Spis treści

    Rozszerzenia Google Ads to narzędzia, które pozwalają na dodanie dodatkowych informacji do reklam w Google Ads. Pozwalają one na rozbudowanie treści reklam i ułatwiają użytkownikom odnalezienie konkretnych informacji, które są dla nich ważne.

    Dodawanie rozszerzeń reklam to jeden ze sposobów na optymalizację konta Google Ads. Jeśli chcesz poznać inne, skuteczne metody, możesz o nich przeczytać w atykule pt. “Kampanie w search i jak je zoptymalizować“.

    digital marketing, technology, notebook

    Rodzaje rozszerzeń reklam

    W pierwszej części artykułu opisaliśmy już część dostępnych w Google Ads rozszerzeń. Znajdziesz tam informacje o takich komponentach jak: Komponenty z linkiem do podstrony, komponenty z objaśnieniem, komponenty z rozszerzeniem informacji, komponenty z cenami, komponenty z linkiem do aplikacji. Jeśli szukasz informacji na temat jednego z tych rozszerzeń, koniecznie zapoznaj się z poprzednią częścią!

    Jest kilka powodów, dla których warto korzystać z rozszerzeń Google Ads.

    1. Zwiększenie zainteresowania reklamą: dodanie rozszerzeń pozwala na wyróżnienie się na tle innych reklam i przyciągnięcie większej liczby klientów. Twoja reklama zajmie również więcej miejsca na stronie wyników, przez co będzie łatwiej zauważalna, a także zajmie miejsce, w którym mogłaby wyświetlić się reklama konkurencji.
    1. Poprawa jakości wyników reklam: rozszerzenia pozwalają na dodanie dodatkowych informacji, które mogą być ważne dla użytkowników, co może prowadzić do lepszych wyników reklamowych.
    1. Zwiększenie efektywności kampanii: korzystanie z różnych rodzajów rozszerzeń pozwala na osiągnięcie różnych celów, na przykład zwiększenie liczby połączeń telefonicznych lub wizyt w sklepie. Użytkownik ma łatwiejszą nawigację, może wykonać połączenie lub przesłać formularz już z widoku reklamy, co skraca ścieżkę konwersji.
    1. Poprawa doświadczenia użytkowników: rozszerzenia pozwalają na dostarczenie użytkownikom dodatkowych informacji, które mogą być ważne dla nich, co pozytywnie wpływa na ich doświadczenie z reklamą. Może to poprawić współczynnik klikalności reklamy, a także poprawi wizerunek firmy w wynikach wyszukiwania.


    Jakie są rodzaje rozszerzeń, czym się charakteryzują i kiedy warto ich używać?

    Rozszerzenie formularza kontaktowego — dotrzyj do potencjalnych klientów

    list, icon, symbol

    Formularze kontaktowe pomagają pozyskiwać potencjalnych klientów, ponieważ umożliwiają użytkownikom przekazywanie informacji o sobie za pomocą formularza wyświetlanego bezpośrednio w reklamie. Dzięki rozszerzeniu formularzy kontaktowych użytkownicy nie muszą przeszukiwać strony internetowej firmy w poszukiwaniu informacji kontaktowych. Formularz może zawierać takie pola jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu itp.

    Jak ustawić rozszerzenie formularzy kontaktowych

    Jeśli chcesz dodać rozszerzenie formularzy kontaktowych do działającej kampanii, postępuj zgodnie z tą krótką instrukcją:

    1. W menu kliknij Reklamy i komponenty, a potem w menu podrzędnym kliknij Komponenty.
    1. Wyświetli się tabela ze wszystkimi komponentami. W menu „Widok tabeli” kliknij Powiązanie.
    1. Na liście nad paskiem narzędzi tabeli kliknij Formularz kontaktowy.
    1. Zaznacz pole wyboru obok formularza kontaktowego, który chcesz dodać do dotychczasowej kampanii.
    1. Kliknij Dodaj do > Kampania. Wybrana kampania musi mieć cel „Potencjalni klienci”.
    1. Kliknij Gotowe. Gdy dodasz formularz kontaktowy do dotychczasowej kampanii, zostanie ona wznowiona dopiero po zatwierdzeniu formularza. Stan jego zatwierdzenia jest widoczny w ustawieniach kampanii w sekcji „Formularz kontaktowy”

    Pozostałe komponenty dodaje się w podobny sposób.

    Plik graficzny — rozszerzenia reklam

    home office, person, work

    Inaczej “komponenty z obrazem” to rozszerzenie umożliwiające dodanie do reklamy obrazu lub grafiki. Ten rodzaj rozszerzenia może być szczególnie skuteczny dla firm, które chcą pokazać swoje produkty lub usługi w sposób wizualny. Pliki graficzne są wyświetlane na ekranie wraz z reklamą i skuteczniej przyciągają uwagę użytkowników niż tekst.

    Dzięki komponentom z obrazami możesz uzupełniać dotychczasowe reklamy tekstowe o elementy wizualne. Takie komponenty pomogą zwiększyć skuteczność ustawionych wcześniej reklam tekstowych, ponieważ wzmacniają ich przekaz dzięki. Komponent graficzny przyciąga uwagę potencjalnego klienta, który zapoznaje się z produktem lub usługą.

    Opłata zostanie naliczona na podstawie stawki CPC, gdy użytkownik kliknie komponent z obrazem – podobnie jak w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce.

    Rozszerzenie promocji

    label, sale, icon

    Komponenty z promocją mogą ulepszyć reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, wyświetlając informacje o wyprzedażach i promocjach klientom zainteresowanym najatrakcyjniejszą ofertą Twojej firmy. To szczególnie skuteczny rodzaj rozszerzenia w przypadku reklam produktowych.

