Spis treści

    W branży digital marketingu istnieje wiele szkoleń oraz kursów, które mogą pomóc nam rozwinąć nasze kompetencje. Tego typu kursy potwierdzają nasze kwalifikacje, a także świadczą o pracowitości oraz chęci dalszego dokształcania się. Istnieje wiele platform, na których możemy znaleźć darmowe szkolenia dotyczące interesujących nas obszarów branży. Na przykład, jeśli chcemy zdobyć certyfikat poświadczający o naszej znajomości mechanizmów oraz formatów reklamowych Google Ads, warto zajrzeć na platformę Skillshop. Meta również oferuje możliwość uzyskania certyfikatów z dziedziny marketingu internetowego, wiele ciekawych szkoleń o interesującej nas tematyce możemy także znaleźć na platformie LinkedIn Learning. W tym artykule skupimy się jednak na oficjalnych szkoleniach i certyfikatach od Apple Search Ads – platformy pozwalającej skutecznie promować swoją aplikację mobilną w Apple App Store.

    Kiedy warto zdobywać certyfikaty? 

    Zdobywanie certyfikatów może być korzystne na różnych etapach kariery. Przykładowo, dla osób, które dopiero wkraczają na rynek pracy, szkolenia, które zapewniają certyfikaty mogą dostarczyć podstawowej wiedzy i potwierdzić umiejętności, co może pomóc w zwróceniu uwagi pracodawców. Posiadanie certyfikatów może zwiększyć atrakcyjność CV podczas poszukiwania pierwszej pracy w branży, zwłaszcza jeśli są one związane z wymaganiami danego stanowiska. Warto także postarać się uzyskać certyfikaty specjalistyczne jeśli jesteśmy w trakcie zmiany ścieżki zawodowej, ponieważ potwierdzenie posiadanej wiedzy w nowym obszarze może ułatwić dostęp do nowych możliwości. 

    Szkolenia i kursy to także nieodłączny element rozwoju zawodowego, a dla osób już pracujących w danej branży, zdobywanie certyfikatów to sposób na ciągły rozwój umiejętności i śledzenie najnowszych trendów. Ponadto, jeśli stajesz przed konkretnym projektem lub wyzwaniem zawodowym, zdobycie certyfikatu w obszarze związanym z tym projektem może dostarczyć Ci niezbędnej wiedzy. 

    Takim projektem może być na przykład wykorzystanie nowego formatu reklamowego w ramach promocji aplikacji mobilnej Twojej, lub Twoich klientów. Jeśli chcesz zareklamować ją poprzez Apple Search Ads, warto przejść szkolenie i zdobyć certyfikat poświadczający o Twojej znajomości tej platformy.

    Apple Search Ads Certification – dostępne lekcje

    Warto zaznaczyć, że lekcje dostępne są jedynie w języku angielskim. Ich tytuły przetłumaczyłam na potrzeby artykułu.

    Na stronie Apple Ads Certification znajdziemy szereg lekcji, które możemy podpiąć pod dwie kategorie. Pierwsza z nich to lekcje, których przejście będzie przez nas wymagane, jeśli chcemy zdobyć certyfikat. Druga to lekcje bonusowe, nieobowiązkowe. 

    W kategorii lekcji obowiązkowych znajdziemy następujące tematy:

    • Przyspiesz zdobywanie wiedzy na temat Apple Search Ads.
    • Promuj swoją aplikację w App Store.
    • Dobierz odpowiednie słowa kluczowe dla reklam Search Results.
    • Strukturyzuj kampanie Search Results pod kątem wzrostu.
    • Kontroluj budżet i optymalizuj stawki.
    • Zaprezentuj swoją aplikację za pomocą odpowiedniej kreacji reklamowej.
    • Skonfiguruj nowe kampanie, aby odnieść sukces, krok po kroku.
    • Zapoznaj się z przewodnikiem po zarządzaniu kampaniami.
    • Zmaksymalizuj wyniki kampanii dzięki szczegółowym informacjom.

    Jeśli przejdziemy przez wszystkie z nich, będziemy w stanie skonfigurować pierwszą kampanię w Apple Search Ads, właściwie dobrać słowa kluczowe do reklam Search Results, dostosowywać budżety i stawki oraz dobierać kreacje do kampanii. Sama platforma Apple Search Ads nie należy do skomplikowanych, więc taki kurs jest świetnym początkiem do rozpoczęcia z nią swojej przygody. 

    Jeżeli przeszliśmy już przez wszystkie lekcje z kategorii tych podstawowych, a nadal są jakieś kwestie, które pozostają dla nas niejasne, bądź jeśli chcemy zdobyć wiedzę o platformie Apple Search Ads na poziomie eksperckim, warto zapoznać się z lekcjami bonusowymi:

    • Dotarcie do klientów w większej liczbie krajów i regionów.
    • Maksymalne wykorzystanie możliwości sezonowych.
    • Ponowne nawiązanie kontaktu z dawnymi klientami.

