Spis treści

    Planery w Google Ads – Planer Słów Kluczowych

    Planery w Google Ads to narzędzia służące analizie różnych czynników. Pierwszy, który opiszę, czyli Planer słów kluczowych, umożliwia analizę słów kluczowych, które następnie możesz wykorzystać w kampaniach search. Za jego pomocą możesz odkrywać nowe słowa kluczowe związane z Twoją firmą, popularnością produktów oraz usług oferowanych przez Ciebie oraz przeglądać prognozy liczby wyszukiwań, jakie mogą one przynieść, co ostatecznie przekłada się na szacunkowe koszty kierowania na nie reklam.

    Z wykorzystaniem tego planera z łatwością przygotujesz pulę słów kluczowych, którą następnie będziesz mógł wykorzystać w swoich kampaniach w wyszukiwarce.

    Kluczowe funkcje Planera Słów Kluczowych w Google Ads

    Korzystanie z Planera Słów Kluczowych jest dziecinnie proste. Wystarczy zebrać słowa kluczowe, o których chcemy uzyskać informacje, a następnie wrzucić je do planera. Jednorazowo, możemy analizować do 10 fraz.

    Po wrzuceniu słów kluczowych do analizy, uzyskujemy możliwość analizy takich danych, jak:

    Średnia miesięczna liczba wyszukiwań – średnia liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego i jego bliskich odmian na podstawie wybranych miesięcy, lokalizacji i ustawień sieci wyszukiwania. Te informacje umożliwiają ocenę popularności danego zapytania. 

    Stawka za górę strony (dolny zakres) – przedstawia dolne widełki zakresu stawek, które reklamodawcy w przeszłości płacili za wyświetlenia słów kluczowych na górze strony. Dzięki tym danym uzyskujemy informację o potencjalnie najtańszych kliknięciach, jakie będzie w stanie wygenerować nasza kampania.

    Stawka za górę strony (górny zakres) – przedstawia górne widełki zakresu stawek, które reklamodawcy w przeszłości płacili za wyświetlenia słów kluczowych na górze strony. To informacja na temat tego, ile maksymalnie zapłacimy za kliknięcie w dane słowo kluczowe (o ile strategia ustalania stawek użyta w kampanii na to pozwoli)

    Najważniejsze dane z Planera Słów Kluczowych

    Zmiana przez 3 miesiące – jak sama nazwa wskazuje, pokazuje zmianę w trendach wyszukiwania na przestrzeni 3 miesięcy. Jest to porównanie danych z ostatniego miesiąca z danymi sprzed 2 miesięcy.

    Zmiana rok do roku – Porównanie liczby wyszukiwań w ostatnim miesiącu z tym samym miesiącem w poprzednim roku.

    Udział w wyświetlaniach reklamy – to liczba uzyskanych wyświetleń podzielona przez całkowitą liczbę wyszukiwań w lokalizacji i w sieci, na które kierujesz reklamy, przy ścisłym dopasowaniu do słowa kluczowego w ostatnim miesiącu kalendarzowym. Dane w planerze pokazują się tylko w przypadku, gdy wykorzystujesz dane słowo kluczowe w swoich kampaniach.

    Konkurencja – pokazuje konkurencyjność miejsca docelowego reklamy w przypadku danego słowa kluczowego.

    Udział w wyświetleniach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – to procentowy udział wyświetleń wyników z Twojej witryny w wynikach wyszukiwania danego słowa kluczowego.

    Średnia pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – pokazuje, jak wyniki z Twojej witryny wyglądają w porównaniu z wynikami z innych witryn. Dostęp do tych danych uzyskamy po połączeniu konta Google Ads z Google Search Console.

    Planer Słów Kluczowych w Google Ads umożliwia również dotarcie i analizę do pokrewnych słów kluczowych dla tych, które do niego wrzucisz. Np. analizując słowo “klawiatura”, Planer sam zasugeruje uwzględnienie brandowych słów we frazie, w tym przypadku: “logitech, apple, steelseries razer, microsoft, modecom, media expert, dell, samsung, tracer” a nawet potencjalne kolory produktu: “czerwony, brązowy, biały, żółty, czarny”. Planer pozwala również na doprecyzowanie słów pod innymi względami. Np. wpisując “gitara” uzyskamy podpowiedzi dotyczące rodzaju instrumentu, tzn. “elektryczna, akustyczna, klasyczna”. Zależnie od branży i rodzaju wyszukań, propozycje doprecyzowania będą się różnić.

