Aktualności

29.05.2019 #WeKnowMore

Future is private - trochę o tegorocznej konferencji F8

„Future is private”, „groups at the heart” - to dwa główne slogany, używane przez Marka Zuckerberga podczas tegorocznej konferencji Facebook Developer Conference F8. Co roku podczas tej imprezy dowiadujemy się jakie plany założyciel Facebooka ma na ulepszenie swoich produktów. Czy w 2019 roku dużo się zmieni? Sprawdźcie!

W GRUPIE SIŁA!

Już od jakiegoś czasu obserwujemy rosnącą popularność grup tematycznych, włączając tę opcję do oferty dla naszych klientów (wszystkich miłośników psów i kotów zapraszamy na grupę Carmię i kocham, którą uruchomiliśmy przy profilu marki Carnilove Polska). Z pewnością takich ofert będzie więcej, bo grupy rosną w siłę! Co się zmieni? Facebook będzie generował więcej podpowiedzi dotyczących grup, którymi możemy być potencjalnie zainteresowani, sama zakładka „grupy” zostanie przebudowana, byśmy mieli łatwiejszy dostęp do treści tam udostępnianych. Ponadto na grupach specjalistycznych będzie można dodawać pytania anonimowo (bez konieczności przesyłania ich do administratorów), ma być uruchomiony tez chat grupowy. Aha! I co ciekawe – by dodać post nie będziemy musieli wchodzić na daną grupę, bo będzie je można dodawać z poziomu strony głównej.

EUROPEJSKI WECHAT?

Dojdzie do połączenia Messengera, WhatsAppa i Instagrama w jeden kanał. Zapytacie – po co? Czy Zuckerberg tym posunięciem chce ułatwić nam komunikację ze znajomymi, czy jednak stoją za tym inne cele? Gdy weźmiemy pod uwagę fakt, iż Messenger coraz większej liczbie firm służy za główne narzędzie komunikacji z klientami, to odpowiedź na to pytanie zaczyna być jaśniejsza. A gdy dodamy do tego jeszcze informację o nowym formacie reklamowych, który został zapowiedziany na konferencji – Messenger Lead Generation – odpowiedź staje się oczywista.

PROJEKT LIGHTSPEED, CZYLI SZYBSZY MESSENGER

Mamy dobrą wiadomość dla tych, którzy narzekają na szybkość i ilość zajmowanego miejsca przez aplikację Messenger – zostanie ona odchudzona do mniej niż 30 MB, ale z zachowaniem wszystkich swoich dotychczasowych funkcjonalności. Dzięki temu aplikacja nie będzie tak obciążała i spowalniała Waszych smartfonów. Ponadto aplikacja ma się uruchamiać w niemal 2 sekundy!

ODŚWIEŻENIE WYGLĄDU

Przed nami wielka przebudowa desingu Facebooka! Zmieni się bardzo wiele, ale modyfikacje będą wprowadzane sukcesywnie, partiami. Wszystko po to, by odmłodzić i dostosować serwis do aktualnych wymagań użytkowników. Czego się spodziewać (niektóre z tych zmian już widać)? - rozjaśnienia koloru niebieskiego w logo serwisu, zmiana ikonek reakcji, przebudowa layoutu serwisu na wersji komputerowej

Ta ostatnia zmiana będzie najbardziej bijąca po oczach. Będziemy musieli przyzwyczaić się do całkowicie nowego layoutu, który będzie się prezentował tak jak na zdjęciu poniżej.

A CO Z INSTAGRAMEM?

Nieco mniej miejsca poświęcono na konferencji Instagramowi. Zostanie wprowadzony nowy tryb, Create Mode, pozwalający na stworzenie wpisu bez zdjęcia w formie quizu lub pytania (chociaż było już to możliwe bez tego trybu, trzeba tylko było znać specjalne triki). Ponadto zakupów będziemy mogli dokonać nie wychodząc z aplikacji - wystarczy kliknąć w oznaczony przedmiot, by przejść do sklepu.

I CO ZE ZWIĘKSZENIEM BEZPIECZEŃSTWA?

Wprowadzenie pełnego szyfrowania oraz możliwość całkowitego usunięcia wiadomości mają być odpowiedzią Facebooka na postulat zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników tego serwisu. Czy pozwoli to na uniknięcie takich afer jak Cambridge Analityca czy ostatni problem z hasłami? To się jeszcze okaże!

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!