Pozycjonowanie stron internetowych Warszawa
Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań w witrynie i poza nią, mających na celu zbudowanie lub zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych składa się optymalizacja, budowanie autorytetu poprzez kreowanie wartościowego contentu oraz tworzenie mocnego profilu linków przychodzących.
Lokalne pozycjonowanie stron Warszawa – czyli dlaczego warto wybrać specjalistów ze swojej okolicy
Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga współpracy pomiędzy klientem, a specjalistą SEO. Indywidualne podejście do każdego przypadku jest tu kluczem do sukcesu. Doświadczeni specjaliści SEO wiedzą, że udział klienta, szczególnie w pierwszych etapach działań jest niezbędny.
Dlatego warto, aby potencjalni klienci agencji SEO, brali pod uwagę czy współpraca głównie online jest dla nich satysfakcjonująca i wtedy lokalizacja nie ma znaczenia, czy może jednak ich flow pracy opiera się głównie o spotkania w siedzibie firmy, więc warto zainteresować się działaniami SEO w Warszawie.
Pozycjonowanie stron w Warszawie z Up&More
Jeśli więc interesuje Cię agencja SEO w Warszawie – dobrze trafiłeś! Na rynku marketingu online działamy już od ponad 9 lat, skupiając się nie tylko na branży SEO, ale także kompleksowych działaniach dla naszych klientów.
Tym, co między innymi wyróżnia nas spośród firm z Warszawy jest fakt, że z naszymi specjalistami możesz pracować lokalnie – w stolicy, ale także w innych miastach, takich jak np. Poznań czy Lublin.
Co składa się na pozycjonowanie stron www Warszawa (w tym także na pozycjonowanie sklepów internetowych)?
Optymalizacja strony
Prowadzimy kompleksowe pozycjonowanie, jednak zawsze punktem startowym jest optymalizacja techniczna strony, która rozpoczyna się szerokim audytem SEO, zarówno on-site jak i off-site. W efekcie audytu każdy z naszych nowych klientów otrzymuje zalecenia optymalizacyjne wraz z instrukcją wdrożeniową w formie, która najbardziej mu odpowiada. Optymalizacja stron internetowych ma oczywiście na celu dostosowanie serwisu do wymogów jakie stawia algorytm Google, zatem bezpośrednio wpływa na skuteczność pozycjonowania.
Optymalizacja strony www wbrew pozorom nie jest działaniem jednorazowym. Jeśli rozbudowujemy serwis, dokonujemy poprawek technicznych lub po prostu zmieniamy nieco wybrane frazy kluczowe i nie chcemy, aby negatywnie wpłynęło to na naszą obecność w organicznych wynikach wyszukiwania, musimy przeprowadzić ponowny audyt SEO.
Analiza konkurencji
Kolejnym etapem usługi pozycjonowania jest analiza stron firmowych bezpośredniej konkurencji organicznej oraz biznesowej naszego klienta. Sprawdzamy czy konkurenci prowadzą w ogóle działania w wyszukiwarce Google, jaka jest widoczność strony internetowej, na której prezentują swoją ofertę oraz jakie słowa kluczowe generują im najwięcej ruchu,.
W przypadku pozycjonowania stron internetowych w Warszawie (i w zasadzie w każdym mieście, gdzie lokalnie działa nasz klient) weryfikujemy, kto tak naprawdę pojawia się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Czy są to firmy oferujące swoje usługi w interesującym nas temacie czy np. duże portale ogłoszeniowe jak np. OLX. Algorytmy wyszukiwarki Google, działają niestety na korzyść dużych serwisów, które realizują rozbudowany content marketing, więc w przypadku kiedy “zajmują” one dużą część pierwszej 10 wyników wyszukiwania należy obrać strategię uwzględniającą ich obecność.
Analiza konkurencji kończy się przygotowaniem wniosków, które zostaną wykorzystane w budowaniu indywidualnej strategii pozycjonowania strony internetowej dla naszego klienta.
Content marketing
Content marketing czyli tworzenie wartościowych treści do zamieszczenia na stronie oraz poza nią, jest niezbędnym elementem w budowaniu widoczności strony internetowej. Nasze wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron jasno wskazuje na to, że bez pisania contentu nie ma możliwości uzyskiwania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google, co znacząco ogranicza drogę organicznego dotarcia do potencjalnych klientów.
Podstawą content marketingu jest oczywiście stworzenie spójnego content planu, nastawionego na budowanie autorytetu tematycznego domeny dotyczącego zakresu działalności prowadzonej przez naszego klienta.
W naszym content marketingu powinniśmy dążyć do maksymalnego pokrycia zakresów tematycznych powiązanych z działalnością, nie zapominając jednak o tym, że tworzone przez nas treści muszą być wartościowe i zgodne z zasadami EEAT.
