Spis treści

    Backlink, czyli link przychodzący/zwrotny to odnośnik, który znajduje się na innej stronie i kieruje do naszej strony internetowej. W języku SEO backlink ma ogromy wpływ na pozycjonowanie strony – co więcej, jest do niego niezbędny.

    Co to backlink?

    <a href=”https://www.example.com”> twój anchor</a>

    Backlink znajduje się w tagu <a>. Warto pamiętać, aby umieszczać tam cały, bezpośredni adres url. W takiej formie link przychodzący jest “konsumowany” przez roboty Google. Dlatego zwróć szczególną uwagę czy Twój backlink jest taki sam jak w oknie wyszukiwania dla danej strony.

    1. Wiarygodność witryny – jeśli Twoja strona posiada linki zwrotne z innych stron, to dla wyszukiwarek takich jak Google jest to w pewnym sensie wotum zaufania. Jeśli posiadacz backlinki z innych domen, wtedy wyszukiwarki traktują Twoją stronę jako wartościowe źródło informacji.
    2. Ruch w witrynie – posiadanie linków na stronie pomaga zwiększyć ruch na stronie, dzięki przechodzeniu użytkowników z innej strony na Twoją.
    3. Ponadto, dzięki tym linkom roboty wyszukiwarek mogą zaindeksować stronę w wyszukiwarce. Backlinki pomagają robotom poznać nowe podstrony, zrozumieć i ocenić wartość strony oraz określić jej autorytet.
    4. Widoczność w wyszukiwarce – posiadając linki przychodzące do Twojej strony możesz pojawić się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

    Jakość linków przychodzących zawsze powinna być jak najwyższej jakości. Pozyskiwanie backlinków powinno być starannie zaplanowane, mając na uwadze najważniejsze parametry zewnętrznej witryny. Zdobywane linki przychodzące powinny przypominać naturalne linkowanie. Jeśli do Twojej witryny zawsze będą przybywać linki np. jako bezpośredni adres url – może to skutkować nałożeniem kary, ponieważ dla Google będzie to sygnał o spamie.

    Planując link building zwróć uwagę na atrybuty linkównofollow i dofollow. Są to wskazówki dla robotów wedle, której – w przypadku nofollow nie będą indeksować strony internetowej i uwzględniać jej przy ocenie autorytetu strony docelowej, a dla dofollow tak.

    Jeśli chcesz pozyskiwać backlinki dla Twojej strony internetowej warto to robić w różnorodny sposób. Najlepszą opcją jest inwestycja w wysokiej jakości content, którego sami internauci będą chcieli linkować i wysyłać dalej, tworząc naturalne linkowanie. Ale odnośniki możesz uzyskać przez:

    • artykuły sponsorowane,
    • artykuły eksperckie,
    • wpisy katalogowe,
    • ogłoszenia lokalne,
    • linki przychodzące z istniejących już artykułów,
    • własne zaplecze,
    • artykuły gościnne,
    • komentarze na blogach,
    • wpisy na forach.

    Porozmawiajmy!

    Kamila Dębska
    Kamila Dębska

    Zajmuje się marketingiem od 3 lat. Najpewniej czuje się w obszarze SEO i UX. W Up&More, jako Specjalista SEO, odpowiada za zwiększanie widoczności naszych klientów.