Aktualności

18.05.2020 #WeKnowMore

Kampanie reklamowe z okazji Dnia Matki. Wskazówki dla e-sklepów.

Sklepy internetowe, które swoim asortymentem wpisują się w idealny prezent dla mam, powinny zaplanować skuteczną reklamę w sieci. Na co zwrócić szczególną uwagę w obliczu obecnej sytuacji COVID-19? Jakie prezenty będą najchętniej wyszukiwane?

Dlaczego Dzień Matki w 2020 roku będzie ważniejszy niż zwykle? W tym roku prezent z okazji Dnia Matki w oczach kupujących będzie szczególny, przede wszystkim ze względu na chęć wyrażenia swoich emocji. Pandemia oraz przymusowa izolacja uzmysławia, jak bardzo brakuje nam relacji z bliskimi, a chęć obdarowania ich upominkiem wzrasta. Dlatego już zawczasu warto uruchomić przemyślaną i dedykowana kampanię reklamową pod tę okazję.

Wcześniej, więcej, oryginalnie

COVID-19 przeniósł większość naszych poszukiwań do sieci. Tradycyjnie na dwa tygodnie przed 26 maja szukaliśmy pomysłów na prezent dla swojej mamy. W tym roku przewidywania rynkowe wskazują, że będziemy szukali wcześniej pomysłów na prezent. I to na prezent nieszablonowy, który pokaże, jak bardzo kochamy i doceniamy nasze mamy. Nie dziwi więc, że w tym roku królują oryginalne pomysły na prezent – personalizowane oraz takie, w przygotowanie których włożyliśmy więcej czasu i energii. Jak wskazują Dane Google Trends, 42% wyszukiwań związanych z Dniem Matki dotyczy pomysłów na unikalne prezenty (Polska, rok 2020), dlatego też warto zaplanować promocję tych produktów, które mogą być spersonalizowane (np. biżuteria, akcesoria, fotografie). Oczywiście nie oznacza to, że nie sięgniemy po sprawdzone kategorie, jak np. kosmetyki pielęgnacyjne bądź suplementy, jednak nawet tu zastanówmy się, czy nie dodać do koszyka opcji zapakowania prezentu czy gratisowej kartki z życzeniami, która będzie dodana do wysyłki.

Co zrobić, aby sprzedawać więcej?

Przeczytaj cały artykuł Marzeny Kamińskiej, managing partner Up&More dla Magazynu E-commerce

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!