Spis treści

    Przeglądarka Google Chrome od dawna jest jedną z najpopularniejszych przeglądarek na świecie i to właśnie z niej korzysta najwięcej użytkowników. Jeśli pracujesz na co dzień w marketingu, to bez względu na to, czy prowadzisz kampanie dla klientów, wdrażasz analitykę, konfigurujesz GA4, czy tworzysz content wtyczki do Chrome ułatwią Ci życie. W tym artykule pokażę Ci rozszerzenia z których sama korzystam, zaproponuję inne wtyczki, które warto wybrać i podpowiem Ci jak możesz je wykorzystać.

    Najpotrzebniejsze wtyczki do Google Chrome dla specjalisty digital marketingu

    Na początek – co to są wtyczki do Chrome?

    Wtyczki to inaczej rozszerzenia, które można zainstalować w przeglądarce Google Chrome, aby dodawać różne funkcjonalności i dostosowywać przeglądarkę pod swoje potrzeby. Niektóre wtyczki Chrome działają w tle, niektóre z nich mogą być automatycznie uruchamiane, gdy użytkownik przegląda określone strony internetowe, a niektóre włączamy tylko wtedy, kiedy potrzebujemy z nich korzystać.

    Gdzie znajdę wtyczki do Google Chrome?

    W tym celu zapraszam Cię do Chrome Web Store czyli sklepu internetowego Google dla przeglądarki internetowej Chrome. Znajdziesz tu łącznie ponad 120 000 rozszerzeń i prawie 30 000 motywów. Motywy jak sama nazwa wskazuje, służą do zmiany wyglądu Twojej przeglądarki. To nie tylko sama zmiana tła w Twoim Chromie, ale często możesz też wybrać najlepszą dla Ciebie kolorystykę czy zmienić wygląd całego interfejsu. 

    Wszystko jest rozdzielone na przeróżne kategorie aby ułatwić wyszukiwanie, tego co potrzebujemy. Jednak dla dobra Twojej produktywności muszę Cię jednak ostrzec – scrollowanie Chrome Store wciąga tak samo jak scrollowanie Facebooka 😉 

    Jak zainstalować rozszerzenie w przeglądarce Chrome?

    To równie proste jak instalowanie aplikacji na telefonie. Kiedy w sklepie Chrome wybierzesz już interesującą Cię wtyczkę, wystarczy kliknąć niebieski przycisk “Dodaj do Chrome” i Twoje rozszerzenie się zainstaluje. Nie musisz się obawiać żadnych opłat za pobranie wtyczki, ponieważ wszystkie są całkowicie bezpłatne. 

    Bardzo ważne, aby pamiętać, że po pobraniu wtyczki należy ją jeszcze włączyć w swojej przeglądarce. W tym celu w pasku wyszukiwania, gdzie najczęściej wpisujesz adresy URL, po prawej stronie będzie widnieć ikona szarego puzzla – to są właśnie rozszerzenia. Kiedy ją klikniesz, pokaże Ci się cała lista wtyczek, które masz pobrane i zapisane w przeglądarce. Jeśli którąś z nich chcesz uruchomić, wystarczy kliknąć pinezkę przy wybranej wtyczce. Tym sposobem przypniesz ją do swojej przeglądarki i będziesz ją mieć cały czas na wyciągnięcie ręki. 

    Możesz także dotrzeć do zbioru i zarządzania swoimi wtyczkami szybciej – wystarczy wpisać w przeglądarce chrome://extensions/

    16 najlepszych wtyczek dla specjalistów marketingu

    Branża marketingu jest ogromna i różnorodna niczym ilość wtyczek możliwych do zainstalowania w przeglądarce Chrome. Aby było Ci łatwiej znaleźć coś dla siebie, podzieliłam tą sekcję ze względu na tematykę, którą możesz zajmować się pracując w agencji marketingowej

    1. Wtyczki dla specjalisty SEM

    Tworzysz kampanie PPC zarówno w Google jak i w systemie Meta, a dodatkowo zajmujesz się analityką w GA4? To zestawienie jest dla Ciebie!

    Dzięki tej wtyczce sprawdzisz poprawność uruchamiania się tagów w Twojej witrynie. Zobaczysz tam informacje dotyczące tagów Google Ads, Google Analytics czy chociażby Google Tag Manager. Dodatkowo możesz zobaczyć bardziej szczegółowe informacje np. o ścieżce czy też zdarzeniach jakie może wykonać na danej stronie internetowej. Dzięki temu szybciej wyłapiesz jakieś problemy czy błędy.

    To jedna z tych wtyczek, która na co dzień bardzo ułatwia życie przede wszystkim użytkownikom Google Ads i Google Analytics. Dzięki niej masz możliwość podejrzenia map cieplnych w Twoich tabelach, ale również najniższych lub najwyższych wartości na wykresach czyli, tzw. anomalii. Gwarantuje Ci, że kiedy zaczniesz korzystać z tej wtyczki, analiza danych będzie dla Ciebie o wiele czytelniejsza.

    Wtyczka służy do wykrywania czy na naszej witrynie znajduje się Pixel Facebooka. Jeśli na stronie masz zaimplementowanego Pixela, w oknie wtyczki zobaczysz podstawowe informacje na jego temat, takie jak ID czy też wykonane zdarzenie. 

