Aktualności

29.11.2020 #WeKnowMore

Czy marki powinny zajmować stanowisko w kontrowersyjnych kwestiach?

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z października 2020 roku dotyczący zaostrzenia prawa aborcyjnego w Polsce budzi wiele emocji wśród społeczeństwa. Kobiety walczą o swoje prawa biorąc udział w ogólnopolskich strajkach jasno deklarując swoje stanowisko odnośnie wyroku. Pojawiają się także przeciwstawne opinie, a w tle dominuje polityka oraz religia. Media społecznościowe bardzo mocno odzwierciedlają nastroje społeczne. Ostre komentarze, wymiana poglądów. Emocje sięgają zenitu! Na tyle, że niektóre marki zaczęły zajmować stanowisko dotyczące zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej w Polsce. Czy firmy z punktu widzenia PR-u i marketingu powinny opowiadać się za którąś ze stron? Czy powinny zachowywać neutralność?

Zazwyczaj w kontekście tematów kontrowersyjnych, społecznych, a zwłaszcza politycznych marki pozostają neutralne. Wśród swoich odbiorców mogą mieć klientów o różnych opiniach na ten sam temat. Tymczasem należy podkreślić, że wspomniany strajk kobiet w tym konkretnym przypadku można zaliczyć do wyjątkowej sytuacji. Zwłaszcza, że dotyczy prawa, wolności wyboru oraz kompromisu, jaki obowiązywał do tej pory. Czy jednak ten wyjątek sprawia, że marka powinna wyrażać swoje stanowisko?

Omawiając ten konkretny przypadek należy poruszyć kwestię, jak dzisiaj definiujemy markę. Coraz częściej postrzegamy ją nie tylko w kontekście loga, ale przede wszystkim przez pryzmat ludzi, wartości oraz misji firmy. Warto zwrócić uwagę i przytoczyć przykłady, które marki zareagowały jako pierwsze i dlaczego mogły sobie na to pozwolić. W szczególności pierwsze reakcje dotyczyły branży modowej. MLE Collection, Petite Maison, Answear.com, Risk made in warsaw.

Przeczytaj cały artykuł Iwony Gielecińskiej, PR Specialist w Up&More dla magazynu Businesswoman & life

TUTAJ

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!