Na początku zdefiniowaliśmy nasze główne grupy docelowe, do których ułożyliśmy komunikację. Pierwszą są obecni konsumenci, którym chcemy pokazać, dlaczego dalej warto przedłużać prenumeratę. Drugą grupą, byli potencjalni konsumenci o wysokiej świadomości – rodzice i dziadkowie szukający ciekawych i wartościowych pozycji uzupełniających edukację dzieci. Ostatnią i najtrudniejszą grupą byli potencjalni konsumenci o niskiej świadomości – osoby nie szukające wartościowych źródeł wiedzy dla dzieci.
Mając na celu aktywizację użytkowników ze wszystkich 3 grup docelowych, budowanie świadomości oraz edukację postawiliśmy na platformy i narzędzia, na których możemy realizować wszystkie przyjęte cele. Główną osią naszych działań jest profil NGO na Facebooku, który jest uzupełniany o wartościowy kontent i treści produktowe, a wszystko to podane jest w efektownych kreacjach graficznych i animacjach. Działania te są intensyfikowane poprzez odpowiednio zaplanowaną promocję płatną na Facebooku i Instagramie. Celem większego zaangażowania i skrócenia dystansu pomiędzy produktem a użytkownikiem wdrożyliśmy działania WoMM. Elementem już stałym są też konkursy konsumenckie, pozwalające na zwiększanie zasięgów i stałe i konsekwentne ocieplanie relacji z fanami profilu.
Bazując na wytycznych opracowaliśmy samodzielną, jednolitą koncepcję grafik, dopasowaną do wymagań National Geographic Odkrywca.