Spis treści

    TikTok to platforma, która stała się nie tylko źródłem rozrywki dla milionów ludzi na całym świecie, ale także doskonałym narzędziem marketingowym dla firm. Dynamiczne filmy, popularne challenge i kreowanie trendów dają markom szansę dotarcia do nowej grupy odbiorców.

    W jaki sposób można zatem wykorzystać TikToka w działaniach marketingowych swojej firmy? Poznajcie podstawowe wskazówki, które pozwolą Wam łatwiej zacząć!

    Określ cele

    Możesz tworzyć TikToki dla zabawy, ale lepiej mieć na uwadze cele, które da się powiązać z ogólnymi celami biznesowymi marki. Powinien to być pierwszy krok, jeśli planujesz rozszerzyć działania marketingowe o tę platformę.

    Niezależnie od tego, czy planujesz dotrzeć do nowych odbiorców, poprawić wizerunek firmy, promować świadomość produktu, czy też rozwijać silniejsze relacje z klientami poprzez zaangażowanie, ważne jest, aby poprzeć swoje wysiłki uzasadnieniem.

    Regularnie publikuj nowe filmy

    Zawsze powtarzamy, że liczy się jakość, a nie ilość. Owszem, to prawda, ale TikTok rządzi się własnymi prawami, ponieważ tutaj także liczba umieszczanych na profilu materiałów ma ogromne znaczenie. TikTok zaleca publikowanie od jednego do czterech razy dziennie. Wielu z Was złapało się pewnie w tym momencie za głowę, ale spokojnie – w przypadku marek tworzenie 3-5 filmów tygodniowo będzie w pełni wystarczające.

    Najistotniejsze jest stworzenie harmonogramu publikacji – to nic innego jak kalendarz, w którym przy poszczególnych dniach znajdują się informacje na temat tego, co chcemy zakomunikować (np. premiera nowego produktu czy wyprzedaż). Trzymanie się harmonogramu pozwoli lepiej zorganizować pracę, a TikTokowy algorytm z pewnością doceni naszą regularność w publikowaniu contentu.

    Zaczynaj filmy od chwytliwego zdania

    Na TikToku każda sekunda ma znaczenie. Użytkownicy natychmiast przejdą do kolejnego filmu, jeśli content nie będzie wystarczająco interesujący. Aby lepiej to zobrazować, możemy posłużyć się prostym przykładem. Marka kosmetyczna może zacząć video od zdania “ten podkład pozwoli Ci stworzyć makeup jak z czerwonego dywanu”, po tym krótkim wstępie twórca powinien przejść do wykonywania makijażu z użyciem wspomnianego produktu.

    Ten prosty schemat jest skuteczny z dwóch powodów. Po pierwsze pozwala łatwiej dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, która akurat poszukuje tego typu produktu. Po drugie pokazuje podkład w akcji zamiast wyłącznie skupiać się na wymienianiu jego zalet.

    Odpowiadaj na komentarze za pomocą TikToków

    Czy spotkaliście się kiedyś z tym, że twórca odpowiadał na dany komentarz użytkownika za pomocą filmu? To bardzo częsta praktyka, która niesie za sobą kilka profitów. Komentarze odgrywają ważną rolę w algorytmie TikToka – im jest ich więcej, tym platforma wyżej pozycjonuje dane video. Odpowiadając na wybrane komentarze za pomocą filmów, pokazujemy odbiorcom, że naprawdę się dla nas liczą i jesteśmy gotowi poświęcić więcej czasu na odpowiedź.

    Nie chodzi tu oczywiście na nagrywanie TikToka z odpowiedzią do każdego komentarza. W zupełności wystarczy wybranie tylko jednego pod każdym filmem. Sprawi to, że użytkownicy będą bardziej aktywni pod naszymi filmami, ponieważ zobaczą, że marka chętnie wchodzi z nimi w kontakt. Dla ułatwienia możemy wybrać taki komentarz, którego tematyka wpasuje się w nasz harmonogram publikacji. Jeśli jednak dysponujemy czasem oraz możliwością, nagrywajmy odpowiedzi, które nie są stuprocentowo powiązane z naszym kalendarzem contentu.

    Pokazuj kulisy

    Autentyczność jest dla użytkowników TikToka czymś niezwykle ważnym. Im bardziej szczery będzie się wydawać marketing, tym bardziej prawdopodobne jest, że widzowie zaufają marce. Pokazywanie tego, co dzieje się za kulisami firmy to idealny sposób na pokazanie “ludzkiej twarzy” marki. Ponadto użytkownicy poczują, że są jej integralną częścią.

    Dobrym pomysłem może być na przykład pokazanie procesu produkcji naszego produktu albo POV z perspektywy osoby, która pakuje zamówienia klientów. Dzięki takim TikTokom marka stawia na transparentność, a potencjalni klienci czują, że znają produkt jeszcze lepiej, co z pewnością przełoży się na statystyki konwersji.

    Podsumowanie

    TikTok oferuje markom ogromne możliwości w kwestii marketingu. Kluczem do sukcesu jest jednak kreatywność, dostosowanie się do dynamicznych trendów oraz autentyczność. Z odpowiednim podejściem i zaangażowaniem, ta platforma może stać się niezwykle skutecznym narzędziem w budowaniu marki i dotarciu do nowych grup odbiorców.

    Jeśli poszukujesz agencji, która w profesjonalny sposób pomoże Twojej marce pokazać się na TikToku oraz innych platformach społecznościowych, już dziś skontaktuj się ze mną!

    Porozmawiajmy!

    Anna Rogozińska
    Anna Rogozińska

    Jako Senior Social Media Specialist dba o działania marek w mediach społecznościowych - od opracowywania strategii po prowadzenie kampanii reklamowych.