Poster Polytechnic to sklep internetowy oferujący unikalne plakaty naukowe. Większość z nich przedstawia szkice związane z postępem technicznym i patentami, które zmieniły świat. To wysokiej jakości produkty, które idealnie wypełnią przestrzeń w Twoim domu lub biurze inspirując i zachęcając do działania.

Koncentrując się na analityce internetowej, rozwiązaniach Google Ads dedykowanych E-commerce oraz uczeniu maszynowym, już w 3 miesiące osiągnęliśmy:

Więcej transakcji miesięcznie

3x

Niższy koszt transakcji

1.8x

Wzrost ROAS

+100%

Wyzwanie / sytuacja wyjściowa

Poster Polytechnic prowadził kampanie Google Ads dla swojego sklepu internetowego od ponad roku. Podejmowane działania nie generowały jednak wystarczającego zysku. Klient szukał agencji performance, która profesjonalnie zajmie się marketingiem dla jego e-commerce i będzie skutecznie zarządzać kampaniami Google Ads. Naszym była poprawa współczynnika konwersji w kampaniach Google Ads, zwiększenie liczby transakcji i przychodów w e-sklepie oraz uzyskanie wyższego ROAS.

Przebieg kampanii

Potencjalnymi klientami Poster Polytechnic są osoby, które poszukują oryginalnych dekoracji do swojego domu lub biura. Google oferuje wiele możliwości dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych produktami z kategorii „Wystrój domu”. Oferta Poster Polytechnic to jednak dość niszowe produkty w tej kategorii. W związku z tym działania skoncentrowaliśmy na wyszukiwarce, docierając do osób szukających słów kluczowych związanych z marką i produktami dostępnymi w sklepie naszego Klienta.

Kampanie w wyszukiwarce podzieliliśmy na generyczne ze słowami ogólnymi oraz brand. Wprowadziliśmy elastyczne formaty reklam, testując różne komunikaty reklamowe. Dodatkowe pokrycie zainteresowania ofertą Poster Polytechnic uzyskaliśmy dzięki reklamom dynamicznym w wyszukiwarce. Te automatycznie identyfikowały wyszukiwane przez użytkowników frazy i odsyłały ich na najbardziej dopasowane tematycznie podstrony w domenie Postrepolitechnic.com. Maksymalnie wykorzystaliśmy przestrzeń reklamową w wyszukiwarce stosując rozszerzenia reklam, takie jak linki do witryn, rozszerzenia cen, promocji, obrazków, lokalizacji i objaśnień.

Zbudowaliśmy też granularną strukturę kampanii zakupowych – strukturę GRIP (group of individual products). W sumie kampanie zakupowe posegmentowaliśmy w ponad 50 różnych grup produktów według atrybutów, takich jak kategoria i rozmiar plakatu. To pozwoliło na lepsze zarządzanie kampanią i jej skuteczniejszą optymalizację. Dzięki inteligentnym kampaniom produktowym połączonym z remarketingiem wyświetlaliśmy użytkownikom produkty, które wcześniej oglądali na stronie.

Aby zwiększyć sprzedaż, połączyliśmy dane analityczne z uczeniem maszynowym Google. Na początku w kampaniach wykorzystaliśmy strategię ustalania stawek opartą na inteligentnych modelach „maksymalizacja kliknięć” i „ulepszone CPC”. Następnie dostosowaliśmy stawki do dynamiki i rentowności każdej kampanii, korzystając z zaawansowanych metod „smart bidding” takich jak „maksymalizacja konwersji”, „docelowa wartość konwersji” i „docelowy ROAS”. Standardowe kampanie produktowe zastąpiliśmy inteligentnymi, pozwalając algorytmom Google podejmować w czasie rzeczywistym jeszcze lepsze decyzje optymalizacyjne.

Aby zapewnić odpowiednie dane do optymalizacji kampanii, skonfigurowaliśmy od nowa konto Google Analytics dla e-commerce i zaimportowaliśmy poprawne dane dotyczące transakcji i ich wartości do Google Ads. Konfiguracja Analytics obejmowało również ustawienie dodatkowych celów, filtrów oraz grupowanie źródeł ruchu. Pozwoliło nam to poprawnie mierzyć skuteczność kanałów mediowych i pozyskać więcej danych do optymalizacji kampanii.

Wykorzystane produkty i rozwiązania:

  • Google Search Ads
  • Dynamic Search Ads
  • Smart Product Listing Ads
  • Smart Bidding
  • Google Analytics

Efekty

Nasza optymalizacja konta Google Ads znacznie zwiększyła widoczność Poster Polytechnic w płatnych wynikach wyszukiwania i skuteczność kampanii. Efekty naszych działań były widoczne już w 3 miesiące. Zwiększyliśmy w tym czasie 3-krotnie liczbę transakcji i przychody z kampanii Google Ads. Koszt konwersji udało nam się obniżyć 1,8x. Tym samym uzyskaliśmy aż +100% wyższy ROAS z kampanii. To pozwoliło Klientowi na większe inwestycje w kampanie i efektywne skalowanie przychodów. Obecnie wciąż rozwijamy biznes Poster Polytechnic i pokazujemy, że dzięki nam każdy e-commerce może wznieść się na wyżyny.

Opinia Klienta

Z usług Up&More korzystamy od sierpnia 2020 roku. Powierzyliśmy tej firmie audyt analityczny naszego E-commerce oraz realizację kampanii w Google Ads. Wiedza, sprawne działanie oraz fachowość pracowników firmy szybko przełożyła się na efekty sprzedażowe. Profesjonalne doradztwo i ciekawe pomysły zapowiadają długotrwałą współpracę. Polecamy Up&More jako solidnego partnera, który zadba o marketing Twojego sklepu internetowego.

Michał Gatner
właściciel, Poster Polytechnic