Carnilove to jakościowa karma dla psów i kotów z wysoką zawartością mięsa, bez zbóż i ziemniaków. Celem projektu było przede wszystkim Zwiększanie świadomości marki Carnilove w Polsce poprzez aktywizację nowych konsumentów, i tym samym wzrost sprzedaży karmy. Celem dodatkowym było poszerzanie wiedzy na temat odpowiedniego żywienia zwierząt.

Główne wyzwania w projekcie, to przede wszystkim bardzo aktywna i szeroko znana konsumentom konkurencja oraz przywiązanie konsumentów do marek z których korzystali do tej pory. Dodatkowym elementem, który musieliśmy wziąć pod uwagę była niska świadomość marki na polskim rynku i ograniczenia w zakresie prowadzonej komunikacji w ramach własnych kanałów wynikające z komunikacji narzuconej przez centralę.

Wzrost liczby fanów
rok do roku

400%

Więcej obserwujących
na Instagramie

500%

Wzrost zaangażowania
fanów

310%

Multi-komunikacja

Mając na celu aktywizację użytkowników, budowanie świadomości oraz edukację w temacie żywienia zwierząt postawiliśmy na platformy i narzędzia, na których możemy realizować te wszystkie cele:

Facebook fanpage oraz uruchomienie Grupy na Facebooku

Na stronie publikowaliśmy posty produktowe oraz w znaczącej ilości edukacyjne treści dotyczące posiadania zwierząt i ich żywienia konsultowane z weterynarzami i instruktorami szkoleń. Profil Carnilove stał się miejscem, gdzie osoby świadome w kwestii opieki nad zwierzakami mogą zasięgnąć opinii nie tylko na temat żywienia, ale także pielęgnacji, tresury czy behawiorystyki. Bazując na wytycznych otrzymanych z centrali w Czechach (Polski dystrybutor ma stosunkowo ograniczone możliwości tworzenia własnych materiałów promocyjnych) opracowaliśmy samodzielną, jednolitą koncepcję grafik, dopasowaną do wymagań Carnilove.

Mając na celu jeszcze większą aktywizację fanów, stworzyliśmy grupę Carmię i kocham gdzie użytkownicy mogli wymieniać się doświadczeniami – a my służyliśmy merytoryczną pomocą. Grupa była naturalną kontynuacją podjętych działań związanych ze zwiększaniem się zaangażowania fanów oraz ich edukowania. Tworzone treści mają bardzo merytoryczny charakter, zdecydowana większość z nich tworzona jest w ścisłej współpracy z lekarzami weterynarii. Grupa stała się miejscem, gdzie wykorzystujemy niekonwencjonalne formaty, takie jak sesje live z ekspertami. Do grupy w ciągu 6 miesięcy dołączyło niemal pół tysiąca najbardziej zaangażowanych fanów!

Profil na Instagram

Komunikacja na Instagramie również oscylowała wokół treści edukacyjnych oraz prezentacji produktów. GRID jest zaplanowany w taki sposób, aby z widoku siatki były zaprezentowane produkty w linii z pasującymi do niego zdjęciami zwierząt. Dodatkowo, w każdym tygodniu udostępnialiśmy serie stories, która następnie trafiała do sekcji wyróżnione. Wyróżnione Stories również pełni funkcję edukacyjną.

Carnilove - jak aktywnie spędzić czas z psem

Carniloving

Naturalną kontynuacją naszych działań było połączenie działań w Social Media z aktywnościami w realu. Wpadliśmy na pomysł organizacji cyklicznych spotkań dla miłośników psów. Nazwaliśmy je Carniloving. Na evencie obecni byli weterynarze, behawioryści oraz nasza ambasadorka z którą nawiązaliśmy współpracę influencerską, czyli Olga Frycz. Uczestnicy mogli skorzystać z porad oraz posłuchać wystąpień. Właściciele wymieniali doświadczenia, a mniejsi uczestnicy chętnie się ze sobą bawili! Celem wydarzeń jest wzajemna integracja miłośników psów. Carniloving to doskonała okazja na poznanie osób, które na co dzień mijamy podczas spacerów ze swoimi pupilami!

Osią działań był dedykowany landing page, na którym przedstawiona została idea eventów. Nasze kompleksowe działanie obejmowało także współpracę patronacką, czego efektem było pojawienie się informacji o wydarzeniu w wielu serwisach miejskich, informujących o najciekawszych imprezach w Warszawie.

Współpraca z influencerami

W sierpniu 2019 roku zaczęliśmy współpracę w zakresie relacji z infuencerami. Spośród wielu kandydatów wybraliśmy influencerką świetnie wpisującą się w markę i cenione przez nas wartości. Prywatnie to posiadaczka dwóch psów, która w swoich social mediach chętnie dzieli się poradami oraz zdjęciami swoich pupili – Olga Frycz. Olga otrzymała od nas karmę Carnilove i karmiła nim swoje psy – informując swoich odbiorców o postępach w rozwoju zwierzaków po zmianie karmy.

Carniloving

Wyzwanie

We wrześniu 2019 roku zorganizowaliśmy Wyzwanie Carnilove: 12-tygodniowe wyzwanie, w którym uczestnicy mieli za zadanie karmić swoje zwierzęta naszą karmą, a na stronie www można było śledzić postępy zwierzaków. Wyzwanie było wspierane przez social media, na których informowaliśmy naszą społeczność o postępach i zachęcaliśmy do wzięcia udziału.

Konkursy konsumenckie

Dodatkową formą aktywizacji były cyklicznie organizowane konkursy, dzięki nim zdobywaliśmy bardzo wysoki zasięg organiczny. Z otrzymanych od odbiorców zdjęć (i za ich zgodą) tworzyliśmy komunikację w kanałach social media. Użytkownicy bardzo cenią sobie takie działanie – posty bazujące na user-genersted-content mają często większe wskaźniki popularności niż standardowe treści.

Promocja płatna na facebooku i instagramie

Przy każdym z postów realizowana była kampania promocyjna skierowana bezpośrednio do grupy docelowej.

Carnilove - efekty kampanii

Efekty

Nasze działania przekroczyły wszelkie zakładane KPI! Poza zdynamizowaniem działań wdrożyliśmy autorskie pomysły, wychodzące daleko poza social media, jednocześnie wciąż osadzające kanały społecznościowe Klienta w głównej linii aktywności. Można powiedzieć, że rozkochaliśmy fanów i klientów Carnilove na zabój! W grudniu 2019 zwiększyliśmy liczbę fanów na facebooku o 400%, w stosunku do tego samego okresu w roku 2018! Na Instagramie przybyło obserwujących o 500% a miesięczny zasięg naszych działań wynosił 163 577 co jest wzrostem o prawie 130 000 w porównaniu do roku 2018! Średnia liczba polubień przy poście na facebooku wynosiła 853, na na Instagramie 312! Zaangażowanie użytkowników łącznie wzrosło o 310%!