blinkee.city to pierwsza w Polsce sieć jednośladów elektrycznych, która weszła na rynek w marcu 2017 r. Innowacyjna usługa naszego Klienta zmienia życie w zatłoczonych miastach. Szybko i ekologicznie to dwa główne założenia blinkee.city.

Skutery, a teraz i hulajnogi oraz rowery elektryczne blinkee.city wypożycza się na minuty za pośrednictwem aplikacji mobilnej na Android i iOS. Dzięki kilkuetapowej strategii promocji aplikacji mobilnej wykorzystującej dane i uczenie maszynowe w ciągu 6 miesięcy uzyskaliśmy:

Instalacji aplikacji

24 000

Nowych rejestracji
w aplikacji

> 11 000

Transakcji w aplikacji

17 000

Wyższy współczynnik
konwersji

3x

Wyzwanie / sytuacja wyjściowa

Rok po uruchomieniu usługi blinkee.city zdecydował się rozszerzyć działania marketingowe o kampanie promujące aplikację mobilną. Nasz Klient miał dwa cele w swojej pierwszej kampanii mobilnej: pozyskanie nowych użytkowników aplikacji i generowanie wypożyczeń skuterów. W naszej współpracy skupiliśmy się na pozyskiwaniu zaangażowanych użytkowników w lokalizacji Warszawa.

Rozwiązanie blinkee.city było nową usługą na młodym rynku współdzielenia pojazdów. Aplikacja nie była zintegrowana z narzędziami, które mierzyłyby działania marketingowe i aktywności użytkowników w takiej aplikacji. Co więcej na rynek zaczęła wchodzić konkurencja – Hop.City, GoScooter, ecoshare, Vozilla, Yumi.

Wyzwaniem było więc pozyskanie nowych użytkowników, którzy nie tylko zainstalują aplikację, ale również utworzą konto i wypożyczą skuter więcej niż raz.

blinkee - opis przeprowadzonej kampanii marketingowej

Przebieg kampanii

Na początek ruszyliśmy z integracją aplikacji z narzędziami analitycznymi (Firebase, Facebook SDK). Plan wdrożenia obejmował mierzenie kluczowych zdarzeń: instalacje aplikacji, rejestracje użytkowników, rezerwacje skuterów, wynajem oraz przychody w aplikacji blinkee.city. Następnie połączyliśmy konta Google Ads i Firebase, by umożliwić przepływ danych. Konfiguracja analityki pozwoliła nam mierzyć skuteczność kampanii, a przede wszystkim przechodzić do kolejnych działań w ramach przyjętej strategii. Ponadto dowiedzieliśmy, kto aktywnie korzysta aplikacji. Definiując profil demograficzny i zainteresowania najbardziej aktywnych użytkowników blinkee.city, mogliśmy lepiej kierować reklamy.

Do promocji aplikacji wykorzystaliśmy platformy Google i Facebook. Nasze działania podzieliliśmy na trzy etapy. Na każdym z etapów optymalizowaliśmy kampanię pod bardziej zaawansowane cele, zaczynając od pozyskiwania nowych użytkowników, przechodząc do optymalizacji pod rejestracje, a kończąc na generowaniu transakcji i przychodów w aplikacji. Wykorzystując dane z Google Trends, poszczególne etapy zaplanowaliśmy w czasie tak, by w okresie największego zainteresowania skuterami optymalizować kampanie głównie pod kątem maksymalizacji liczby wypożyczeń jednośladów blinkee.city.

W realizacji kampanii wykorzystaliśmy profile „look-a-like” oparte na zdarzeniach w aplikacji. Optymalizacja kampanii w oparciu o dane oraz wykorzystanie uczenia maszynowego pozwoliło nam uzyskać wyższy poziom zaangażowania w aplikacji.

Dzięki automatyzacji działań sprawnie testowaliśmy różne wersje reklam dopasowane do profilu i lokalizacji użytkownika, wybierając te, które przynoszą najlepsze wyniki. Na samym Facebooku wyświetliliśmy prawie 1000 różnych reklam!

Wykorzystane produkty i rozwiązania:

  • Google App Campaign
  • Facebook App Install Ads
  • Smart bidding
  • Google Trends
  • Firebase, Facebook SDK
blinkee.city - instalacje aplikacji mobilnej

Efekty

Skutery blinkee.city odniosły wielki sukces. W ciągu zaledwie 6 miesięcy baza użytkowników aplikacji wzrosła 3-krotnie, osiągając liczbę ponad 150 tys. na koniec sezonu 2018. Nasz Klient znacząco zwiększył liczbę skuterów oraz objął usługą aż 16 (!) miast w Polsce. W 2018 roku blinkee.city zdobyło pozycję lidera, z 52% udziałem w rynku w Polsce.

blinkee - efekty kampanii

Opinia Klienta

Celem blinkee.city jest ułatwienie życia mieszkańcom zatłoczonych miast. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom Klientów, oferując szybki i ekologiczny przejazd przez miasto omijając korki. Elektryczne jednoślady blinkee.city wypożycza się prosto z aplikacji mobilnej. Agencja Up&More ma bardzo duże doświadczenie w marketingu aplikacji mobilnych, zwłaszcza z rynku MaaS (Mobility as a Service). Już pierwsze spotkanie utwierdziło nas w przekonaniu, że jest to firma, której możemy zaufać. We współpracy z agencją Up&More doceniamy wsparcie analityczne, zaangażowanie i proaktywność w bieżących działaniach. Najważniejsze jednak jest to, że Up&More ma podejście biznesowe, tak bardzo poszukiwane w branży reklamowej.

Marcin Maliszewski, prezes blinkee.city