27.04.2020 #WeKnowMore
Jak badać aplikacje mobilne wykorzystując narzędzia rynkowe?
Rozwój technologii rynkowych powoduje, że pojawia się coraz więcej platform do analizy aplikacji mobilnych, zarówno pod kątem technicznym, badania aktywności użytkowników, jak i widoczności w sklepach (ASO). Dane te są niezwykle przydatne przy budowie strategii wejścia na rynek, zestawienia z konkurencją, budowie KPIs czy weryfikacji używalności w grupie docelowej. Na przykładzie trzech narzędzi podpowiadam, jak można przeanalizować konkurencję, wydobyć dane na temat używalności czy poszukać nowych rynków.
1. Analizy ASO
Apptweak to jedno z najlepszych narzędzi rynkowych wykorzystywanych do optymalizacji wyników organicznych w sklepach (ASO). Pozwala przede wszystkim na głęboką i dokładną analizę słów kluczowych wraz z estymacjami, ile dane słowo kluczowe bądź grupa słów kluczowych może wygenerować instalacji w ciągu miesiąca. Narzędzie umożliwia również śledzenie konkurencji pod kątem rankingu oraz widoczności w storach.
Technologia wszystkie dane dotyczące konkurencji zbiera na osi czasu, z której dowiemy się kiedy została opublikowana aktualizacja, zmieniona ikona, opis, czy zauważone inne trendy dotyczące wyników. Całość zintegrowana jest także z konsolami Google Play oraz App Store, a po prawidłowym połączeniu udostępnianie są dodatkowe funkcje jak np. analiza sentymentu (na podstawie danych z komentarzy od użytkowników).