    Kiedy wykorzystywać Planer Słów Kluczowych Google Ads

    Za pomocą planera możesz sprawdzić popularność i konkurencyjność poszczególnych fraz, co pozwoli Ci dostosować strategię słów kluczowych do specyfiki rynku. Dane możesz wykorzystać np w celu:

    Prognozowania ruchu – planer pozwoli Ci zrozumieć, ile osób może kliknąć w Twoją reklamę w określonym czasie. Jest to kluczowe dla efektywnego zarządzania budżetem.

    Określenia budżetu kampanii – dzięki analizie rynku i prognozowaniu ruchu, możesz dostosować swoje wydatki do oczekiwanego efektu. Unikniesz jednocześnie nadmiernego wydawania środków na mniej skuteczne kampanie. Możesz również przewidzieć ile będzie kosztować Cię wygenerowanie jednego kliknięcia. Mnożąc tę kwotę przez liczbę kliknięć, którą chcesz uzyskać, oszacujesz potrzebny do realizacji takiego celu budżet.

    Analizy konkurencji – za pomocą planera możesz sprawdzić jak często odbiorcy wyszukują hasła brandowe marek, z którymi konkurujesz. To da Ci obraz rozmiaru konkurencji oraz ich nakładu na promocję.

    Planery w Google Ads – Planer Skuteczności

    Planer skuteczności kampanii służy do planowania wydatków na reklamę. Dzięki temu narzędziu określisz, jak zmiany w kampaniach mogą wpływać na ich ogólną skuteczność i kluczowe dane. Planer wskazuje najlepsze możliwości dla Twojego planu na podstawie modelowania najefektywniejszego rozdziału budżetu między kampanie.

    Dzięki Planerowi skuteczności kampanii możesz:

    Zależy Ci na skutecznym i szybkim pozyskiwaniu nowych klientów?

    Skontaktuj się z nami, a przedstawimy odpowiednie dla Twojego biznesu możliwości reklamowe i chętnie nawiążemy długofalową współpracę!

    • wyświetlać prognozy dotyczące Twoich kampanii;
    • analizować efekty zmian, dostosowując ustawienia kampanii;
    • poznawać możliwości w określonych sezonach;
    • zarządzać budżetami na kilku kontach i w różnych kampaniach.

    Planer skuteczności kampanii uwzględnia miliardy zapytań i jest zwykle aktualizowany co 24 godziny. Symuluje odpowiednie aukcje reklam na podstawie danych z ostatnich 7–10 dni, uwzględniając różne zmienne. Są to np. sezonowość, aktywność konkurencji i strona docelowa. Do obliczania skuteczności i zmian wydatków w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania, kampanii produktowych oraz kampanii Performance Max wynik optymalizacji i Planer skuteczności kampanii korzystają z tych samych technologii.

    Kiedy używać Planera Skuteczności

    Planer skuteczności kampanii umożliwia bezpieczne uzyskiwanie prognoz bez modyfikowania konfiguracji obecnych kampanii.

    Planer wyświetla nam dwa wskaźniki:

    – prawdopodobną skuteczność kampanii przy jej obecnych ustawieniach

    – jak skuteczne mogą być Twoje kampanie, jeśli wprowadzisz zmiany rekomendowane w planie

    Na podanym przykładzie możemy zaobserwować, że skuteczność kampanii nie wzrośnie znacząco, nawet jeśli zwiększymy jej budżet o ok. 33%. Osoba prowadząca taką kampanię mogłaby zatem uniknąć niepotrzebnego wydatku, jeśli zamiast empirycznie, przetestowała by zmianę w teorii, za pomocą planera.

    Planer umożliwia również porównanie skuteczności obecnych ustawień do tych, które były zaimplementowane w przeszłości. Możemy np. porównać wydatki oraz efekty kampanii w skali miesiąca.

    Za pomocą planera możemy sprawdzić takie dane jak: wydatki, konwersje, śr. CPA, śr. współczynnik konwersji, kliknięcia, średnie CPC, wartość konwersji oraz wartość konwersji/wydatki czyli ROAS.

    Google Ads udostępnia w swoim interfejsie dwa planery: planer słów kluczowych oraz planer skuteczności. Ten pierwszy przydaje się głównie przy planowaniu kampanii oraz puli słów kluczowych. Natomiast planer skuteczności pomoże nam ocenić jakość już prowadzonych działań i potrzebę naniesienie ewentualnych korekt do działających kampanii.

    Jeśli nie masz ochoty lub czasu na naukę i prowadzenie kampanii samodzielnie, dobrym sposobem będzie zlecenie tego Agencji digitalowej. Wiemy jak rozplanować działania, by realizować cele oraz w szybkim tempie reagujemy na zmiany mające wpływ na pozycję witryny.

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.