Aktualności

22.01.2020 #WeKnowMore

SEO. Jakie trendy dominowały w 2019, a jakie będą w obecnym roku?

Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy bliżej przyjrzeć się zmianom jakie Google zaserwowało seowcom i klientom. Zmian było stosunkowo wiele, ale nie spowodowały one „trzęsienia ziemi” w branży.

Po pierwsze w lutym ustami Johna Mullera Google poinformował nas, że linki o niskiej jakości, przestają mieć znaczenie dla rankingu wyników wyszukiwania. W teorii nie jest to wielka zmiana, ponieważ od dawna zdecydowana ilość pozycjonerów inwestuje w linki wysokiej jakości. Jednak odcięta została możliwość zaszkodzenia konkurencji poprzez spamowanie ich stron, skoro takie linki nikomu nie szkodzą, nikt nie będzie próbował w ten sposób zaśmiecać Internetu.

Drugą ważną zmianą był „June Broad Core Algorithm Update”, który miał miejsce 3 czerwca 2019 roku. Na polskim rynku zmiana ta dotknęła głównie serwisów z kategorii „your money, your life”, czyli tych, które swoimi treściami mogą mieć duży wpływ na kluczowe dla potencjalnych czytelników sfery życia. Największe spadki odnotowały strony z kategorii zdrowie, finanse oraz parenting. Lekkie spadki były widoczne też na stronach związanych z prawem. Jak widzimy po kategoriach, nastąpiła kontynuacja zmian rozpoczętych w sierpniu 2018. Czym zawiniły ukarane serwisy? Przede wszystkim brakiem dostosowania UX dla wersji mobilnej, zbyt długim czasem jej wczytywania, bardzo niską oceną Google Page Speed. Duże znaczenie miała też słaba jakość treści oraz brak wiarygodność jej autora. Karane były też zbyt duże ilości reklam i wyskakujących okien na mobile.

Trzecią najbardziej kluczową zmianą jest algorytm BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers). Co zmienia on w wynikach? Z założenia powinien sprawić, że Google będzie rozumiał język bardziej naturalnie – docelowo dokładnie tak jak człowiek, czyli nie tylko literalnie słowa w zapytaniu, ale także ich kontekst. W wynikach anglojęzycznych widać pewien wpływ tego algorytmu na poprawę trafności odpowiedzi serwowanych użytkownikowi. Może oznaczać to przełom jakiego w wynikach organicznych Google nie widzieliśmy od lat.

Jakie będą dominować w 2020 roku?

Przeczytaj całą wypowiedź Senior SEO Specialist Up&More dla Interaktywnie.com

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!