    Komponenty z promocją wyświetlają się poniżej reklamy w wyszukiwarce. Wybrana specjalna okazja, na przykład „Dzień Kobiet” albo „Walentynki”, pojawia się na etykiecie obok tekstu promocyjnego.

    Komponent wyświetla również szczegółowe informacje o promocji. Dzięki komponentowi z promocją, który odróżnia się od głównego tekstu reklamy, potencjalni klienci mogą łatwo zauważyć wyprzedaż. Po kliknięciu komponentu użytkownik przechodzi bezpośrednio do interesującej go oferty specjalnej, która uprzednio wyświetliła mu się na stronie wyników wyszukiwania Google.

    Komponenty promocji — informacje

    Komponenty z promocją wyświetlają oferty w różnych formatach, na urządzeniach mobilnych i na komputerach. Mogą pojawić się zarówno na górze, jak i na dole strony wyników wyszukiwania Google.

    Dzięki komponentom z promocją możesz uwzględnić w reklamie zniżkę pieniężną lub procentową na produkty, lub usługi, które oferujesz. Możesz też umieścić w tych komponentach elementy niezbędne do skorzystania z promocji, np. kupon lub kod rabatowy do wykorzystania w określonym okresie lub przy zakupach na określoną kwotę.

    Z komponentów z promocją najlepiej korzystać w trakcie trafia ofert specjalnych lub wyprzedaży. Mogą to być święta czy specjalne okazje jak początek roku szkolnego. 

    Komponenty z obrazem dynamicznym

    picture frame, banner, status badge

    Komponenty z obrazem dynamicznym to automatyczne rozszerzenia, które możesz ustawić na poziomie konta. Za ich pomocą algorytm Google może samodzielnie wybierać ze strony docelowej, na którą kieruje reklama, odpowiednie elementy graficzne, które uzupełnią treści w wyszukiwarce. Takie rozszerzenia wzmacniają przekaz reklam tekstowych za sprawą przyciągających wzrok obrazów, które przedstawiają produkty lub usługi — zupełnie jak w przypadku opisywanego wcześniej rozszerzenia pliku graficznego. Z tą różnicą, że w przypadku komponentów z obrazem dynamicznym, to robot wybiera elementy, które następnie wyświetli w reklamie.

    Google Ads rozpoznaje i wyodrębnia obrazy ze strony docelowej. System wybiera obrazy, które najlepiej pasują do zapytania, na podstawie analizy strony docelowej i wyświetlanej reklamy. Obrazy przechodzą automatyczną i ręczną kontrolę jakości. Po kliknięciu komponentu z obrazem dynamicznym użytkownik trafia na stronę docelową z nagłówka reklamy.

    Model opłaty to CPC, czyli płacisz, gdy użytkownik kliknie komponent z obrazem dynamicznym.

    Komponenty tworzone automatycznie — rozszerzenia informacji

    robot, toy, metal

    Automatyczne rozszerzenia to ustawienie na poziomie kampanii, które pomaga generować dodatkowe komponenty (nagłówki i teksty reklamy) uzupełniające istniejącą już treść reklam. Korzysta ono z odpowiednich treści kreacji pochodzących ze strony docelowej, witryny, dotychczasowych reklam i słów kluczowych w grupie reklam.

    Komponenty tworzone automatycznie to ustawienie, które jest obecnie we wczesnej wersji testowej, dlatego korzystaj z niego rozważnie! Rozszerzenie nie jest również dostępne dla wszystkich użytkowników. Komponenty tworzone automatycznie pojawiają się w ustawieniach na poziomie kampanii. By móc do nich dostęp, Twoje konto musi być objęte wersją beta.

    Rozszerzenia automatyczne

    Komponenty tworzone automatycznie podczas kreowania treści, korzystają z takich źródeł, jak:

    • strona docelowa reklamy;
    • strony internetowe w tej samej domenie, do której należy strona docelowa reklamy;
    • dotychczasowe reklamy tekstowe z tej samej grupy reklam;
    • słowa kluczowe z tej samej grupy reklam.


    Jedną z najważniejszych cech marketingu powinna być ogólna widoczność reklamy oraz to, jak wypada na tle konkurencji. Ręcznie dodane rozszerzenia pomagają zwiększyć skuteczność reklam, pomagają dopasować reklamę do kontekstu wyszukiwania, pozwala obniżyć stawki reklamy oraz wyświetlać reklamy na górze strony częściej.

    Rozszerzenia są dostępne w przypadku większości formatów reklam, a dodać możesz je na koncie Google Ads na poziomie konta, kampanii lub grup reklam. Dzięki działaniu w ten sposób wyświetlisz reklamy na wyższej pozycji i upewnisz się, że współczynniki widoczności są wystarczająco wysokie.

    adwords, seo, sem

    Dodanie rozszerzenia reklam to dość obszerny temat, który wymaga zaawansowanej wiedzy Google Ads. Jeśli chcesz mieć pewność, że na Twoim koncie ich konfiguracja przebiegnie poprawnie, możesz skorzystać z usług agencji marketingowej. Specjaliści błyskawicznie poradzą sobie z tym zadaniem, a Ty będziesz mógł cieszyć się zaoszczędzonym czasem i dobrą widocznością w sieci reklamowej.

    Zapisz się na trening personalny z Google Ads i Facebook Ads!

    Pracując z trenerem dowiesz się więcej w krótszym czasie. Postaw na treningi indywidualne i wzmocnij swoje kompetencje w Google Ads.

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.