Spis treści

    Zastanawiasz się, jakie szkolenie wybrać, aby nauczyć się prowadzenia kampanii Google Ads? A może powinieneś zakupić kurs, przeczytać książkę, albo wykupić dostęp do nagrań video? W tym artykule przybliżę Ci możliwości rynkowe, jeśli chodzi o naukę Google Ads. Powiem, co jest moim zdaniem najbardziej skuteczne i dlaczego, a jakie opcje kursów Google Ads lepiej odpuścić.

    szkolenia google ads

    Odpowiedz sobie na kilka pytań. To najlepszy początek.

    Aby lepiej zrozumieć, która forma nauki będzie dla Ciebie najbardziej skuteczna, postaraj się odpowiedzieć na pytania:

    • jaki jest cel nauki? czego chcę się dowiedzieć?
    • jak mogę to później wykorzystać?
    • ile czasu mogę poświęcić na naukę? kiedy?
    • czy w przeszłości korzystałem z jakiejś formy szkoleń? jakie wnioski wyciągnąłem? co pamiętam?
    • czy mogę potrzebować dodatkowej mobilizacji do nauki?
    • jak dużo czasu mogę poświęcić na samodzielne ćwiczenia i naukę?
    • co sprawia mi najwięcej trudności w nauce?
    • czy chcę nauczyć się tylko Google Ads czy myślę szerzej?

    Zabrzmiało jak rachunek sumienia? Prawie! Im więcej dokładnych odpowiedzi uzyskasz, tym większa szansa, że Twoja przygoda ze szkoleniami będzie efektywna. Od razu warto dodać, że nie ma złotych środków na skuteczne szkolenie Google Ads. Jeśli oczekujesz, że nauczysz się wszystkiego w trakcie jednodniowego szkolenia, zapomnij o tym. Najważniejsze w nauce jest pojęcie tzw. aktywnego nauczania. 

    Czym jest aktywne nauczanie i dlaczego jest najlepszym wyborem?

    Aktywne nauczanie to nic innego jak zaangażowanie uczących się w cały proces dydaktyczny. Brzmi skomplikowanie? Nic bardziej mylnego. Jakie mogą być przykłady aktywnego nauczania, które można również wykorzystać do nauki Google Ads?

    1. Burza mózgów, jako jedna z najprostszych form obejmuje każdy proces tworzenia, dyskutowania oraz opiniowania pomysłów.
    2. Dyskusje i debaty – po prostu rozmowa, wymiana poglądów.
    3. Analizy przypadków, czyli innymi słowy tzw. case study.
    4. Wywiady.
    5. Projekty grupowe.
    6. Gry sytuacyjne.
    7. Analiza scenariuszy działania w różnych przypadkach.
    8. Analiza SWOT.

     Użycie aktywnych metod nauczania prowadzi między innymi do: 

    • zwiększenia skuteczności uczenia się
    • większej motywacji w trakcie nauki
    • wzrostu kreatywności uczniów
    • integracji wiedzy z różnych specjalizacji
    • wzrostu umiejętności komunikacji i łączenia faktów
    • lepszego planowania własnej pracy

    Przeciwieństwem aktywnego nauczania jest nauczanie bierne. To po prostu słuchanie wykładów, szkoleń, czytanie kursów, czy książek. W tym wypadku aktywność ucznia jest ograniczona, a z czasem zapamiętywalność spada do zera.

    Zapisz się na trening personalny z Google Ads!

    Sprawdziliśmy to. Nasi uczniowe robią postępy szybciej i zapamiętują więcej.

    Rynek szkoleń Google Ads w Polsce

    Rynek szkoleń Google Ads w Polsce wydaje się dość rozwinięty. Na rynku funkcjonuje masa doświadczonych szkoleniowców, którzy regularnie organizują kursy Google Ads. Z drugiej strony są też opcje nauki bezkosztowej z wykorzystaniem np. Skillshop, bezpośrednio od Google. Jeśli odpowiedziałeś na wyżej postawione pytania, z łatwością wybierzesz optymalne dla siebie szkolenie Google Ads. Przyjrzyjmy się tym możliwościom nieco dokładniej.

    Bezpłatne szkolenia Skillshop Google Ads

    Szkolenia te dostępne są w formie kursów online i obejmują dane zagadnienie. Dzięki nim uzyskasz wiedzę z zakresu reklam w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, reklam produktowych, video oraz z pomiaru skuteczności. Z każdego obszaru możesz uzyskać certyfikat, jeśli poprawnie zdasz test weryfikujący Twoją wiedzę. 

