Nasza współpraca z siecią pizzerii Dominium objęła realizację kampanii promującej aplikację mobilną Klienta. Dzięki aplikacji można było znaleźć restauracje Pizza Dominium w okolicy, zamówić pizzę online z dostawą do domu lub odebrać zamówienie na miejscu.
Uwaga: W 2021 roku sieć pizzerii Dominium Pizza połączyła się z Domino’s Polska S.A. Obecnie lokale należące do sieci dostępne są pod nazwą Dominium by Domino’s. Z tego powodu nie ma już wspomnianej aplikacji w sklepach Google Play i App Store. Jednocześnie zachęcamy do korzystania z aktualnego rozwiązania mobilnego pizzerii – aplikacji Domino’s Pizza.
Efekty zaplanowywanej i zrealizowanej przez nas rocznej strategii promocji aplikacji:
Nowych użytkowników w aplikacji
+48 tys.
Większe przychody w aplikacji
3x
ROI
2 416 %
Wyzwanie / sytuacja wyjściowa
Pizza Dominium stworzyła własną aplikację mobilną, by usprawnić obsługę klientów i zwiększyć przychody restauracji. Dzięki aplikacji zamawianie pizzy miało być szybsze i bardziej intuicyjne, a jej użytkownicy mogli poczuć się wyróżnieni, dzięki kierowanym do nich w tym kanale sprzedaży specjalnym ofertom promocyjnym.
Pizza Dominium potrzebowała wsparcia w zakresie promocji swojej aplikacji i z tym wyzwaniem Klient przyszedł do nas. Naszym zadaniem było pozyskanie nowych użytkowników aplikacji, budowanie zaangażowania w aplikacji oraz wzrost przychodów.
Przebieg kampanii
Strategię promocji aplikacji zaplanowaliśmy w modelu See-Think-Do-Care pokrywając każdy etap podróży potencjalnego Klienta – od odkrycia aplikacji po jej aktywne używanie. Narzędzia promocji dobraliśmy w oparciu o nasze know-how, a także dane o tym, jak użytkownicy odkrywają aplikacje. Działania uwzględniły pozycjonowanie w sklepach z aplikacjami (ASO), kampanie Google App Campaign, Facebook App Ads oraz Apple Search Ads. Zadbaliśmy o właściwą konfigurację narzędzi analitycznych w aplikacji, co pozwoliło mierzyć skuteczność promocji i optymalizować kampanie pod zaawansowane cele.
Na początku kampanii skupiliśmy się na pozyskiwaniu instalacji. W kolejnej fazie działań nasze wysiłki kładły nacisk na generowanie transakcji w aplikacji. Wspomniane cele osiągnęliśmy łącząc dane analityczne z uczeniem maszynowym systemów reklamowych. W kampaniach wykorzystaliśmy inteligentne strategie określania stawek tj. „Maksymalizacja instalacji”, „Zwiększanie liczby zakupów w aplikacji” oraz „Docelowa wartość transakcji w aplikacji”, określając przy tym docelowy koszt pozyskania nowego użytkownika.
Na podstawie dostarczonych przez nas zasobów takich jak opis, nagłówki, grafiki statyczne, kreacje w formacie HTML5 czy wideo systemy reklamowe automatycznie generowały trafne reklamy w każdym kanale dotarcia do potencjalnego Klienta aplikacji.
Aby zachęcić użytkowników do zainstalowania aplikacji i składania zamówień, w reklamach komunikowaliśmy atrakcyjne „Promocje na start”. W komunikacji użyliśmy też hashtagu „#stayhome”, nawiązującego do globalnej kampanii w okresie pandemii.
Reklamy targetowaliśmy w oparciu o predefiniowaną grupę docelową, sygnały Google Ads oraz dane z aplikacji w czasie rzeczywistym. Tutaj zbudowaliśmy min. profile podobne do najbardziej aktywnych użytkowników aplikacji. Dzięki Apple Search Ads dotarliśmy do użytkowników iOS, którzy szukali w App Store fraz związanych z pizzą, dostawą jedzenia lub markami konkurencji. Aby zwiększyć zaangażowanie i przychody w aplikacji wykorzystaliśmy Remarketing, powracając z kampanią do użytkowników, którzy zainstalowali aplikację.
Przeprowadziliśmy również audyt ASO w celu optymalizacji aplikacji pod kątem widoczności organicznej w Google Play i App Store. Zdefiniowaliśmy listę fraz ważnych dla ASO i opracowaliśmy metatagi aplikacji (opis i elementy graficzne widoczne na stronie aplikacji w Google Play i App Store).
Wykorzystane produkty i rozwiązania:
- ASO
- Google App Campaign
- Facebook App Ads
- Apple Search Ads
- Smart bidding
- Firebase
- Facebook SDK
Efekty
Wielokanałowa strategia promocji aplikacji przyniosła ponad 48 000 nowych użytkowników aplikacji i potroiła przychody z aplikacji w ciągu roku.
Z samych kampanii pozyskaliśmy w sumie ponad 30 000 instalacji aplikacji. Dzięki audytowi ASO i regularnemu pozyskiwaniu użytkowników wzrosła również organiczna widoczność aplikacji, zwłaszcza w Google Play. To przełożyło się na wzrost instalacji z bezpłatnych źródeł ruchu.
Opinia Klienta
Do rozpoczęcia współpracy z agencją Up&More przekonało nas kompleksowe podejście do promocji aplikacji mobilnych, wiedza i zaangażowanie. Zespół Up&More dogłębnie przeanalizował naszą aplikację i jej pozycję na tle konkurencji, zauważył kluczowe bariery wzrostu i mądrze zaplanował działania marketingowe. Od początku wiedzieliśmy, że jesteśmy w dobrych rękach. Wzrost pobrań, aktywności w aplikacji, retencji i oczywiście przychodów szybko potwierdził nasz wybór.
Liliana Lesińska Kierownik Marketingu, Pizza Dominium