz o to, aby w jej obszarze zebrać możliwie jak najwięcej pozytywnych opinii. Połączenie tych dwóch elementów może przyczynić się do tego, że nasza wizytówka znajdzie się nad konkurencją na danym obszarze i tym też sposobem po zaistnieniu w mapach Google możemy zwiększyć ruch na naszej witrynie.

Spójne dane teleadresowe - klucz do sukcesu w pozycjonowaniu lokalnym

Spójny adres firmy w Wizytówce Google Moja Firma oraz na stronie www, to element, o którym nie można zapomnieć. Brak spójności w tej materii, może być negatywnie odbierany przez roboty wyszukiwarki i tym samym może doprowadzić do ograniczenia efektów wynikających z działań seo lokalnego które prowadzimy.

Pozycjonowanie lokalne on-site - optymalizacja strony

Oprócz optymalizacji wizytówki Google Moja Firma, należy zadbać o to, aby również nasza strona www była maksymalnie zoptymalizowana na lokalne frazy kluczowe. Opis meta title, nagłówki H1 oraz H2, jak i treść na stronie to miejsca w których w różnych odmianach powinny pojawić się frazy na których nam zależy.

Ponadto aby maksymalnie ułatwić potencjalnym klientom wyszukiwanie lokalne naszej firmy, powinniśmy zadbać o zaimplementowanie właściwych rozwiązań w obszarze linkowania wewnętrznego. Prawidłowy przepływ link juice nawet na niedużej stronie usługowej to istotny element pozycjonowania strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jak zadbać o wartościowe linki w pozycjonowaniu lokalnym?

Chcąc zadbać o jak najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania przy pozycjonowaniu regionalnym należy w dużej mierze skupić się na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do strony. Co do zasady, profil linkowy powinien być zdywersyfikowany pod kątem źródeł z których pozyskujemy linki, jak i również pod kątem anchorów i charakteru pozyskiwanych linków. Zdecydowanie, będąc nastawionym na pozycjonowanie regionalne powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności na pozyskaniu linków ze źródeł lokalnych, np. lokalnych portali informacyjnych. Z kolei wizytówki NAP powinny posłużyć za element dywersyfikujący profil linkowy.

Za ciekawe, alternatywne źródło linków, posłużyć mogą także ogłoszenia na portalach lokalnych.

Jak lokalne pozycjonowanie, to i lokalne linki zewnętrzne!

Decydując się na działania seo w obszarze pozycjonowania lokalnego należy w dużym stopniu, wziąć pod uwagę proces link-buildingu. Dobre pozycjonowanie lokalne nie obędzie się bez pozyskiwania linków ze źródeł ściśle powiązanych z lokalizacją prowadzonego biznesu. Realizując lokalne seo należy oprzeć proces linkowania na różnego rodzaju serwisach lokalnych. W zależności od tego na terenie jakiej miejscowości działamy, będą to np. dzienniki lokalne posiadające własne serwisy www, bądź lokalne strony informacyjne.

Chcąc pojawić się możliwie jak najwyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania warto też pomyśleć o współpracy w obszarze wymiany linków z właścicielami innych, lokalnych, ale niekonkurencyjnych firm.

Lokalne pozycjonowanie stron a geolokalizacja

Decydując się na pozycjonowanie lokalne pamiętać należy o kwestiach technicznych dotyczących naszej witryny internetowej. Jednym z wielu aspektów, które mają wpływ na osiąganie dobrych wyników w wyszukiwarce Google dla seo lokalnego są dane strukturalne. Prawidłowe ich stworzenie oraz zaimplementowanie w kodzie strony internetowej pozwoli wyszukiwarce Google w bardziej przystępny sposób zrozumieć konkretną lokalizację naszej firmy, jak i to czego dotyczy. Nie wolno więc zapomnieć o tzw. schema lokal business.

Ile trwa lokalne pozycjonowanie stron internetowych?

Co do zasady pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google powinno trwać krócej niż pozycjonowanie globalne. Ponadto wśród głównych zalet pozycjonowania lokalnego uznać należy skondensowanie działań na danym obszarze, dzięki określeniu lokalizacji, co docelowo powinno przełożyć się na pozyskanie klienta właśnie w ramach lokalnego seo.

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie lokalne właśnie z nami?

W Up&More prowadzimy zdalnie, z sukcesami projekty SEO dla firm, które mają swoje siedziby w wielu miastach Polski i Europy. Spotkania, statusy czy raportowanie online jest dla nas równie naturalne i przebiega nie mniej owocnie niż w cztery oczy. Jednak naszych specjalistów możesz spotkać również lokalnie w różnych miastach w Polsce.

Gdzie działamy stacjonarnie?

Nasi specjaliści SEO działają stacjonarnie w 3 lokalizacjach:

  • Warszawa Pozycjonowanie

Warszawa jest nie tylko administracyjną, ale także biznesową stolicą Polski. Na jej terenie i w okolicach działa ogromna liczba firm z różnych branż. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie w Warszawie cieszy się ogromną popularnością.

W stolicy możesz spotkać się z naszymi specjalistami na każdym etapie projektu – od briefingu po spotkania raportowe. Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak możemy wesprzeć Twój biznes!

  • Poznań Pozycjonowanie

Stolica Wielkopolski także mocno zaznacza swoją obecność na biznesowej mapie kraju. Z sukcesami działa tutaj wiele firm z różnych branż zarówno przemysłowych jak i usługowych, dlatego też w Poznaniu, pozycjonowanie również jest często wykorzystywaną metodą marketingu online. Nasi doświadczeni specjaliści SEO, lokalnie wesprą Cię tu w rozwoju Twojego biznesu w internecie. Wybierz pozycjonowanie Poznań!

  • Lublin Pozycjonowanie

Lublin jest 9 co do wielkości miastem w Polsce, nic więc dziwnego, że biznes rozwija się tu prężnie. W samym mieście jest ponad 50 tysięcy firm działających w bardzo różnych branżach. Wiele z nich chce rozwijać swoją widoczność w internecie i pozyskiwać w ten sposób kolejnych klientów. Dlatego jeśli interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie, dobrze trafiłeś! Lublin to jedno z miast, gdzie możesz spotkać naszych specjalistów stacjonarnie i porozmawiać o strategii działań online.

Czy jeśli mam biznes w innym mieście to mogę zlecić Wam SEO?

Tak, ponieważ usługi SEO są w 100% zdalne. Oznacza to, że lokalizacja naszego specjalisty nie ma wpływu na wyniki. To co się liczy to doświadczenie agencji i specjalisty. Spotkania cykliczne z klientami i tak w dużej mierze odbywają się online. Nawet jeśli obecnie nie posiadamy pracownika w tym mieście, to nadal oferujemy nasze usługi (również obejmujące pozycjonowanie lokalne):

Pozycjonowanie strony - skontaktuj się z nami!

Jeśli twoim celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz, aby seo lokalne twojej witryny było realizowane przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, skontaktuj się z nami już teraz!