    Dodatkowo w ramach Akademii Analytics możesz zwiększyć wiedzę analityczną i uzyskać certyfikat. Skillshop obejmuje również Google Marketing Platform.

    Platforma szkoleniowa od Google Ads wymaga dużej sumienności, samoorganizacji oraz ambicji. Im dłużej się uczysz, tym więcej pytań powstaje. Z tego powodu ważna będzie regularność i dociekliwość. Część kursów dostępna jest w formie pisanej, a część w formie materiałów video. Z perspektywy ucznia problematyczne może być przyswajanie tej wiedzy w sposób praktyczny. Tego w przypadku Skillshopa nie zrealizujesz. Czy to dobry początek? Z pewnością tak, ale ten związek nie powinien trwać dla Ciebie zbyt długo.

    Karol Dziedzic

    Karol Dziedzic to szanowana i doświadczona postać na rynku szkoleń Google Ads. Karol regularnie organizuje szkolenia stacjonarne, które opiniowane są bardzo dobrze. Koszt jednodniowego szkolenia podstawowego to 990 zł netto, a zaawansowanego to 1390 zł netto. Szkolenia odbywają się grupach 8 osobowych i są obecnie organizowane około raz na miesiąc.

    Jeśli wolisz opcję kursu online to Karol ma również propozycję i w cenie 699 zł możesz wykupić dostęp do 7h materiałów szkoleniowych.

    Dodatkowym benefitem kursów jest 1h konsultacji po szkoleniu w ramach wykupionego pakietu. W internecie próżno doszukać się negatywnych komentarzy na temat szkoleń Karola, to uznana marka, jeśli interesują Cię szkolenia stacjonarne lub dostęp do kursu online.

    Sprawny Marketing

    To kolejna uznana rynkowo marka, która organizuje stacjonarne szkolenia Google Ads. Prowadzącym jest Łukasz Chwiszczuk, a ich cena zaczyna się od 970 zł. Program szkoleń obejmuje również dwa poziomy zaawansowania, podstawowy i PRO. Po ukończonym kursie otrzymasz specjalny certyfikat jego ukończenia.

    Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu zaawansowania, oraz opcjonalnego pakietu VIP. Pakiet ten to roczna prenumerata magazynu oraz półroczny dostęp do strefy premium. Sporym plusem szkoleń jest różnorodność lokalizacji, obecnie możesz wybrać jedno z miast: Warszawa, Gdańsk, Poznań oraz Wrocław.

    Marketing Online

    Marketing Online oferuje szkolenia tylko w formie online podzielone na trzy dni i trzy bloki tematyczne. W pierwszym zyskasz podstawy, w drugim podczas warsztatów nauczysz się kampanii w wyszukiwarce, a w trzecim pozostałych form reklamowych: display, video, produktowych etc. Koszt pakietu to 1 590 zł, a termin możesz wybrać dowolny z obecnie proponowanych. 

    Firma chwali się tzw. gwarancją nauczenia – możesz przyjść bezpłatnie na kolejną edycję, jeśli uznasz to za konieczne do aktualizacji wiedzy (do jednego roku)

    Deva Group

    Deva Group oferuje dwa poziomy, więc możesz zacząć od podstaw lub od razu przejść do części zaawansowanej. Po ukończeniu kursu otrzymasz certyfikat, prezentacje, nagrania ze szkolenia oraz materiały z linkami do narzędzi. W pakiecie otrzymasz także możliwość godzinnej konsultacji z przedstawicielem firmy. 

    Obecnie cena szkolenia nie jest podawana publicznie, a informacje są dostępne jedynie po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

    Alternatywy

    Na rynku dostępnych jest kilka kursów, dzięki którym możesz uczyć się w swoim zaciszu, jeśli ten styl nauki lepiej Tobie odpowiada. Jednym z przykładów jest kurs “Podstawy reklamy w Google Ads” dostępny za 149 zł na strefakursow.pl. W niższej cenie, bo za 59,99 zł uzyskasz dostęp do kursu Google Ads na platformie udemy.com.

    Jeśli interesuje Cię bardziej zaawansowany poziom to możesz wykupić kurs u Artura Jabłońskiego w cenie 790 zł brutto. Otrzymasz ponad 11 godzin szkoleń zamkniętych w 54 lekcjach. Jest jeszcze kurs wspomnianego wcześniej Łukasza Chwiszczuka w cenie na platformie myvod.pl. To kurs składający się z modułów w różnych cenach, dzięki czemu możesz zakupić tylko ten odpowiadający Twoim aktualnym potrzebom.

