Pozycjonowanie sklepu internetowego – najważniejsze porady
Posiadając własny sklep internetowy należy zadbać o wygenerowanie na nim ruchu, który w konsekwencji przełoży się na sprzedaż. Ruch na stronie sklepu może mieć różne źródła i są to między innymi:
- Social Media
- Płatna reklama w wyszukiwarce
- Organiczne wyniki wyszukiwania (SEO)
I aby osiągnąć sukces prowadząc sprzedaż w Internecie należy połączył wszystkie te kanały. W tym miejscu skupimy się jednak na pozyskiwaniu ruchu organicznego.
Profesjonalny audyt SEO i dobór fraz kluczowych
Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga konkretnego, wielopłaszczyznowego podejścia do pracy. Przygotowanie profesjonalnego audytu SEO powinno zawsze stanowić pierwszy punkt pracy przy e-commerce. W skład audytu SEO powinny wejść między innymi takie elementy jak:
- weryfikacja duplikacji treści wewnętrznej (i w obszarze opisów kategorii, jak i metadanych),
- weryfikacja struktury strony i tego, z jakich podstron strona jest zbudowana,
- analiza prędkości wczytywania się strony,
- weryfikacja indeksowanie się strony,
- analiza reguł zawartych w pliku robots.txt,
- czy też błędów w obszarze 3XX, 4XX w linkowaniu wewnętrznym.
Dobór fraz kluczowych już na etapie Audytu SEO stanowi element nad którym zdecydowanie warto jest się pochylić. Weryfikacja tego na jakie frazy kluczowe w chwili obecnej wyświetla się strona, jak i tego na jakie frazy wyświetlać się powinna, stanowi bardzo przydatny dodatek przy planowaniu strategii SEO.
Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu internetowego
W przypadku sklepu internetowego wdrożenie optymalizacji technicznej wynikającej z przygotowanego na początku współpracy audytu technicznego powinno stanowić kluczowy element prowadzenia działań optymalizacyjnych. Pozycjonowanie sklepu internetowego to niezwykle złożony i długofalowy proces, który jeśli został dobrze rozpoczęty, z czasem zacznie przynosić wymierne korzyści. Stąd też niezwykle ważne jest przygotowanie właściwego planu działania.
Pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO on-site)
Decydując się na pozycjonowanie sklepu internetowego warto jest mieć świadomość tego jakie korzyści może przynieść w tym obszarze działanie dla Twojego biznesu. Przede wszystkim, podejmując współpracę z Agencją, warto jest rozmawiać o możliwych do zrealizowania celach. Ale z czego tak właściwie rozliczać Agencję SEO? W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego z Agencją należy rozmawiać o widoczności sklepu, ruchu na nim, czy też ewentualnie, pozycji fraz kluczowych.
Zbudowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania docelowo może przełożyć się na większy ruch na stronie. Ten z kolei, może bądź też nie, w sposób bezpośredni przełożyć się na sprzedaż. To, czy zwiększony ruch organiczny zacznie przekładać się na konwersje uzależnione jest chociażby od charakteru produktów, które mamy w ofercie, jak i np. ich ceny. Produkty o niższej wartości są nierzadko nabywane pod wpływem impulsu. W przypadku produktów droższych, klient nierzadko weryfikuje jego cenę w innych sklepach, czy też po prostu opuszcza nasz sklep po czym do niego wraca, czy to za pośrednictwem w dalszym ciągu SEO, czy też remarketingu w wykonaniu reklam płatnych.
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych – jak robić to dobrze?
Chcąc w sposób efektywny prowadzić pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba zacząć od dobrego planu. Przygotowaniem planu pozycjonowania zająć się powinien specjalista SEO, który w swoim doświadczeniu ma już całościowe prowadzenie projektów o tego typu charakterze. Jakie jednak są kluczowe zasady dobrego pozycjonowania sklepu w Google?
Przede wszystkim należy, w pierwszej kolejności, zadbać o kwestie techniczne, aby wyeliminować rzeczy, które blokują osiąganie jakichkolwiek pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
W drugiej kolejności należy zadbać o właściwą strukturę sklepu internetowego, przygotowanie możliwie jak najbardziej rozbudowanego drzewa kategorii naszego sklepu, tak, aby móc postarać się również o zwiększenie ilości fraz kluczowych na które będzie wyświetlał się nasz sklep internetowy. Nie wolno zapominać też o prowadzeniu bloga. Z jednej strony będzie miał on charakter wizerunkowy, z drugiej, stanowić może świetne miejsce w obszarze linkowania wewnętrznego, czy to do kluczowych kategorii, czy też kluczowych produktów.
