Spis treści
Polski rynek agencji digital rozwija się w szybkim tempie. To sprawia, że wybór odpowiedniej agencji staje się coraz trudniejszy. Żeby go nieco ułatwić, zebraliśmy dane dotyczące różnych aspektów działalności polskich agencji digitalowych.
Pod uwagę można brać wiele czynników. Skuteczność, innowacyjność, wpływ na sukcesy klientów, zadowolenie pracowników, komunikacja z klientami czy jakość ich obsługi. Dla każdego najważniejszy będzie inny aspekt. Właśnie dlatego zestawiliśmy ze sobą różne kryteria, które pozwalają na obiektywną ocenę agencji.
Zadowolenie klientów w polskich agencjach digital
Ranking otwiera zadowolenie klientów, które zmierzyliśmy za pomocą ocen wystawionych przez klientów w wizytówkach Google. Spośród prawie 40 wziętych przez nas pod uwagę agencji, wyróżniają się cztery, których średnia ocen nie posiada nawet najmniejszej skazy i wynosi 5,0. Są to: AdPeak (liczba ocen – 26), Green Parrot (liczba ocen – 30), Maxroy.agency (liczba ocen – 5) oraz Up&More (liczba ocen – 5). Wszystkim agencjom uwzględnionym w rankingu udaje się utrzymać średnią ocen powyżej 4,0.
Nazwa agencji | Średnia ocen w wizytówce | Liczba ocen w wizytówce | Średnia ocen na GoWork | Liczba ocen na GoWork | Nagrody w European Search Awards w ciągu ostatnich 4 lat | Liczba polubień na Facebooku | Liczba obserwujących na LInkedIn |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AdPeak | 5 | 26 | 5 | 2 | 2 | 7400 | 160 |
Up&More | 5 | 5 | 4,5 | 2 | 8 | 1500 | 1033 |
Maxroy.agency | 5 | 5 | 1 | 1 | 1900 | 897 | |
Green Parrot | 5 | 30 | 0 | 0 | 4000 | 3162 | |
Widoczni | 4,9 | 580 | 3,3 | 55 | 3200 | 8603 | |
Sempai | 4,9 | 68 | 0 | 0 | 1 | 3700 | 1824 |
Tigers | 4,9 | 29 | 0 | 0 | 27000 | 18 439 | |
DevaGroup | 4,9 | 88 | 0 | 0 | 3000 | 1794 | |
4People | 4,8 | 35 | 3,9 | 10 | 2500 | 1268 | |
Delante | 4,8 | 230 | 3,7 | 48 | 3700 | 3010 | |
Traffic Trends | 4,8 | 132 | 2,7 | 11 | 4200 | 789 | |
Whites | 4,8 | 21 | 2,5 | 12 | 4700 | 2557 | |
Digitalk | 4,7 | 91 | 5 | 5 | 5100 | 1361 | |
Semcore | 4,7 | 109 | 4 | 138 | 4300 | 3540 | |
Value Media | 4,7 | 38 | 1,9 | 25 | 4000 | 2964 | |
MTA Digital | 4,7 | 25 | 1 | 1 | 749 | 958 | |
Semahead | 4,7 | 42 | 0 | 0 | 13000 | 1856 | |
NProfit | 4,7 | 12 | 0 | 0 | 413 | 342 | |
ICEA | 4,6 | 465 | 4 | 100 | 7700 | 5504 | |
Empressia | 4,6 | 87 | 4 | 41 | 1000 | 736 | |
Harbingers | 4,6 | 66 | 3,1 | 70 | 4 | 3200 | 2537 |
Verseo | 4,6 | 251 | 2,2 | 34 | 8800 | 2822 | |
Eactive | 4,5 | 96 | 3,9 | 129 | 1700 | 1300 | |
Performance Media | 4,5 | 108 | 3,7 | 565 | 27000 | 3376 | |
adCookie | 4,4 | 26 | 4 | 3 | 6 | 1551 | |
Fabryka Marketingu | 4,4 | 34 | 3,7 | 42 | 1900 | 2672 | |
