Aktualności

14.04.2020 #WeKnowMore

Dobre praktyki komunikacji zewnętrznej w czasie kryzysu

Nastał trudny czas dla wielu firm z różnych branż. Dotychczasowe usługi, które opierały się na bezpośrednim kontakcie z klientem stoją w obliczu największej walki o byt oraz przetrwanie. Nie jest to jednak powód, aby zasypać gruszki w popiele i biernie czekać na rozwój sytuacji. W jaki więc sposób najefektywniej wykorzystać czas, gdy większość klientów oraz odbiorców pozostaje w swoich domach? Zobacz jak to robią inni i poznaj dobre praktyki komunikacji zewnętrznej w czasie kryzysu.

Cały czas działaj, nie czekaj!

Rzeczywistość zmieniła się w zaledwie kilka dni – z bardzo aktywnego, konsumpcyjnego i otwartego na możliwości społeczeństwa, zmieniliśmy się w ludzi odizolowanych, świadomych i konsekwentnych w obronie zdrowia najbliższych. Ale co istotne, świat wirtualny kręci się dalej. Budżety są co prawda minimalizowane i zachowawcze bardziej niż kiedykolwiek, ale ciągłość warto i trzeba zachować. Utrzymanie komunikacji z mediami, a przede wszystkim swoimi klientami, którzy teraz mają więcej czasu na przeglądanie tego, co aktualnie znajduje się w Internecie jest sposobem na wzmocnienie naszych relacji biznesowych i ułatwienie powrotu do poprzednich aktywności.

Nie bez powodu Instagram oraz Facebook „płoną” od relacji na żywo. Widać i słychać więcej. Nawet ten kto stronił od live’ów dzisiaj aktywnie łączy się z innymi. Niektóre transmisje na żywo pokrywają się godzinowo do tego stopnia, że trudno wybrać, który live oglądać w danej chwili. To obrazuje jak bardzo użytkownicy sieci, zwłaszcza młode pokolenia są chłonne kontaktu. Marki nie powinny zatem poprzestawać swojej dotychczasowej komunikacji. Wręcz przeciwnie, nawet muszą przejść na inny poziom. Marki powinny stać się bardziej otwarte względem mediów oraz klientów. Zwłaszcza, jeżeli dotychczas firma poprzestawała tylko na publikacji statycznych grafik, bannerów. Nie zapominajmy, w czasie kryzysu również można, warto i nawet trzeba wyjść do ludzi. Jak?

Przeczytaj cały artykuł autorstwa Iwony Gielecińskiej, PR Specialist w Up&More na stronie IAB Polska

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!