    Lekcje możesz rozwiązywać w swoim tempie, możesz przejść przez wszystkie tego samego dnia, a możesz je rozłożyć w czasie. Apple Search Ads Certification zapisuje automatycznie Twoje postępy na koncie.

    Apple Search Ads Certification – jak zdobyć certyfikat?

    Poszczególne lekcje będą wymagały od nas poświęcenia od pięciu do dwudziestu minut, a w trakcie ich wykonywania przedstawione nam zostaną krótkie ćwiczenia praktyczne, podczas których będziemy mogli przetestować dotychczas zdobytą wiedzę. Wynik ćwiczeń nie ma jednak wpływu na przyznanie certyfikatu. Dopiero kiedy zapoznasz się z wszystkimi lekcjami z przedziału podstawowego, odblokowany zostanie test końcowy. Test składa się z 50 pytań, zajmuje on około 20 minut (jednak nie mamy z góry określonego czasu, w którym musimy go wykonać – jeśli potrzebujemy więcej niż 20 minut, test będzie wciąż aktywny), a by otrzymać certyfikat należy rozwiązać go z wynikiem 80% lub wyższym. 

    Po przejściu całego kursu na poziomie podstawowym nie powinieneś mieć najmniejszego problemu z zaliczeniem go. Jeśli rozkładałeś sobie naukę w czasie i przed testem czujesz, że potrzebujesz nieco odświeżyć sobie zdobytą wiedzę – nie ma problemu! Do lekcji, które już raz przeszedłeś możesz wrócić w każdej chwili, a przejście ich tylko do pewnego poziomu za drugim razem nie wpłynie na Twoje postępy na koncie. 

    Gdy już zdobędziesz certyfikat, możesz sprawdzić, które odpowiedzi zaznaczyłeś poprawnie, a które nie. Zostaniesz również zachęcony do pozostawienia po sobie opinii na temat kursu.

    Zdaj się na certyfikowanych specjalistów. Skontaktuj się z nami, a my wypromujemy Twoją aplikację mobilną!

    Napisz do nas – gwarantujemy, że współpraca przebiegnie płynnie i przyniesie Twojej firmie korzyści!

    Wykorzystaj certyfikat w swojej karierze

    Posiadanie certyfikatu Apple Search Ads to nie tylko potwierdzenie zdobytej wiedzy, ale również kluczowy element budowania i promowania swojej kariery zawodowej. Specjalna podstrona zarządzania certyfikatem oferuje szereg opcji, dzięki którym możesz w pełni wykorzystać korzyści płynące z tego osiągnięcia. Podstawową decyzją, jaką podejmujesz po zdobyciu certyfikatu, jest ustalenie stopnia jego widoczności. Możesz wybrać, czy chcesz, aby był on dostępny publicznie, czy też pozostał prywatny. Jeśli chcesz, możesz również pobrać certyfikat w formie PDF (by np.: łatwo załączyć go do swojego CV, listu motywacyjnego lub portfolio) lub udostępnić go na platformie LinkedIn, do czego osobiście zachęcam. Dodanie certyfikatu do sekcji umiejętności i certyfikatów na LinkedIn to doskonały sposób na wyróżnienie się w tłumie. 

    Dodanie informacji o posiadaniu certyfikatu Apple Search Ads do CV to kolejny krok, który potencjalnie przyciągnie uwagę pracodawców. W sekcji dotyczącej umiejętności czy dodatkowych kwalifikacji możesz wyeksponować zdobyte kompetencje, co może stanowić istotny argument na korzyść Twojej kandydatury. Pracodawcy z reguły doceniają inicjatywę i determinację pracowników, którzy dbają o rozwój swoich umiejętności.

    Podsumowanie

    Zdobywanie certyfikatów może być wartościowe w różnych kontekstach i momentach kariery. Niezależnie jednak, czy szukamy pracy, czy przygotowujemy się do nowego projektu na obecnym stanowisku – kluczowe jest dostosowanie wyboru certyfikatów do indywidualnych celów i potrzeb zawodowych. O certyfikat Apple Search Ads warto postarać się, jeśli chcemy rozwinąć swoją wiedzę w dziedzinie marketingu aplikacji mobilnych. Jego posiadanie to nie tylko potwierdzenie umiejętności, lecz także klucz do otwarcia drzwi nowych możliwości zawodowych.

    Porozmawiajmy!

    Martyna Malepszy
    Martyna Malepszy

    Z Up&more związana od kwietnia 2021 roku. Na codzień zajmuje się przede wszystkim prowadzeniem i optymalizacją kampanii zachęcających do instalacji aplikacji mobilnych, ale nie tylko.