    To niezbędna wtyczka dla każdego, kto zajmuje się analityką! Dzięki niej możesz podejrzeć kod śledzący Google Analytics i zobaczyć jego działanie na bieżąco na Twojej stronie. Korzystanie z tej wtyczki ułatwi Ci pracę przy okazji wszelkiego rodzaju wdrożeń (np. GA4), ponieważ będziesz mógł podejrzeć jakie dane są przesyłane przez kod śledzący na serwery, a tym samym sprawdzić na bieżąco czy są one poprawnie zaimplementowane.  

    Wtyczka, która jest bardzo pomocna w sytuacji kiedy musisz na szybko przeczyścić swoje ciasteczka na danej stronie, celem np. ponownego wyświetlenia zgód marketingowych. Przydaje się też w momencie weryfikacji czy consent mode działa na naszej stronie prawidłowo. 

    1. Wtyczki dla specjalisty SEO

    To jedna z najważniejszych dla każdego SEOwca, ale przydatna również webmasterom. Umożliwia analizę strony pod kątem SEO informując o meta tagach, nagłówkach, mówi nam ile mamy linków wychodzących i wewnątrz naszej strony oraz pokazuje ilość zaindeksowanych podstron w ramach witryny. 

    Dzięki niej bez problemu zobaczysz, które linki na Twojej stronie mają parametr nofollow. Po zastosowaniu tej wtyczki każdy link, który posiada ten atrybut będzie otoczony czerwoną ramką, przez co z łatwością go zauważysz.

    Dobry dodatek jeśli używasz już wtyczki Open SEO Stats. Conductor pomoże Ci szybko sprawdzić popularne keywordy dla danej strony internetowej i wyświetli ich pozycję. Ponadto wtyczka oferuje jeszcze jedno świetne rozwiązanie – health check. Jest to dobra alternatywa dla Google Speed Insights, jeśli akurat nie masz go pod ręką. 

    Wtyczka ta szybko odpowie na pytanie na jakim CMSie stoi przeglądana strona. Dodatkowo możesz podejrzeć czy na stronie znajdują się skrypty śledzące Google Ads, Google Analytics czy Pixel FB. 

    Wtyczka do WordPressa, której chyba nikomu z branży nie trzeba przedstawiać. To rozszerzenie pomoże Ci zoptymalizować Twój świeżutki wpis na bloga pod kątem SEO. Dzięki niej masz możliwość dodania meta tagów, poprawienia długości zdań we wpisie oraz przerabiania ich struktury. Dodatkowo wtyczka utworzy dla Ciebie sitemap.xml. Pamiętaj jednak, że nie jest to wtyczka stricte do pozycjonowania i nie zrobi za Ciebie całej roboty 🙂

    Ułatw sobie codzienną pracę!

    Pomimo korzystania z wtyczek Google Chrome nadal nie osiągasz zamierzonych efektów w swoich działaniach performance? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o idealnej strategii dla Twojego biznesu.

    1. Wtyczki przydatne w content marketingu

    Wtyczka ta jest bardzo pomocna przy researchu słów kluczowych. Nie zastąpi ona profesjonalnej analizy słów kluczowych, ale może podsunąć kilka podpowiedzi. Wystarczy wpisać i wyszukać jakiekolwiek hasło w Google, a rozszerzenie pokaże Ci powiązane słowa oraz propozycje podobnych zapytań. Możesz również przeprowadzić z pomocą tej wtyczki analizę strony. Korzystając z takiego rozwiązania dowiesz się gdzie na stronie występują interesujące Cię keywordy i jak często są używane. 

    Wtyczka, która na bieżąco sprawdza poprawność pisanego tekstu. Wyłapuje błędy nie tylko w dokumencie tekstowym, ale też przykładowo gdy piszemy wpis w mediach społecznościowych. 

    Pomoże uporządkować nam wszelkie artykuły jakie przeglądamy szukając inspiracji do naszych kolejnych działań. 

    1. Inne

    Dobra alternatywa dla znanego każdemu klawisza “Print Screen”. Jeśli chcemy zrobić nietypowy zrzut ekranu np. określonego fragmentu obrazu czy tekstu, wtyczka Lightshot sprawdzi się o wiele lepiej niż popularny skrót. 

    To chyba jedna z najlepszych wtyczek pomagających tłumaczyć zarówno całe strony jak i fragmenty tekstów. Warto się z nią zaprzyjaźnić, jednak należy pamiętać, że nie zastąpi profesjonalnych tłumaczeń i warto skonfrontować ją albo z osobą, która zna konkretny język albo np. porównać jak z tłumaczeniem poradzi sobie chat GPT, który również jest w tym całkiem dobry. 

    Na koniec zostawiłam typowy umilacz codzienności 🙂 Po włączeniu przeglądarki Chrome przywita Cię (oczywiście po imieniu) zdjęcie z pięknego miejsca na świecie i pytanie np. o Twoje samopoczucie lub plany na dzisiejszy dzień. Czasami też wtyczka podrzuci nam jakiś inspirujący cytat, w sam raz na dobre rozpoczęcie dnia. 

    Jak widzisz, takie listy najpotrzebniejszych wtyczek można by było tworzyć w nieskończoność. W Chrome Store jest ich do wyboru, do koloru i każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Jest to świetny sposób na ułatwienie sobie codziennej pracy i bardzo Cię do tego zachęcam. 

    Porozmawiajmy!

    Dominika Andrejko
    Dominika Andrejko

    Cześć! Nazywam się Dominika Andrejko, a w branży digital marketingu zajmuję się Google Ads oraz analityką. W UpMore dołączyłam do zespołu SEM i chętnie wyjaśnię Ci zawiłości najnowszego GA4 oraz poprowadzę kampanie w Google.