Panek S.A. – sieć wypożyczalni samochodów utworzona w 2000 roku przez Macieja Panka. Firma w ciągu kilkunastu lat przeobraziła się w ogólnopolskiego lidera branży mobilności samochodowej. Obecnie oferuje kompleksową usługę wynajmu aut na minuty, doby, miesiące i lata w ponad 40 miastach w Polsce. Dzięki strategii pozycjonowania lokalnego uzyskaliśmy:

Fraz w TOP 10
w ciągu roku

+781

Wzrost liczby użytkowników
z ruchu organicznego rok do roku

+40,20%

Wyższy współczynnik konwersji
z SEO rok do roku

1,7x

Wypożyczonych aut
z kanału SEO

7 434

Wyzwanie / sytuacja wyjściowa

Konkurencja na rynku obejmuje kilkanaście dużych wypożyczalni aut, działających na terenie całej Polski oraz kilka serwisów pośredniczących w wynajmie samochodów.

Celem naszych działań było osiągnięcie pozycji strony iPanek w TOP10 dla jak największej liczby wyselekcjonowanych, lokalnych słów kluczowych oraz zwiększenie ogólnej widoczności serwisu i liczby użytkowników pozyskiwanych z organicznych wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce miało przełożyć się na wzrost liczby wypożyczanych aut Panek S.A. w różnych miastach w Polsce.

Przebieg kampanii

Nasze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku na zupełnie nowym serwisie iPanek, zaprojektowanym oraz zbudowanym przez Up&More. Punktem wyjściowym działań było odpowiednie dostosowanie nowej strony do wymagań Google dla Webmasterów. Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt elementów on-site i off-site, obejmujący analizę techniczną strony, profilu linków oraz treści. Naszą strategię pozycjonowania zbudowaliśmy w oparciu o 480 słów kluczowych. Dobór fraz, z jednej strony uwzględniał najważniejsze priorytety Klienta, z drugiej zaś, dane o potencjale, takie jak liczba zapytań generowanych przez użytkowników w wyszukiwarce, ich konkurencyjność oraz skuteczność dotychczasowych kampanii Google Ads. Były to słowa kluczowe dotyczące wynajmu aut we wszystkich miejscowościach, gdzie swoje usługi oferuje iPanek.

W oparciu o wybrane frazy opracowaliśmy oryginalne treści na stronę Klienta. Stworzyliśmy jakościowe opisy dla wszystkich 84 lokalizacji wypożyczalni iPanek. Razem to ponad 63 tysiące słów, pośród których znalazły się nasze frazy.

Kolejnym z filarów naszych działań był link building. Linki pozyskiwaliśmy regularnie ze źródeł o wysokich parametrach SEO takich jak Trust Flow i Domain Authority. Jednocześnie w naszych działaniach SEO braliśmy pod uwagę wysoki poziom ruchu oraz powiązanie tematyczne z pozycjonowaną stroną www. Takie podejście do Link Buildingu zwiększa wartość pozyskiwanych linków zewnętrznych, co przekłada się na wyższe pozycje w wynikach organicznych i większy ruch na stronie.

Efekty

Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu strony do wymagań Google dla Webmasterów, rozwojowi contentu oraz przemyślanej strategii linkowania zewnętrznego, już w ciągu 3 miesięcy zwiększyliśmy widoczność strony w TOP 10 wyników organicznych o +41%, a w ciągu 6 miesięcy o +235%. W ciągu roku wprowadziliśmy do TOP 10 aż 721 fraz kluczowych, osiągając wzrost widoczności SEO o + 504%. To przełożyło się na ponad 2x większy ruch na stronie z wyników organicznych – czyli aż +18 800 sesji więcej w skali miesiąca (paź 2020 vs. paź 2021). Nasze działania SEO wygenerowały do tej pory ponad 7 tys. transakcji (opłacone wypożyczenia aut). Jednak nie spoczywamy na laurach. Na bieżąco monitorujemy zmiany w algorytmie Google i obserwujemy trendy w SEO tak, aby regularnie proponować Klientowi nowe, świeże rozwiązania, które pozwolą mu jeszcze mocniej utwierdzić się na pozycji lidera pośród lokalnych wypożyczalni aut w Polsce.

Opinia Klienta

„Nasza współpraca z Up&More trwa od początku 2019 roku. Agencja kompleksowo obsługuje działania PANEK Rent i PANEK Car Sharing w zakresie promocji w sieci. Dba nie tylko o odpowiednią realizację kampanii SEM / SEO i wyznaczonych KPI, ale doradza i podsuwa pomysły, których wcześniej nie braliśmy pod uwagę. Jestem bardzo zadowolona z poziomu obsługi, wyników kampanii oraz fachowej wiedzy specjalistów.”

Sylwia Wojtaś, Marketing Manager w Panek S.A.