Do realizacji zadania wykorzystaliśmy kilka rozwiązań w zakresie reklamy w wyszukiwarkach. Rozpoczęliśmy od wykorzystania responsive search ads (BETA), które pozwoliły nam uzyskać finalnie ponad 44 000 różnych wariantów reklam z jednej jednostki. Jeśli mielibyśmy stworzyć je ręcznie zajęłoby nam to co najmniej 794 godzin (!).
Następnie skorzystaliśmy z bidowania cost-per-action (CPA), aby maksymalnie skoncentrować się na pozyskiwaniu konwersji przy użyciu strategii smart biddicarniwej. Dla różnych grup reklam w Google Ads zostały dobrane różne strategie portfolio CPA, co pozwoliło na jeszcze głębsze monitorowanie jakości: leady na niższym etapie lejka zakupowego miały wyższe CPA (bardziej jakościowy kontakt, większa szansa na zamknięcie), leady na początkowym etapie natomiast niższy CPA (etap poszukiwania ofert, porównywania dostawców). Zauważyliśmy, że wykonanie 1/3 konwersji nastąpiło po co najmniej dwóch kliknięciach, a także że w 85% konwersji brało udział urządzenie mobilne. Zdecydowaliśmy się wykorzystać te dane i zmienić model atrybucji z last-click na time-decay, co pozwoliło w trafniejszy sposób przypisać konwersję do kampanii niezwiązanych z brandem.
Reklama PPC to nie tylko wyniki wyszukiwania. Zaczerpnęliśmy z niej ogromną ilość danych do działań SEO oraz Display. Zamiast używać „zdefiniowanych grup” odbiorców w kampaniach display stworzyliśmy własne na bazie najskuteczniejszych słów kluczowych z kampanii search (Custom Intent). Dodając do tego model bidowania CPA i rozliczenia za konwersję uzyskaliśmy nowy, wysokojakościowy kanał pozyskiwania leadów.
Ostatecznie wszystkie dane z kampanii online zostały zintegrowane z systemem CRM. Dzięki temu, każdy lead trafiał od razu do bezpośredniego handlowca, wysyłał powiadomienie oraz przypisywał źródło. Dzięki temu możliwa stała się szybka analiza nie tylko efektywności źródeł, kampanii, ale również jakości leadów.
Wykorzystane produkty i rozwiązania:
- Reklama w wynikach wyszukiwania
- Smart bidding
- Analiza atrybucji