Spis treści

    czas audytu seo

    Audyt SEO to jeden z pierwszych i kluczowych elementów pozycjonowania. To właśnie on powinien inaugurować działania pozycjonerskie dla witryny, która w przyszłości ma osiągać wysokie wyniki organiczne. Wszelkie dalsze działania SEO zaplanowane w strategii, warto zaczynać dopiero po przeprowadzonym audycie.

    Jakie są najważniejsze elementy audytu SEO, które powinny się w nim znaleźć, aby uznać go za kompletny?

    Każdy audyt SEO powinien składać się z trzech głównych części jakimi są analiza on-site, analiza off-site oraz zalecenia optymalizacyjne. Tylko audyt zawierający te 3 kluczowe elementy możemy uznać za kompletny i rozpocząć wdrażanie zaleconych przez specjalistę zmian.

    Analiza on-site to analiza elementów technicznych i samego działania danego serwisu w kontekście Wytycznych Google dla Webmasterów, które opisują konkretne warunki jakie musi spełniać strona by w ogóle pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania.

    Analiza off-site to analiza otoczenia danej strony w wyszukiwarce, na którą składają się między innymi analiza konkurencji, analiza oryginalności treści na stronie względem contentu występującego w internecie oraz analiza linków, kierujących do domeny.

    Zalecenia optymalizacyjne, to w zasadzie podsumowane wnioski z analizy, mówiące nam o tym, co na naszej stronie powinniśmy zmienić, aby osiągała ona dobre pozycje organiczne.

    Co determinuje czas realizacji audytu SEO?

    Czas realizacji audytu SEO zawsze determinowany jest przez wielkość strony, która ma podlegać analizie i może wahać się od kilku godzin do kilku dni czy tygodni. Wiadomo, że w grę wchodzą tu także czynniki poboczne jak obłożenie pracą danego specjalisty czy firmy, jednak najważniejszym czynnikiem będzie tu zawsze to, ile podstron znajduje się w ramach danego serwisu.

    Ile trwa audyt SEO małej strony internetowej?

    Audyt małej strony internetowej zajmuje zazwyczaj nie więcej niż kilka godzin pracy specjalisty. Przez małą stronę internetową rozumiemy tutaj serwis stanowiący bardziej zwięzłą wizytówkę firmy, zawierającą kilka podstron, najważniejsze informacje o niej i nieco treści w postaci, na przykład aktualności, niż serwis opisujący dziesiątki usług na oddzielnych podstronach.

    Zalecenia optymalizacyjne z audytu takiej małej strony internetowej, też zazwyczaj nie są długie czy skomplikowane, mała strona to zazwyczaj po prostu bardzo mało błędów do naprawy.

    Ile trwa audyt SEO bloga?

    Czas trwania audytu bloga jest już zdecydowanie trudniej jednoznacznie ocenić, ponieważ blogi bywają bardzo różne, a ich wielkość zazwyczaj jest zależna od tego jak długo były dotychczas prowadzone.

    Audyt świeżo stworzonego bloga, który ma dosłownie kilka wypisów, nie zajmie więcej niż klika godzin, podobnie jak w przypadku małej strony internetowej. Natomiast duży blog prowadzony od wielu lat, przez kilku autorów jednocześnie, może oznaczać wiele dni pracy audytowej. W przypadku bloga czas trwania jego audytu bardzo indywidulanie powinien określić dedykowany temu zadaniu specjalista.

    Ile trwa audyt SEO dużej strony firmy usługowej?

    Przez dużą stronę firmy usługowej rozumiemy taką, gdzie znajduje się wiele usług opisanych na dedykowanych im podstronach. Duża strona firmy usługowej może mieć nawet pomiędzy 300 a 500 podstron, a więc jej audyt też będzie już bardziej czasochłonnym zadaniem. Na audyt takiej strony warto założyć od 5 do 7 dni roboczych.

    Ile trwa audyt SEO małego sklepu internetowego?

    Mały sklep internetowy zawierający kilkanaście produktów zasadniczo nie będzie znacząco różnił się wielkością od poprzedniego opisanego przeze mnie przypadku, strony dużej firmy usługowej i zazwyczaj będzie posiadał ilość podstron w graniach maksymalnie 500. Zatem czas jego trwania także nie wyniesie raczej dłużej niż 7 dni roboczych.

    Ile trwa audyt dużego sklepu internetowego?

    Profesjonalny audyt SEO dużego sklepu internetowego będzie natomiast jednym z najbardziej czasochłonnych audytów. Duże sklepy internetowe potrafią posiadać w swojej ofercie tysiące produktów, a co za tym idzie tysiące zaindeksowanych przez Google podstron. Wiąże się to oczywiście z koniecznością analizy zarówno ogromnej struktury jak i bardzo dużej ilość słów kluczowych i samych treści.

    Długość takiego audytu oceniania jest oczywiście indywidulanie przez odpowiedzialnego za niego specjalistę, jednak warto przyjąć, że taki audyt nie zajmie raczej nigdy mniej niż 14 dni roboczych, a nie powinniśmy być zdziwieni, jeśli będzie to nawet dłuższy proces.

    Podsumowanie

    Czas trwania audytu SEO ciężko określić „z góry” bez spojrzenia na daną stronę internetową, jednak jest on zależny przede wszystkim od jej wielkości, indywidualnie oceniany przez seowca i może wynieść od kilku godzin do kilkunastu dni roboczych. Zatem szukając odpowiedzi na pytanie „ile potrwa audyt SEO?” trzeba zgłosić się do osoby, która będzie go przeprowadzać i uzyskać odpowiedź najbardziej zbliżoną do realiów, udzieloną na podstawie tego z jakim serwisem przychodzimy.

    Porozmawiajmy!

    Adrianna Napiórkowska
    Adrianna Napiórkowska

    Posiada 11-letnie doświadczenie zawodowe, karierę rozpoczynała w agencji Emarketing Experts jako młodszy specjalista SEO. Oprócz pozycjonowania stron, zajmowała się prowadzeniem projektów marketingu 360° jako Account Manager w They.pl. Pracowała dla firm z sektora finansowego (Bank Millennium, Bank Meritum, Finai S.A.), e-commerce (np. Black Red White, Autoland, Mumla). W Up&More odpowiada między innymi za projekty SEO dla Panek Car Sharing, Amerigas, Interparking, H+H czy Autoplaza.