Aktualności

23.06.2020 #WeKnowMore

Google Analytics. Czy zawsze jest najlepszym wyborem?

Obserwując dzisiejszą rzeczywistość trudno oprzeć się wrażeniu, że w kwestii urządzeń do korzystania z Internetu, telefony jakiś czas temu na dobre skradły pozycję lidera swoim odwiecznym wrogom - komputerom. Nawet odnosząc się tylko do ruchu w witrynach internetowych i analizując dane z serwisu statcounter.com, dochodzimy do wniosku, że telefony nieprzerwanie od czerwca 2019 roku (a w Polsce nawet wcześniej, bo już od grudnia 2018) pokonują na tym polu PC-ty.

Stare podejście Google Analytics bazujące przede wszystkim na sesjach stało się nieco przestarzałe. Do mierzenia ruchu w aplikacjach używane są obecnie alternatywne narzędzia jak Firebase (dokładniej Google Analytics dla Firebase), Appsflyer czy inne, mniej popularne. Jednocześnie w 2019 roku światło dzienne ujrzało nowe narzędzie Google Analytics: App + Web, która pozwala na unifikację danych pochodzących ze strony internetowej i aplikacji.

Dowiedz się więcej o narzędziach i kierunkach rozwoju analityki internetowej.

Przeczytaj artykuł Piotra Starzyńskiego, managing partner Up&More dla Interaktywnie.com

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!