Aktualności

07.12.2020 #WeKnowMore

Planowanie strategii SEO i Google Ads w modelu See-Think-Do-Care

Model SEE-THINK-DO-CARE to koncepcja wymyślona przez Avinasha Kaushika, guru od marketingu online pracującego dla Google, która zmienia sposób komunikacji marki z klientami oraz budowania jej obecności w Internecie. Podejście Kaushika skupia się na użytkowniku i na jego intencjach zakupowych co mocno koreluje z kampaniami Google Ads oraz działaniami SEO.

W planowaniu strategii mediowej na początku najważniejsze jest zdefiniowanie, kto jest Twoim potencjalnym klientem. Przydatne jest tutaj tworzenie tzw. person, profili fikcyjnych klientów, do których będziesz kierował Twoją komunikację. Kiedy tworzysz treści dla konkretnego odbiorcy spośród docelowych odbiorców, Twój przekaz będzie skuteczniejszy. Jednak znacznie lepsze wyniki można osiągnąć, ucząc się rozpoznawać każdy etap cyklu zakupowego klienta. I właśnie w tym pomaga model SEE-THINK-DO-CARE.

U podstaw STDC leżą dwie zasady:

1. Istnieją 4 różne grupy odbiorców podzielone według intencji zakupowych.

2. Aby odnieść sukces, musisz dotrzeć do każdej grupy użytkowników z odpowiednim przekazem.

Dzięki STDC możesz w prosty sposób stworzyć lejek zakupowy. Tak zaplanować komunikację, dobrać kanały mediowe, formaty reklamowe oraz sposób ich kierowania, by Twoje działania mediowe dotarły do każdej możliwej grupy odbiorców i adresowały ich potrzeby adekwatnie do etapu lejka, na jakim się znajdują.

Poznaj wszystkie segmenty odbiorców.

Przeczytaj cały artykuł Małgorzaty Różyckiej, Strategy Manager w Up&More dla >NowyMarketing.pl

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!