H+H

Out of season for a reason! Sprzedajemy lody w grudniu, czyli martwy sezon wcale nie jest martwy!

H+H Polska należy do Grupy H+H, jednego z wiodących producentów i dostawców elementów ściennych z betonu komórkowego i silikatów w Europie. Na polskim rynku firma jest obecna od 2006 roku i konsekwentnie ugruntowuje swoją pozycję, dostarczając kompletną gamę produktów z betonu komórkowego i silikatów.

Branża budowla na charakteryzuje się dużą sezonowością, w pełni sezonu jest naprawdę gorąco, ale z drugiej strony mamy okres zimowy: wtedy temperatury spadają poniżej zera, a place budowy dosłownie umierają. Zastanawialiśmy się, jak pozyskać uwagę grup docelowych w tak skrajnych warunkach. Zadaliśmy sobie pytanie: a może zaplanować kampanię content marketingową zupełnie poza sezonem? Na pierwszy rzut oka, cała branża budowlana zapada w sen zimowy ... ale czy na pewno?

  • 21 mln

    wyświetleń
    reklam

  • 36 000

    przekierowań na
    artykuły i stronę H+H

  • 60%

    więcej UU
    na stronie H+H

  • 100%

    większy ruch
    organiczny na stronie H+H

Pomysł

Odwrócenie trendu

Nasze zadanie polegało na wzmocnieniu rozpoznawalności marki H+H poprzez wartościowy content marketing, gdzie wartościowa dla Klienta grupa docelowa mogła zapoznać się z ofertą produktów H+H. Przyjrzeliśmy się uważnie grupie docelowej - zdawaliśmy sobie sprawę z okresu wiosenno-letniego, gdzie prace budowlane idą pełną parą oraz sezonu jesienno-zimowego „martwego” dla branży ze względu na niskie temperatury. Ale… Analizując szczegółowo zarówno ruch na stronie H + H, jak i przeglądając najpopularniejsze serwisy branżowe, okazało się, że okres zimowy to czas intensywnej pracy dla wielu profesjonalistów z sektora budowlanego: architektów i projektantów wnętrz, którzy często są kluczowymi decydentami do zakupu materiałów budowlanych. Również firmy budowlane i wykonawcy nie są w tym czasie bezczynni - często szukają informacji o materiałach budowlanych. Okres zimowy to również efektywny czas przetargów i negocjacji zakupowych. Postanowiliśmy zupełnie odwrócić proces działań komunikacyjnych w perspektywie czasowej.

Wyzwanie

Przed startem

Uruchomienie promocji online produktu sezonowego... poza sezonem!

Skoncentrowaliśmy się na tworzeniu wartościowych i merytorycznych artykułów, które są cennym źródłem wiedzy dla grup docelowych, jaki są: deweloperzy, firmy wykonawcze, architekci, inwestorzy indywidualni. Drugim celem było wygenerowanie, dzięki tym artykułom, jak największej liczby odwiedzin na stronie H + H, gdzie potencjalni klienci mogli uzyskać więcej informacji o ofercie produktowej.

Artykuły zostały opublikowane na specjalistycznych stronach internetowych poświęconych firmom budowlanym i architektom. Ich tematy dotyczyły zastosowania betonu komórkowego i silikatów do wznoszenia ścian, skupiając się na takich kluczowych kwestiach, jak efektywność energetyczna, izolacja akustyczna, ekologia, szybkość budowania itp. Każdy opracowany materiał tekstowy miał linki do strony produktu H + H, która była główną osią kampanii. Artykuły zostały opublikowane we współpracy z wydawcami (zarówno płatnymi, jak i aranżowanymi dzięki działaniom media relations) w oparciu o odpowiednio zaplanowany kalendarz, z uwzględnieniem najwyższej aktywności poszczególnych grup docelowych (w okresie, który na pierwszy rzut oka powinien być martwy…)

W celu zwiększenia liczby odwiedzających nasze artykuły uruchomiliśmy kampanię w natywnej sieci reklamowej, dostosowaną zarówno pod kątem targetowania zachowań (wyświetlanego tylko osobom zainteresowanym danym tematem), jak i układu (materiały zostały dostosowane do układu strony internetowej, na której się pojawiły).

Efekty

Udane lądowanie

W trakcie dwuetapowej kampanii (zima 2018/2019 i jesień 2019) opublikowano w sumie 17 artykułów. Wygenerowaliśmy prawie 21 milionów (!) Wyświetleń i ponad 36 000 (!!) przekierowań na stronę H + H. Sam serwis H + H, który był osią kampanii, również odnotował bardzo duży wzrost UU. W okresie od listopada 2018 r. do marca 2019 r. nastąpił wzrost całkowitej liczby UU o ponad 60% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, podczas gdy sam ruch organiczny wzrósł o ponad 100%!

Powyższa kampania którą opracowaliśmy od A do Z jest świetnym przykładem powiązania klasycznych działań z zakresu media relations z aktywnościami marketingu online. Łączenie tych na pozór różnych światów daje naprawdę świetne efekty!

Nasza opinia

Kilka słów od pasażerów

Projekt dla H+H był dla nas ciekawym i jak się okazało bardzo kreatywnym wyzwaniem. Połączyliśmy niekonwencjonalne podejście do okresu publikacji z ciekawym i wartościowym kontentem, co przy precyzyjnym targetowaniu wygenerowało spektakularne wyniki. Ukoronowaniem naszej pracy, było zakwalifikowanie się projektu dla H+H do European Content Awards 2020.

Iwona Gielecińska PR Specialist, Up&More

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!