    Jeśli język angielski nie stanowi dla Ciebie przeszkody, wypróbuj kursy dostępne na appsumo. W cenie 17,99 USD uzyskasz całkiem sporą dawkę wiedzy. Bezpłatna alternatywa? Sprawdź Semrush i Akademię PPC.

    Szkolenia indywidualne. Najlepszy wybór?

    Rynek szkoleń od agencji Google Ads w Polsce ma dość szeroką ofertę. Z jednej strony możesz wybrać szkolenia stacjonarne, dostosowane do Twojego poziomu. Z drugiej masz dostęp do wielu kursów online, w formie materiałów do pobrania lub video. Możesz także korzystać bezpłatnie z wiedzy bezpośrednio od Google w ramach Skillshop. Wszystkie te rozwiązania mają jednak wadę. Są typem biernego nauczania z jednym i tym samym materiałem dla całej grupy. Całodniowe szkolenia bywają męczące, a wiedza przyjęta w takim czasie potrafi całkowicie odpłynąć w kolejnych tygodniach. Brak regularnej praktyki po ukończeniu kursu wpływa na zmniejszoną zapamiętywalność materiału. Efekt z kursów po kilku tygodniach? Prawdopodobnie taki jak przed szkoleniami.

    Powyższa analiza doprowadziła nas do decyzji o wprowadzeniu całkowicie nowego modelu szkoleń w Polsce, opartego o model aktywnego nauczania. Od kilku miesięcy prowadzimy takie szkolenia w ramach platformy schoolup.pl. Zmieniliśmy wszystko i zastosowaliśmy następujący standard:

    1. Jeden, indywidualny trener dopasowany do Twoich celów.
    2. Spersonalizowany plan szkoleniowy ułożony pod Twoje potrzeby.
    3. Elastyczny grafik.
    4. Zakres szkoleń i tempo, które sobie życzysz.
    5. Ocena postępów.
    6. Regularna dawka motywacji 🙂
    7. Know-how i praca w 100% na realnych danych.

    W SchoolUP zajęcia prowadzi pięciu trenerów, z których każdy dysponuje codzienną, rynkową praktyką. Nie ma poziomu wiedzy, z którego możesz startować – może być to zarówno wiedza zerowa, jak i chęć zgłębienia jednej, specyficznej tematyki. Zebrane opinie o szkoleniach potwierdzają, że projekt wyróżnia się na rynku oraz dostarcza dużej dawki wiedzy.

    Dodatkowym plusem SchoolUP jest możliwość rozwijania swojej wiedzy w szeroko pojętym marketingu, nie tylko w ramach Google Ads. Możesz więc nauczyć się reklam w social media, zaawansowanej analityki, strategii marketingowej, przygotowywania analiz i raportów, rozumienia metryk czy interpretacji wskaźników. Wiedza w ten sposób zebrana uporządkowuje całościowe zrozumienie marketingu, procesy planowania strategicznego i spojrzenia od strony biznesu. Te umiejętności niejednokrotnie najbardziej przydają w pracy w agencji digitalowej lub w marketingu online swojej firmy.

    Szkoła Google Ads SchoolUP operuje prostym modelem opłaty za szkolenia. Obecnie jest to 149zł brutto za pełną godzinę szkolenia 1:1 z praktykiem. Ty ustalasz ilość godzin oraz swoją dostępność. Trener powie, jakich efektów możesz się spodziewać i w jakim czasie. Jeśli będziesz regularnie pracował i odrabiał “pracę domową” efekty przyjdą szybko i będą trwałe.
    Jeśli jesteś niezdecydowany, zachęcam Cię do umówienia się na pierwszą, bezpłatną rozmowę w schoolup.pl. Dzięki temu sprawdzisz, czy ta forma szkoleń jest dla Ciebie!

    Czy artykuł był pomocny?

    Oceń nasz artykuł, to wiele dla nas znaczy!

    Brak ocen

    Porozmawiajmy!

    Tomasz Starzyński
    Tomasz Starzyński

    Prezes zarządu i managing partner w Up&More. Odpowiada za rozwój agencji oraz koordynuje pracę działów SEM/SEO i paid social. Nadzoruje wprowadzanie nowych produktów i narzędzi reklamowych w firmie oraz automatyzację procesów.