National Geographic Odkrywca to edukacyjny magazyn dwujęzyczny dla dzieci. Jego wydawcą jest wydawnictwo Nowa Era. Głównym celem naszych działań było zwiększenie sprzedaży prenumeraty poprzez wzrost świadomości marki National Geographic Odkrywcy w Polsce. Celem pośrednim było pokazanie fanom, że treści edukacyjne dla dzieci i młodzieży wcale nie muszą być nudne!

Naszym największym wyzwaniem w generowaniu nowej sprzedaży był fakt, iż mamy narzucony sposób dystrybucji – tylko wysyłka w prenumeracie = brak dostępności pojedynczych egzemplarzy w sklepach.

Średnia liczba
polubień

210

O tyle wzrosło
zaangażowanie

400%

Więcej pozytywnych
komentarzy

100%

Edukacja

Na początku zdefiniowaliśmy nasze główne grupy docelowe, do których ułożyliśmy komunikację. Pierwszą są obecni konsumenci, którym chcemy pokazać, dlaczego dalej warto przedłużać prenumeratę. Drugą grupą, byli potencjalni konsumenci o wysokiej świadomości – rodzice i dziadkowie szukający ciekawych i wartościowych pozycji uzupełniających edukację dzieci. Ostatnią i najtrudniejszą grupą byli potencjalni konsumenci o niskiej świadomości – osoby nie szukające wartościowych źródeł wiedzy dla dzieci.

Mając na celu aktywizację użytkowników ze wszystkich 3 grup docelowych, budowanie świadomości oraz edukację postawiliśmy na platformy i narzędzia, na których możemy realizować wszystkie przyjęte cele. Główną osią naszych działań jest profil NGO na Facebooku, który jest uzupełniany o wartościowy kontent i treści produktowe, a wszystko to podane jest w efektownych kreacjach graficznych i animacjach. Działania te są intensyfikowane poprzez odpowiednio zaplanowaną promocję płatną na Facebooku i Instagramie. Celem większego zaangażowania i skrócenia dystansu pomiędzy produktem a użytkownikiem wdrożyliśmy działania WoMM. Elementem już stałym są też konkursy konsumenckie, pozwalające na zwiększanie zasięgów i stałe i konsekwentne ocieplanie relacji z fanami profilu.

Bazując na wytycznych opracowaliśmy samodzielną, jednolitą koncepcję grafik, dopasowaną do wymagań National Geographic Odkrywca.

Nationale Geographic Odkrywca - kampania edukacyjna dla dzieci

WoMM

W związku z niezależnymi od Klienta opóźnieniami u dostawcy prenumeraty, wdrożyliśmy marketing szeptany – jako rozwiązanie kryzysowe i zapobiegające kolejnym kryzysom. Naszym celem była tonizacja negatywnych wypowiedzi osób u których prenumerata nie została dostarczona o czasie, zwrócenie uwagi na pozytywne aspekty prenumeraty oraz zapewnienie, iż magazyn dochodzi do odbiorcy. Komentarze były publikowane pod realizowanymi kampaniami reklamowymi. Tym samym wspomagaliśmy sprzedaż prenumeraty, a także ociepliliśmy wizerunek brandu. Udało nam się także zaprosić do dyskusji rodziców, których dzieci są naszymi czytelnikami i sprawiliśmy, że sami chętnie publikowali pozytywne komentarze na temat prenumeraty.

Nationale Geographic Odkrywca - efekty kampanii

Wyniki

Wybiliśmy aktywności na profilu NGO na podniebne wyniki: 210 – to średnia liczba polubień przy poście na facebooku, a zaangażowanie użytkowników łącznie wzrosło o 400%! Komunikując się z grupą docelową zgodnie z przyjętą strategią nawiązaliśmy pozytywne relacje z fanami – otrzymaliśmy pozytywny feedback od rodziców, których dzieci czytają magazyn, pojawiło się wiele pozytywnych komentarzy – uzyskaliśmy 100% więcej komentarzy niż w okresie przed naszą współpracą!

I jak tu nie być Odkrywcą?

Opinia Klienta

“National Geographic Odkrywca jest jednym z naszych ważniejszych czasopism adresowanych do dzieci i młodzieży. Z jednej strony jest on jednoznacznie kojarzony z wydaniem dla dorosłych, a z drugiej strony musi walczyć o swoje własne miejsce w sercach młodszych użytkowników. Zależało nam, aby prace nad profilem na Facebooku tego tytułu powierzyć agencji z bogatym doświadczeniem w komunikacji społecznościowej, która połączy cele wizerunkowe z konkretnymi celami wzrostu sprzedaży. Jestem bardzo zadowolona zarówno z efektów jakie osiąga profil NG Odkrywca, jak i z samej współpracy z agencją, która opiera się na dokładnej analizie naszych potrzeb i chętnie wychodzi z kreatywnymi pomysłami, wzmagającymi zaangażowanie fanów.”

Magdalena Kamińska, Marketing Manager w Nowa Era