Artefakt | 4,4 | 176 | 2,9 | 48 | 2800 | 1337 | |
Sales&More | 4,4 | 22 | 2,9 | 11 | 870 | 913 | |
Bluerank | 4,4 | 40 | 2,2 | 49 | 8 | 4900 | 4245 |
Ideo Force | 4,4 | 14 | 1,4 | 20 | 2600 | 1311 | |
Widzialni | 4,3 | 72 | 3,5 | 71 | 5200 | 1201 | |
Kompan | 4,3 | 61 | 3,3 | 12 | 4200 | 574 | |
Promotraffic | 4,3 | 36 | 2,3 | 138 | 6700 | 1970 | |
Grupa TENSE | 4,2 | 466 | 2,8 | 616 | 1 | 4500 | 1969 |
Sunrise System | 4,2 | 285 | 0 | 0 | 1900 | 1800 | |
Cube Group | 4,1 | 23 | 2,6 | 79 | 3100 | 2246 | |
Pikseo | 4,1 | 215 | 2,6 | 169 | 4600 | 336 | |
S360 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 567 | 238 |
Najchętniej ocenianymi agencjami digital są: Widoczni – 580 opinii, Grupa TENSE – 466 opinii, ICEA – 465 opinii, Sunrise System – 285 opinii. Tylko 11 agencji posiada ponad 100 ocen w wizytówce.
Jakość kampanii w agencjach digitalowych
Drugim aspektem, który wzięliśmy pod uwagę, jest jakość kampanii prowadzonych przez agencje. W określeniu tego współczynnika pomogła nam analiza zdobywanych głównych nagród w plebiscycie European Search Awards. Jest to coroczne wydarzenie, podczas którego wyłaniane są najbardziej skuteczne i innowacyjne kampanie. Najlepsze agencje z Europy rywalizują ze sobą w kilkudziesięciu kategoriach.
ESA to prestiżowe zestawienie agencji z branży marketingu online i jest uznawane w branży za jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy, konkurs na naszym kontynencie. European Search Awards co roku przyciąga wiodące agencje digitalowe.
Nazwa agencji | Średnia ocen w wizytówce | Liczba ocen w wizytówce | Średnia ocen na GoWork | Liczba ocen na GoWork | Nagrody w European Search Awards w ciągu ostatnich 4 lat | Liczba polubień na Facebooku | Liczba obserwujących na LInkedIn |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Up&More | 5 | 5 | 4.5 | 2 | 8 | 1500 | 1033 |
Bluerank | 4,4 | 40 | 2.2 | 49 | 8 | 4900 | 4245 |
S360 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 567 | 238 |
Harbingers | 4,6 | 66 | 3,1 | 70 | 4 | 3200 | 2537 |
AdPeak | 5 | 26 | 5 | 2 | 2 | 7400 | 160 |
Sempai | 4,9 | 68 | 0 | 0 | 1 | 3700 | 1824 |
Grupa TENSE | 4,2 | 466 | 2,8 | 616 | 1 | 4500 | 1969 |
Spośród prawie 40 polskich agencji, które wzięliśmy pod uwagę, tylko siedmiu udało zdobyć się statuetki w przeciągu ostatnich 4 lat. Na tle konkurencji wyróżniają się dwie agencje, którym udało się wygrać główną nagrodę aż ośmiokrotnie! Są to Bluerank oraz Up&More. Pozostałe agencje, którym udawało się zdobyć główne nagrody w plebiscycie, to S360 (6 nagród), Harbingers (4 nagrody), AdPeak (2 nagrody), Grupa TENSE (1 nagroda) oraz Sempai (1 nagroda).