Link-building – o tym aspekcie związanym z pozycjonowaniem domeny także należy pamiętać. Pozyskiwanie wartościowych linków czy to do strony głównej, czy też do kategorii, bądź nawet produktów zwiększy Crawl Budżet pozycjonowanej domeny, co powinno przełożyć się na to, że nasz sklep internetowy będzie częściej odwiedzany przez roboty wyszukiwarki, co za tym idzie, będzie miał większe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji na interesujące nas frazy kluczowe.
Pozycjonowanie sklepu internetowego z agencją Up&More to:
- Indywidualne podejście
- Bezpośredni kontakt ze specjalistą SEO
- Transparentność w raportowaniu wyników pozycjonowania twojego sklepu internetowego
- Koncentracja na pozyskiwaniu ruchu z wartościowych fraz
SEO sklepu internetowego kluczem do sukcesu!
Może SEO nie jest jedynym kluczem do sukcesu twojego sklepu internetowego, ale na pewno jest jednym z kluczy. Przede wszystkim musisz być świadomy tego, że dywersyfikacja źródeł ruchu na sklepie internetowym powinna stanowić jeden z fundamentów całościowej strategii w działaniach internetowych. Tak jak to było wskazane powyżej. SEO może zrobić ruch na stronie, może też bezpośrednio przyczynić się do konwersji na sklepie, ale nie zawsze w taki sposób to działa.
Na pewno jednak jeśli prowadzisz biznes i chcesz zaistnieć w Internecie to powinieneś to robić wszelkimi możliwymi kanałami w tym też właśnie SEO, aby móc jak najszerzej budować świadomość istnienia posiadanej marki.
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Pozycjonowanie sklepu internetowego nieco różni się od pozycjonowania np. strony usługowej. Główna różnica leży chociażby w tym jak dynamiczny charakter mają strony będące sklepami. W przypadku sklepów internetowych struktura strony może w sposób dynamiczny ulegać zmianie. Mogą pojawiać się, bądź być usuwane dane kategorie produktów. Produkty mogą się po prostu kończyć. Także pozycjonując sklep internetowy trzeba, przede wszystkim, mieć świadomość tego, że wygląda to zupełnie inaczej niż w przypadku strony usługowej.
Pozycjonując sklep internetowy należy zadbać o unikatowość opisów kategorii, jak i w miarę możliwości, w rozsądnym zakresie, opisów produktów. Należy zadbać również o możliwie jak najbardziej rozbudowane drzewo kategorii, aby móc walczyć o widoczność na jak największą ilość fraz kluczowych. Systematyczne prowadzenie bloga powinno stanowić swoiste uzupełnienie strategii content marketingowej, którą powinniśmy przygotować.
Ważnym czynnikiem w obszarze pozycjonowania sklepów jest także, między innymi, linkowanie wewnętrzne oraz przepływ tak zwanej mocy linków, która powinna docierać do wszystkich wartościowych kategorii, ale również i produktów na których nam najbardziej zależy. Nierzadko dobrym rozwiązaniem jest utworzenie nowego modułu obejmującego linkowanie wewnętrzne.
Dodatkowo, warto jest też monitorować, produkty w obszarze ich dodawania jak i usuwania ze sklepu internetowego pod kątem ewentualnych przekierowań, czy też implementowania innych funkcji, które usprawnią działanie sklepu internetowego.
Nie wolno też zapominać o systematycznym rozbudowywaniu profilu linkowego, który ma bardzo duży wpływ na SEO sklepu internetowego.
Jak widzisz, pozycjonowanie sklepu internetowego to bardzo złożony proces, w skład którego wchodzi cała masa na pozór niepowiązanych ze sobą elementów
Link building dla sklepu internetowego - czym tak właściwie jest?
Linkowanie sklepu internetowego to proces polegający na pozyskiwaniu linków prowadzących do twojego sklepu. Budowanie wartościowego i zróżnicowanego profilu linkowego może w konsekwencji pozytywnie przełożyć się na widoczność twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Jako Agencja Up&More pozyskamy w Twoim imieniu wartościowe linki, które z czasem pozytywnie wpłyną na wyniki Twojego sklepu!
