Aktualności

13.05.2020 #WeKnowMore

Zapomnij o instalacjach. Przejdź na wyższy poziom analityki w aplikacjach mobilnych

Nie będzie tajemnicą stwierdzenie, że elementem dobrej strategii promocji aplikacji mobilnej powinna być w pełni wdrożona analityka, która umożliwi zbieranie danych o użytkownikach, analizę ich zachowania, weryfikację wyznaczonych targetów oraz optymalizację kampanii. Natomiast nie narzędzia będą tutaj kluczowym elementem, a przede wszystkim dobry plan, zrozumienie i wybór metryk oraz regularny proces przekładania analityki na biznes.

W analizie danych musisz stać się ninją i zmienić swoje podejście. Zamiast stwierdzenia „5 600 użytkowników kliknęło w ten przycisk” musisz zacząć pytać „Czy moja baza użytkowników zmalała czy wzrosła? O ile? W jakim okresie? Co w tym czasie się zmieniło?”. Albo zamiast „Z danych wynika, że ostatni komunikat push został wysłany do 1 200 użytkowników, w deep-link kliknęło 348 osób.” użyj „Jaki jest najlepszy przedział czasowy do wysyłania powiadomień push?”. Czy nie łatwiej przełożyć teraz liczby na decyzje?

Zacznij od wskaźników, to one są kluczem

Metryki w analityce to po prostu dane, w formie liczb, procentów, wartości. Służą rzecz jasna do oceny wydajności, efektywności czy mierzenia postępów w czasie. Ale nie każda metryka to KPI, gdyż one są zarezerwowane tylko dla tych najważniejszych metryk. Jak więc rozdzielić te, które po prostu są od tych, na które powinniśmy finalnie zwracać szczególną uwagę?

Przeczytaj cały artykuł Tomasza Starzyńskiego, managing partner Up&More dla Magazyn Online Marketing

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!