Zadowolenie pracowników w agencjach marketingu online
Kolejnym aspektem, na jaki zwróciliśmy uwagę, jest to, co sądzą obecni i byli pracownicy agencji. W tym celu przeanalizowaliśmy wystawione opinie na portalu GoWork. GoWork to serwis pracy, który umożliwia zamieszczanie pracownikom ocen oraz opinii na temat firm, z którymi mieli okazję współpracować. Oceny i opinie mogą wystawiać również klienci oraz kandydaci, którzy wzięli udział w procesie rekrutacyjnym.
Nazwa agencji | Średnia ocen w wizytówce | Liczba ocen w wizytówce | Średnia ocen na GoWork | Liczba ocen na GoWork | Nagrody w European Search Awards w ciągu ostatnich 4 lat | Liczba polubień na Facebooku | Liczba obserwujących na LInkedIn |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AdPeak | 5 | 26 | 5 | 2 | 2 | 7400 | 160 |
Digitalk | 4,7 | 91 | 5 | 5 | 5100 | 1361 | |
Up&More | 5 | 5 | 4,5 | 2 | 8 | 1500 | 1033 |
Semcore | 4,7 | 109 | 4 | 138 | 4300 | 3540 | |
ICEA | 4,6 | 465 | 4 | 100 | 7700 | 5504 | |
Empressia | 4,6 | 87 | 4 | 41 | 1000 | 736 | |
adCookie | 4,4 | 26 | 4 | 3 | 6 | 1551 |
Na tle konkurencji wyróżniają się trzy polskie agencje, które jako jedyne uzyskały średnią ocen powyżej 4.0. Są to: Up&More z oceną 4,5 oraz AdPeak i Digitalk z oceną 5.0. Najwięcej ocen na portalu posiadają firmy: Grupa TENSE – 616 opinii, Performance Media – 565 opinii oraz Pikseo z 169 opiniami. 7 firm może pochwalić się setką lub więcej ocen.
Rozpoznawalność agencji digital
Ostatnim kryterium, które zbadaliśmy podczas naszej analizy, jest rozpoznawalność w sieci. W tym celu porównaliśmy liczbę polubień na facebookowych fanpejdżach oraz liczbę obserwujących na LinkedIn każdej z agencji.
Nazwa agencji | Średnia ocen w wizytówce | Liczba ocen w wizytówce | Średnia ocen na GoWork | Liczba ocen na GoWork | Nagrody w European Search Awards w ciągu ostatnich 4 lat | Liczba polubień na Facebooku | Liczba obserwujących na LInkedIn |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tigers | 4,9 | 29 | 0 | 0 | 27000 | 18 439 | |
Performance Media | 4,5 | 108 | 3,7 | 565 | 27000 | 3376 | |
Semahead | 4,7 | 42 | 0 | 0 | 13000 | 1856 | |
Verseo | 4,6 | 251 | 2,2 | 34 | 8800 | 2822 | |
ICEA | 4,6 | 465 | 4 | 100 | 7700 | 5504 | |
AdPeak | 5 | 26 | 5 | 2 | 2 | 7400 | 160 |
Promotraffic | 4,3 | 36 | 2,3 | 138 | 6700 | 1970 |
Okazuje się, że wyraźnym liderem stawki jest w tym przypadku agencja Tigers, która ma najwięcej followersów w przypadku obu platform. Na Facebooku Tygrysy zgromadziły ok. 27 000 fanów, a na LinkedIn obserwuje ich 18 500 osób, co łącznie daje 45 500 polubień. Druga pod względem łącznej liczby polubień jest agencja Performance Media. Choć na Facebooku osiągnęła podobny wynik do Tigers, to na LinkedIn śledzi ich niecałe 3 500 fanów. Łączna liczba ich obserwujących to lekko ponad 30 000. Podium zamyka Semahead z 13 000 polubieniami na Facebooku i prawie dwoma tysiącami śledzących na LinkedIn.
Każde zestawienie wyłania innych liderów, co świadczy o tym, że branża marketingu internetowego w Polsce jest konkurencyjna. Tylko nieliczne agencje znalazły się w czołówce więcej niż jednego kryterium.