Strategię promocji aplikacji zaplanowaliśmy w modelu See-Think-Do-Care pokrywając każdy etap podróży potencjalnego Klienta – od odkrycia aplikacji po jej aktywne używanie. Narzędzia promocji dobraliśmy w oparciu o nasze know-how, a także dane o tym, jak użytkownicy odkrywają aplikacje. Działania uwzględniły pozycjonowanie w sklepach z aplikacjami (ASO), kampanie Google App Campaign, Facebook App Ads oraz Apple Search Ads. Zadbaliśmy o właściwą konfigurację narzędzi analitycznych w aplikacji, co pozwoliło mierzyć skuteczność promocji i optymalizować kampanie pod zaawansowane cele.
Na początku kampanii skupiliśmy się na pozyskiwaniu instalacji. W kolejnej fazie działań nasze wysiłki kładły nacisk na generowanie transakcji w aplikacji. Wspomniane cele osiągnęliśmy łącząc dane analityczne z uczeniem maszynowym systemów reklamowych. W kampaniach wykorzystaliśmy inteligentne strategie określania stawek tj. „Maksymalizacja instalacji”, „Zwiększanie liczby zakupów w aplikacji” oraz „Docelowa wartość transakcji w aplikacji”, określając przy tym docelowy koszt pozyskania nowego użytkownika.
Na podstawie dostarczonych przez nas zasobów takich jak opis, nagłówki, grafiki statyczne, kreacje w formacie HTML5 czy wideo systemy reklamowe automatycznie generowały trafne reklamy w każdym kanale dotarcia do potencjalnego Klienta aplikacji.
Aby zachęcić użytkowników do zainstalowania aplikacji i składania zamówień, w reklamach komunikowaliśmy atrakcyjne „Promocje na start”. W komunikacji użyliśmy też hashtagu „#stayhome”, nawiązującego do globalnej kampanii w okresie pandemii.
Reklamy targetowaliśmy w oparciu o predefiniowaną grupę docelową, sygnały Google Ads oraz dane z aplikacji w czasie rzeczywistym. Tutaj zbudowaliśmy min. profile podobne do najbardziej aktywnych użytkowników aplikacji. Dzięki Apple Search Ads dotarliśmy do użytkowników iOS, którzy szukali w App Store fraz związanych z pizzą, dostawą jedzenia lub markami konkurencji. Aby zwiększyć zaangażowanie i przychody w aplikacji wykorzystaliśmy Remarketing, powracając z kampanią do użytkowników, którzy zainstalowali aplikację.
Przeprowadziliśmy również audyt ASO w celu optymalizacji aplikacji pod kątem widoczności organicznej w Google Play i App Store. Zdefiniowaliśmy listę fraz ważnych dla ASO i opracowaliśmy metatagi aplikacji (opis i elementy graficzne widoczne na stronie aplikacji w Google Play i App Store).
Wykorzystane produkty i rozwiązania:
- ASO
- Google App Campaign
- Facebook App Ads
- Apple Search Ads
- Smart bidding
- Firebase
- Facebook SDK