Spis treści

    Czy Twoja firma już reklamuje się na TikToku? A może jeszcze potrzebujesz dodatkowego bodźca, który w pełni przekona Cię do wykorzystania tej platformy do celów reklamowych? Jeśli tak to jesteś w dobrym miejscu! Z dzisiejszego artykułu dowiesz się wszystkiego, co potrzebne o nowym formacie reklamowym, jaki oferuje platforma TikTok Ads – TikTok Search Ads Toggle. Jeśli zatem nadal rozważasz dołączenie do marketerów, którzy korzystają z TikToka w celu promocji swoich produktów i usług to może ten nowy format okaże się być tym, co w końcu przekona Cię do zrobienia pierwszego kroku! A jeśli już korzystasz z TikTok Ads i po prostu chciałbyś zwiększyć potencjał reklam, lub po prostu przetestować coś nowego, bądź czujny – dla Ciebie również przygotowaliśmy wiele ciekawych insightów.

    Jeśli nadal wahasz się przed stworzeniem konta biznesowego i ustawienia swojej pierwszej kampanii na TikToku to weź pod uwagę, że reklama poprzez TikTok Ads może być wartościowa z kilku powodów. Po pierwsze, TikTok to platforma społecznościowa z ogromną liczbą użytkowników na całym świecie, co oznacza potencjalnie bardzo szeroką widownię dla Twojej reklamy. Po drugie, TikTok jest szczególnie popularny wśród młodszej grupy wiekowej, co może być korzystne, jeśli Twoja firma skupia się na tej grupie odbiorców. Dodatkowo, TikTok oferuje narzędzia do precyzyjnego targetowania, co umożliwia dostosowanie reklam do konkretnych grup docelowych. Możesz także współpracować z influencerami na TikToku (na przykład korzystając z formatu Spark Ads), którzy mają dużą liczbę obserwujących i mogą pomóc w promocji Twojej marki. Ogólnie rzecz biorąc, TikTok Ads stanowi atrakcyjną opcję dla firm, chcących dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i wykorzystać kreatywny potencjał platformy do promocji produktów lub usług.

    Czym jest format Search Ads Toggle na TikToku? 

    TikTok Search Ads Toggle to nowa funkcja, która umożliwia reklamodawcom jeszcze bardziej efektywną promocję swoich produktów lub usług na tej popularnej platformie społecznościowej. Po włączeniu Search Ad Toggle reklamy są automatycznie tworzone przy użyciu istniejącej treści reklamowej reklamodawcy i wyświetlane w odniesieniu do odpowiednich zapytań użytkowników wraz z organicznymi wynikami wyszukiwania.

    Co to oznacza w praktyce? Reklamy, które korzystają z tej funkcji, pojawiają się w wynikach wyszukiwania na TikToku, gdy użytkownicy wprowadzają konkretne zapytania. Te reklamy są jasno oznaczone jako treści “sponsorowane”, dzięki czemu użytkownicy łatwo je rozpoznają. Jednak co ważne, są one wyświetlane w sposób, który jest jak najbardziej związany z zapytaniem użytkownika i naturalnie pasuje do treści organicznych wyników wyszukiwania.

    Lokalizacja reklam na stronie wyników wyszukiwania opiera się na różnych czynnikach, w tym na trafności reklamy, intencjach użytkownika wyrażonych w zapytaniu oraz na ogólnych wnioskach wyciągniętych z zachowań innych użytkowników. Dzięki temu reklamy są wyświetlane w kontekście, który jest jak najbardziej atrakcyjny i odpowiedni dla użytkownika, co zwiększa szanse na efektywną kampanię reklamową.

    TikTok Search Ads Toggle to zatem narzędzie, które może pomóc firmom dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców w sposób bardziej precyzyjny i skoncentrowany na potrzebach użytkowników.

    Dlaczego warto wykorzystać format Search Ads Toggle?

    Wprowadzenie TikTok Search Ads Toggle może okazać się strategią kluczową dla firm i marek, które dążą do osiągnięcia większego sukcesu na tej dynamicznie rozwijającej się platformie. Dlaczego warto z skorzystać z tego formatu? Istnieje kilka kluczowych powodów.

    Po pierwsze, dzięki Search Ads Toggle marki mogą poszerzyć zasięg swoich kampanii reklamowych, docierając do użytkowników o konkretnych zainteresowaniach. Te osoby aktywnie wyszukują informacji istotnych dla ich, dlatego reklamy wyświetlane w odpowiedzi na ich zapytania mają większe szanse na zwrócenie uwagi i doprowadzenie do konwersji. To z kolei przekłada się na potencjalnie większe zaangażowanie i, co istotniejsze, wzrost potencjału przychodów.

    Według wewnętrznych badań przeprowadzonych przez TikTok, 70% grup reklamujących korzystających z funkcji Search Ads Toggle odnotowuje wyższą wydajność i konwersje z wyników wyszukiwania niż w przypadku, gdy ta funkcja nie jest włączona. To dowodzi skuteczności tego narzędzia i potencjału, jaki kryje się w dostarczaniu reklam zgodnych z intencjami użytkowników.

    Warto zatem zastanowić się nad wykorzystaniem TikTok Search Ads Toggle jako kluczowego elementu swojej strategii marketingowej. To narzędzie, które pozwala dotrzeć do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie i kontekście, co może przekładać się na realne korzyści biznesowe.

    Jak skorzystać z formatu Search Ads Toggle?

    Wykorzystanie funkcji Search Ads Toggle w reklamach na TikToku jest stosunkowo proste i może przynieść znaczące korzyści reklamodawcom. Oto, jak można skorzystać z tej funkcji:

    Search Ads Toggle jest automatycznie ustawiany w pozycji “włączone” za każdym razem, gdy konfigurujesz kampanię In-Feed Ads. To oznacza, że gdy planujesz uruchomić reklamy w kanale In-Feed, reklamy w wynikach wyszukiwania zostaną automatycznie aktywowane. Treści reklamowe będą tworzone na podstawie istniejących materiałów reklamodawcy.

    Po włączeniu opcji Search Ads Toggle, reklamy w wynikach wyszukiwania będą tworzone i wyświetlane w odniesieniu do odpowiednich zapytań użytkowników. Te reklamy sąsiadują z organicznymi wynikami wideo, co sprawia, że są bardziej widoczne i mają większe szanse na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów.

    Reklamodawcy mają możliwość aktywacji lub dezaktywacji Search Ads Toggle podczas tworzenia kampanii lub w trakcie jej trwania. Jeśli zdecydujesz się na wyłączenie tej opcji, reklamy w wynikach wyszukiwania nie będą wyświetlane. Warto jednak pamiętać, że aktywacja lub dezaktywacja tego przełącznika w trakcie działania kampanii nie spowoduje ponownej aktywacji fazy uczenia się kampanii.

    Prosta droga do poprawy wyników

    Korzystanie z funkcji Search Ads Toggle może być skutecznym sposobem na dotarcie do użytkowników, którzy aktywnie szukają informacji związanych z Twoją ofertą. Dzięki automatycznemu tworzeniu reklam i ich wyświetlaniu w kontekście wyszukiwania, reklamodawcy mają szansę na zwiększenie widoczności swoich treści i efektywność kampanii reklamowych na TikToku. Na co czekasz? Przetestuj nowy format reklamy na platformie TikTok już teraz!

    Porozmawiajmy!

    Martyna Malepszy
    Martyna Malepszy

    Z Up&more związana od kwietnia 2021 roku. Na codzień zajmuje się przede wszystkim prowadzeniem i optymalizacją kampanii zachęcających do instalacji aplikacji mobilnych, ale nie tylko.