Kolejnym elementem, którego nie wolno pominąć tworząc content jest linkowanie wewnętrzne, które po pierwsze powinno ułatwić użytkownikowi, który odwiedza naszą stronę internetową łatwiejsze nawigowanie pomiędzy interesującymi go podstronami, ale także wspomagać indeksację strony przez robota wyszukiwarki.
Link building
Skuteczne pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania Google to nie tylko działania bezpośrednio na Twojej stronie. To także pozyskiwanie linków przychodzących czyli link building, który znacząco pomaga widoczności witryny.
Link building jest szczególnie istotny w przypadku pozycjonowania nowopowstałych stron czy sklepów internetowych, które nie mają jeszcze zbudowanego autorytetu, więc linki dofollow ze stron, które już go posiadają mają ogromne znaczenie.
Jeśli nastawiamy się na pozycjonowanie lokalne takie jak np. działania SEO w Warszawie link building warto skupić na mniejszych serwisach dotyczących danego regionu (np. dzielnicy miasta), które mają stosunkowo wysoki autorytet względem dość niskiej ceny jaką będziemy musieli zapłacić za jeden link.
Dobrze prowadzony link building przekłada się na widoczność Twojej strony w czasie i pozwala pozyskiwań nowych potencjalnych klientów.
Optymalizacja wizytówki Google
W ramach wyszukiwarki Google mamy do czynienia z kilkoma rodzajami wyników, które mogą przyciągnąć do naszej firmy potencjalnych klientów. Wśród nich są między innymi wizytówki Google, które jako wynik na frazy kluczowe pojawiają się w dwóch miejscach – bezpośrednio w wynikach wyszukiwania i w mapach Google.
Optymalizacja wizytówki Google, co do zasady nie stanowi stałej części usługi pozycjonowania stron. Zazwyczaj jest odrębną usługą, którą oferuje agencja SEO. Jednak dla firm z Warszawy i innych dużych polskich miast, może okazać się ona niezbędna, ponieważ skuteczne pozycjonowanie lokalne nie oznacza jedynie optymalizacji strony, warto pokazywać się w możliwie jak największej ilości miejsc, aby docierać do nowych klientów.
Raportowanie
Standardową częścią pozycjonowania strony jest zarówno z punktu widzenia agencji jak i klienta -raportowanie wyników. Każdy raport powinien być dostosowanych do potrzeb i celów konkretnego projektu, aby przekrojowo prezentować osiągnięte efekty.
Inne metryki w raporcie będą niezbędne jeśli pozycjonujemy sklepy internetowe, inne kiedy działamy dla małej lokalnej firmy usługowej.
Skąd pozyskujemy dane do raportów?
Dane do raportów mogą pochodzić z wielu różnych narzędzi, zarówno tych udostępnianych bezpłatnie przez Google – jak Analytics czy Google Search Console, płatnych rozwiązań komercyjnych (np. Senuto, Semrush, Ahrefs) oraz własnych narzędzi tworzonych agencję SEO (np. do zbierania pozycji fraz kluczowych).
Jakie przykładowe informacje mogą znaleźć się w raporcie pozycjonowania stron?
- jakie pozycje zajmują słowa kluczowe w wyszukiwarce Google
- ilość miesięcznych sesji organicznych
- ilość nowych użytkowników odwiedzających stronę
- jakie słowa kluczowe generują najwięcej ruchu
- ile konwersji pochodzi z ruchu organicznego i jaki generują przychód
- ilość pozyskanych linków
- widoczność strony w Top10 wyników
Są to jedynie najpopularniejsze metryki, a sam raport można z łatwością dostosować do potrzeb klienta, korzystając z dedykowanych temu narzędzi takich jak np. Looker Studio.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Warszawie?
Jeśli szukasz agencji SEO i jesteś zainteresowany pozycjonowaniem stron w Warszawie na pewno chcesz wiedzieć na jakie koszty musisz być przygotowany. Zasadniczo koszt pozycjonowania nie jest zależny od tego, gdzie zlokalizowana jest firma SEO, a tego w jak konkurencyjnej i popularnej dziedzinie działa Twoja firma.
Jeśli operujesz w niszowej branży, gdzie konkurencja jest niewielka, koszt Twojego SEO będzie niższy niż w przypadku firmy np. kosmetycznej i nie ma tu znaczenia czy agencja, która realizuje dla Ciebie działania jest z Warszawy czy z Lublina.
Jednak miesięczny koszt działań oceniamy zawsze indywidualnie dla konkretnej przyjętej strategii i może wahać się on w bardzo szerokich zakresach, zależnie od potencjału zainteresowania wśród użytkowników wyszukiwarki danym tematem. Nasze wieloletnie doświadczenie umożliwia zaproponowanie potencjalnych klientom działania pod kątem SEO w najoptymalniejszych dla nich budżetach.
Pozycjonowanie stron w Warszawie to nie jedyne co możemy dla Ciebie zrobić!
Nasze kompetencje obejmują kompleksowe działania digital, takie jak:
- kampanie digital
- social media
- analityka
- development
- kreacja
- szkolenia marketingowe