National
Geographic
Odkrywca

Treści edukacyjne dla dzieci i młodzieży wcale nie muszą być nudne!

National Geographic Odkrywca to edukacyjny magazyn dwujęzyczny dla dzieci. Jego wydawcą jest wydawnictwo Nowa Era. Głównym celem naszych działań było zwiększenie sprzedaży prenumeraty poprzez wzrost świadomości marki National Geographic Odkrywcy w Polsce. Celem pośrednim było pokazanie fanom, że treści edukacyjne dla dzieci i młodzieży wcale nie muszą być nudne!

Naszym największym wyzwaniem w generowaniu nowej sprzedaży był fakt, iż mamy narzucony sposób dystrybucji – tylko wysyłka w prenumeracie = brak dostępności pojedynczych egzemplarzy w sklepach.

  • 210

    średnia liczba
    polubień

  • 400%

    o tyle wzrosło
    zaangażowanie

  • 100%

    więcej pozytywnych
    komentarzy

Edukacja

Przez zainteresowanie

Na początku zdefiniowaliśmy nasze główne grupy docelowe, do których ułożyliśmy komunikację. Pierwszą są obecni konsumenci, którym chcemy pokazać, dlaczego dalej warto przedłużać prenumeratę. Drugą grupą, byli potencjalni konsumenci o wysokiej świadomości – rodzice i dziadkowie szukający ciekawych i wartościowych pozycji uzupełniających edukację dzieci. Ostatnią i najtrudniejszą grupą byli potencjalni konsumenci o niskiej świadomości – osoby nie szukające wartościowych źródeł wiedzy dla dzieci.

Mając na celu aktywizację użytkowników ze wszystkich 3 grup docelowych, budowanie świadomości oraz edukację postawiliśmy na platformy i narzędzia, na których możemy realizować wszystkie przyjęte cele. Główną osią naszych działań jest profil NGO na Facebooku, który jest uzupełniany o wartościowy kontent i treści produktowe, a wszystko to podane jest w efektownych kreacjach graficznych i animacjach. Działania te są intensyfikowane poprzez odpowiednio zaplanowaną promocję płatną na Facebooku i Instagramie. Celem większego zaangażowania i skrócenia dystansu pomiędzy produktem a użytkownikiem wdrożyliśmy działania WoMM. Elementem już stałym są też konkursy konsumenckie, pozwalające na zwiększanie zasięgów i stałe i konsekwentne ocieplanie relacji z fanami profilu.

Bazując na wytycznych opracowaliśmy samodzielną, jednolitą koncepcję grafik, dopasowaną do wymagań National Geographic Odkrywca.

WoMM

A czy wiesz, że...?

W związku z niezależnymi od Klienta opóźnieniami u dostawcy prenumeraty, wdrożyliśmy marketing szeptany - jako rozwiązanie kryzysowe i zapobiegające kolejnym kryzysom. Naszym celem była tonizacja negatywnych wypowiedzi osób u których prenumerata nie została dostarczona o czasie, zwrócenie uwagi na pozytywne aspekty prenumeraty oraz zapewnienie, iż magazyn dochodzi do odbiorcy. Komentarze były publikowane pod realizowanymi kampaniami reklamowymi. Tym samym wspomagaliśmy sprzedaż prenumeraty, a także ociepliliśmy wizerunek brandu. Udało nam się także zaprosić do dyskusji rodziców, których dzieci są naszymi czytelnikami i sprawiliśmy, że sami chętnie publikowali pozytywne komentarze na temat prenumeraty.

Wyniki

Udane lądowanie

Wybiliśmy aktywności na profilu NGO na podniebne wyniki: 210 – to średnia liczba polubień przy poście na facebooku, a zaangażowanie użytkowników łącznie wzrosło o 400%! Komunikując się z grupą docelową zgodnie z przyjętą strategią nawiązaliśmy pozytywne relacje z fanami - otrzymaliśmy pozytywny feedback od rodziców, których dzieci czytają magazyn, pojawiło się wiele pozytywnych komentarzy – uzyskaliśmy 100% więcej komentarzy niż w okresie przed naszą współpracą!

I jak tu nie być Odkrywcą?

Opinia Klienta

Kilka słów od pasażerów

“National Geographic Odkrywca jest jednym z naszych ważniejszych czasopism adresowanych do dzieci i młodzieży. Z jednej strony jest on jednoznacznie kojarzony z wydaniem dla dorosłych, a z drugiej strony musi walczyć o swoje własne miejsce w sercach młodszych użytkowników. Zależało nam, aby prace nad profilem na Facebooku tego tytułu powierzyć agencji z bogatym doświadczeniem w komunikacji społecznościowej, która połączy cele wizerunkowe z konkretnymi celami wzrostu sprzedaży. Jestem bardzo zadowolona zarówno z efektów jakie osiąga profil NG Odkrywca, jak i z samej współpracy z agencją, która opiera się na dokładnej analizie naszych potrzeb i chętnie wychodzi z kreatywnymi pomysłami, wzmagającymi zaangażowanie fanów.”

Magdalena Kamińska, Marketing Manager w Nowa Era

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!