Zwiększamy sprzedaż w sklepie dzięki zmianom na stronie
Oprócz tego, że wspieramy proces budowania widoczności w wynikach wyszukiwania Google, jak i wpływamy na wzrost ruchu na sklepie, to również rekomendujemy rozwiązania mogące mieć wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.
Pozycjonowanie sklepu internetowego a Google Search Console – dobrze, żebyś o tym wiedział
Google Search Console to jedno z głównych narzędzi, które pomaga w codziennej pracy przy analizie pozycjonowanego sklepu internetowego. Za jego pośrednictwem sprawdzimy to, czy na domenę, pod którą znajduje się sklep internetowy nie została nałożona kara. GSC pozwoli nam również mierzyć CTR, czyli współczynnik zestawiający ze sobą liczbę wyświetleń względem ilości kliknięć w wynik organiczny dla danej frazy kluczowej. Sprawdzimy też które produkty są najchętniej wyszukiwane i w oparciu o te, jak i inne dane przekazywane przez Google Search Console, zoptymalizujemy Twój sklep internetowy.
Jeśli jesteś zainteresowany działaniami content marketingowymi, zachęcamy do kontaktu w formularzu lub pod numerem telefonu. Z chęcią udzielimy wszystkich potrzebnych informacji!
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Biorąc pod uwagę to, jak złożonym procesem jest pozycjonowanie sklepu internetowego, sensowny wkład finansowy w cyklach comiesięcznych powinien wynosić co najmniej 2000zł. Tego typu kwota może pozwolić już na prowadzenie działań, które w sposób faktyczny będą miały przełożenie na wyniki osiągane przez Twój sklep. Oczywiście o wiele bardziej rekomendowanym byłoby zainwestowanie większej kwoty, gdyż to pozwoliłoby na zoptymalizowanie ilości prowadzonych działań, w obszarze tworzonych treści, czy też pozyskiwanych linków. I w konsekwencji też na szybsze osiągnięcie założonych wyników.
Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego? Po jakim czasie są efekty?
Sklepu internetowego nie da się wypozycjonować w 3 miesiące. Pozycjonowanie sklepu internetowego to działanie ciągłe, gdyż należy mieć na uwadze to, że na rynku jest wiele sklepów internetowych z Twojej branży i one również, najprawdopodobniej, prowadzą działania w obszarze rozbudowy widoczności organicznej i tym samym zwiększania ruchu z SEO.
Co warte odnotowania, to to, że zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba możliwie jak najwcześniej po jego otwarciu. Optymalizacja sklepu internetowego to proces nierzadko żmudny, ale z czasem też przynoszący efekty. Nie zmienia to faktu, że pierwsze efekty pozycjonowania sklepu internetowego powinno się zauważyć po 6-9 miesiącach od startu pozycjonowania. Po tym okresie, jeśli zostały podjęte mądre i przemyślane działania, widoczność twojego sklepu internetowego powinna wzrosnąć. Jeśli po 9-12 miesiącach widoczność sklepu nie wzrasta to znaczy, że coś jest nie tak.
Wielowymiarowa rozbudowa treści w sklepie internetowym
Pozycjonowanie sklepu internetowego charakteryzuje się wielowymiarową rozbudową treści. Pojęcie to obejmuje przygotowanie treści na stronę główną, kategorie, bloga, ewentualny poradnik, czy też produkty.
Oferujemy pozycjonowanie sklepów internetowych dostosowane do Twoich potrzeb i możliwości
Jako Agencja 360 jesteśmy w stanie zaoferować Ci pozycjonowanie sklepu internetowego, które jest dostosowane do twoich potrzeb, jak i możliwości finansowych. Posiadamy wewnętrzny dział SEO, w skład którego wchodzą specjaliści SEO oraz copywriterka, która przygotuje dedykowane treści na twoją stronę internetową.
Jak wygląda proces pozycjonowania sklepu w agencji Up&More
Proces pozycjonowania sklepu internetowego w Up&More charakteryzuje się poniższymi etapami:
- Audyt techniczny
- Przygotowanie drzewa kategorii
- Wdrożenie założeń wynikających z audytu technicznego
- Rozpoczęcie działań cyklicznych w obszarze przygotowywania oraz wdrażania treści, jak i prowadzenia procesu link-buildingu
Zapraszamy do współpracy!