Spis treści

    Sposobów na zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania jest naprawdę sporo. Za jeden z tych sposobów uznać należy wykorzystanie podobnych wyszukiwań. Czym jednak one są i w jaki sposób mogą ci pomóc? Sprawdź poniżej. 

    Podobne wyszukiwania

    Podobne wyszukiwania  – co to takiego? 

    Za podobne, czy też pokrewne wyszukiwania uznać należy zapytania związane ze słowem kluczowym wpisanym w wyszukiwarce. Aby móc znaleźć podobne wyszukiwania należy przescrolować wyniki wyszukiwania w dół. Dla przykładu, podobne wyszukiwania, dla frazy: “kurs excel” przedstawiają się w dany, poniższy sposób: 

    kurs excel - podobne wyszukiwania.

    Warto również dodać, że oprócz podobnych wyszukiwań na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znaleźć możemy także sekcję poświęconą podobnym pytaniom, np:

    podobne pytania - kurs excel

    Podobne wyszukiwania, a podobne pytania – główne różnice

    Pomiędzy podobnymi wyszukiwaniami, a podobnymi pytaniami zauważyć można różnice. Przede wszystkim, podobne wyszukiwania to chmura linków, które prowadzą do wyników wyszukiwania. Co za tym idzie, w przypadku kliknięcia w dany link Google przeniesie cię do wyników obejmujących interesującą cię frazę.

    Z kolei w przypadku podobnych pytań do czynienia mamy z rozwijaną listą pytań, która pozwala podejrzeć propozycję strony odpowiadającej na dane zapytanie.

    Dlaczego podobne wyszukiwania są ważne? 

    Jest kilka powodów dla których należy uznać podobne wyszukiwania za ważne z punktu widzenia użytkownika, ale i osoby zajmującej się SEO. 

    Przede wszystkim, podobne wyszukiwania umożliwiają użytkownikom Internetu znalezienie bardziej dokładnych informacji. Umożliwiają też poszerzenie obszaru poszukiwań informacji. Ich wykorzystanie może poprowadzić osobę, która szuka informacji w Internecie do źródeł wiedzy o których nawet mogła nie wiedzieć. Stąd też podobne wyszukiwania, które występują na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, są tak istotne. 

    Jak wykorzystać podobne wyszukiwania w codziennej pracy? 

    Podobne wyszukiwania warto wykorzystywać w codziennej pracy SEOwca. Jak jednak do tego mądrze podejść? Chcąc wykorzystać podobne wyszukiwania należy mieć świadomość tego, że skoro Google samo coś pokazuje i to na pierwszej stronie wyszukiwania w przypadku podglądu deskopowego, to ma to dużą wartość. 

    Powracając do przykładu związanego z frazą: “kurs excel” zauważyć można, w podobnych wyszukiwaniach, bardziej dokładne frazy, które składają się z trzech, czterech czy nawet sześciu słów. Te frazy kluczowe należałoby zweryfikować pod kątem ich potencjału. Zrobić to można przy wykorzystaniu takich narzędzi jak Senuto, Ahrefs, Semrush, Planer słów kluczowych, czy nawet przy wykorzystaniu wtyczki od Surfer SEO, którą można dodać do przeglądarki Chrome. W przypadkach w których frazy te charakteryzują się zadowalającym wolumenem wyszukiwań każdy sprytny SEOwiec powinien rozważyć ich wykorzystanie na obsługiwanej stronie www, czy to poprzez utworzenie pod nie dedykowanych zakładek, czy też poprzez właściwą pracę contentową na istniejących już zakładkach w ramach obecnej struktury strony. 

    Rozbudowa bloga przy wykorzystaniu podobnych wyszukiwań

    W przypadku niektórych zapytań takich jak np: “gdzie na wakacje”: 

    fraza:

    w podobnych wyszukiwaniach znaleźć możemy, podobnie jak w przypadku frazy: “kursy exel” zapytania zdecydowanie bardziej rozbudowane względem frazy wyjściowej. W tym przypadku jednak już na pierwszy rzut oka widać, że możemy je wykorzystać jako inspirację do stworzenia wpisów blogowych. Nie trzeba chyba nikomu powtarzać, że cykliczne prowadzenie bloga przekłada się pozytywnie na widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, jak i w konsekwencji, ruch na stronie. Dodatkowo, większa widoczność strony, zbudowana także przy wykorzystaniu wpisów blogowych, przekłada się na rozbudowywanie świadomości istnienia marki, strony, czy brandu wśród użytkowników Internetu. 

    Podobne wyszukiwania w Google – podsumowanie

    Brak wykorzystania podobnych wyszukiwań podczas pracy przy stronie internetowej uznać należy za niewykorzystywanie wszystkich dostępnych możliwości w obszarze SEO. W końcu wyszukiwarka Google’a sama podsuwa nam bardzo cenne informacje, które należy codziennie wykorzystywać. 

    Źródła: 

    • https://ahrefs.com/seo/glossary/related-searches
    • https://www.siteguru.co/seo-academy/related-searches
    • https://support.google.com/trends/answer/4355000?hl=en

    Porozmawiajmy!

    Mateusz Kocowski
    Mateusz Kocowski

    Specjalista SEO z kilkuletnim doświadczeniem. Do Up More dołączył na początku 2023r. Przez jego ręce przewinęły się setki stron internetowych.