Spis treści

    SEMrush to kompleksowe narzędzie do marketingu cyfrowego, które zapewnia firmom różnego kalibru cenne dane, aby pomóc im w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących ich strategii marketingu cyfrowego. SEMrush oferuje zestaw narzędzi, które pomagają firmom w badaniu słów kluczowych, śledzeniu pozycji, analizie ruchu i nie tylko.

    Semrush - zalety i wady

    Ponadto SEMrush może być wykorzystywany do szpiegowania konkurencji, badania możliwości płatnych reklam i śledzenia skuteczności kampanii w mediach społecznościowych. Zapoznamy się z zaletami i funkcjami tego narzędzia. Na początek spójrzmy na każdą z wymienionych wyżej funkcjonalność.

    Badanie konkurencji

    SEMrush oferuje szereg narzędzi do badania konkurencji, które pozwalają zobaczyć, jak Twoja witryna wypada na tle konkurencji w SERPach. Informacje te mogą być wykorzystane do opracowania strategii SEO i pomóc w identyfikacji obszarów, które wymagają poprawy. Dodatkowo, narzędzia z sekcji Competitive Research mogą być używane do szpiegowania płatnych kampanii reklamowych konkurencji, dzięki czemu można dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe licytują konkurenci i ile budżetu wydają.

    Możesz również przeanalizować reklamy swoich rywali, stworzyć atrakcyjne teksty reklam i przypisać nowe reklamy do grupy za pomocą SEMrush. Słowa kluczowe muszą być wyszukiwane indywidualnie. Możesz również badać odmiany słów kluczowych, śledzić wielkość wyszukiwania i trendy, a także dodawać nowe słowa kluczowe do swoich reklam. Wystarczy kilka kliknięć, aby uporządkować sprawy dotyczące prowadzenia kampanii. Narzędzie PPC SEMrush może pomóc Ci poprawić ogólną strategię płatnego wyszukiwania.

    Domain Overview

    Narzędzie Domain Overview daje możliwość oceny podstawowych wskaźników wszystkich domen w sieci, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak radzą sobie one w różnych metrykach. W ich skład wchodzą m.in. Authority Score, ruch organiczny i płatny (Organic and Paid Search Traffic), Backlinki (Backlinks).

    Przegląd domen to jedną z najbardziej przydatnych funkcji SEMrush. Pozwala ono użytkownikom na przeglądanie kluczowych statystyk dla ich własnej strony internetowej lub dowolnej innej, którą są zainteresowani: lokalnych konkurentów, krajowych konkurentów, a nawet firmy z innych rynków.

    Możesz stale monitorować swoją aktualną wydajność lub porównać ją z konkurencją, aby zobaczyć, gdzie potrzebujesz poprawy. Możesz także ocenić wzrost widoczności domeny na przestrzeni czasu.

    Ruch na stronie

    Pomiar ruchu w witrynie jest niezbędny do zrozumienia słów kluczowych, które pozycjonujesz w Google, jak również stron, do których prowadzą poszczególne słowa kluczowe. Zastanów się również: kto odwiedza Twoją witrynę i gdzie się znajduje?

    Narzędzie do analizy ruchu w SEMrush nie tylko ujawnia liczbę wizyt na stronie w określonym przedziale czasowym, ale także uśrednia statystyki, takie jak liczba stron oglądanych podczas jednej wizyty, czas spędzony na stronie i średni współczynnik odrzuceń. Możesz również zobaczyć trendy według typu urządzenia, źródła ruchu i innych parametrów.

    Analiza słów kluczowych

    Te dane są cenne, ponieważ pomagają zrozumieć, jak ludzie szukają tego, co masz do zaoferowania. Jest to niezwykle przydatne narzędzie, które będziesz chciał wykorzystać podczas tworzenia nowych działań SEO lub kampanii PPC.

    Wystarczy wpisać słowa kluczowe lub frazy, które Cię interesują, a w zamian otrzymasz dane, takie jak wolumen wyszukiwania, średni koszt za kliknięcie, stopień trudności, zmiany słów kluczowych powiązane pytania, intencje powiązane z wyszukaniem i więcej. Mając te informacje pod ręką, możesz podjąć dobrze poinformowane decyzje o tym, które słowa kluczowe są warte Twojego czasu – i pieniędzy – aby powalczyć o pozycje na nie.

    Narzędzie do badania słów kluczowych pozwala też oczywiście na poszukiwanie i znalezienie nowych słów kluczowych, które mogą być istotne dla Twojej firmy i produktów/usług. Np. poprzez analizę konkurencji lub na podstawie podobieństwa do wstępnie zdefiniowanych fraz.

    Rankingi pozycji

    Narzędzie śledzenia pozycji pozwala na monitorowanie pozycji słów kluczowych w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu można zobaczyć, jak dobrze radzi sobie strona w czasie. Dane te są bardzo cenne, ponieważ umożliwiają wgląd w to, które słowa kluczowe kierują ruch na Twoją stronę, a które nie radzą sobie tak dobrze, jakbyś chciał. Rozkład pozycji pokazuje, gdzie Twoje słowa kluczowe znalazły się w top 3, 10, 20 i 100. Podobnie możesz podglądać konkurentów.

    Ruch organiczny

    Rozwinięciem danych z Domain Overview jest możliwość monitorowania i zarządzania organicznymi rankingami. Oprogramowanie dostarcza tygodniowe lub miesięczne raporty dotyczące postępów witryny w SERP-ach, w tym słów kluczowych, na które użytkownik zajmuje pozycję w rankingu, które pozycje zyskał lub stracił oraz jaka jest średnia pozycja dla każdego słowa kluczowego. Te informacje są cenne zarówno dla oceny bieżących działań SEO, jak i planowania przyszłej strategii. Wraz z frazami kluczowymi prezentowane są intencje wyszukiwań.

    Możesz również zobaczyć, jak radzą sobie Twoi konkurenci i znaleźć nowe możliwości rozwoju. Dane te są prezentowane w łatwym do zrozumienia formacie graficznym oraz w tabelach, dzięki czemu można szybko zorientować się w sytuacji. W ramach Oraganic Research mamy też dostęp do listy podstron, które generują konkretny ruch. To dobrze odpowiada na potrzeby semantycznego SEO.

    Content Marketing

    SEMrush to doskonałe narzędzie do określania, które słowa kluczowe generują ruch do Twojej witryny. Narzędzie oferuje strategie poprawy konkretnych stron, w tym treści, metod, backlinków, technicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek oraz zaleceń użytkowników.

    Inną przydatną funkcją SEMrush jest możliwość sprawdzenia, jak dobrze Twoje treści radzą sobie w wynikach wyszukiwania. Oprogramowanie dostarcza danych na temat liczby wyświetleń i kliknięć, jakie otrzymują Twoje artykuły, a także ich średniej pozycji w SERP-ach. Dostępne są również dane dotyczące konkurencji.

    Raportowanie

    Raportowanie jest niezbędne do zrozumienia skuteczności Twoich cyfrowych działań marketingowych. SEMrush ułatwia tworzenie raportów, które są zarówno informacyjne, jak i atrakcyjne wizualnie. Platforma oferuje wiele szablonów raportów, które można dostosować do konkretnych potrzeb. Możesz również zaplanować raporty, które będą automatycznie generowane i regularnie dostarczane do Twojego zespołu.

    SEMrush umożliwia gromadzenie danych i eksportowanie wyników w postaci prostych do zrozumienia raportów PDF lub arkuszy kalkulacyjnych Excel. Możesz modyfikować te raporty według potrzeb, a także wysyłać je za pomocą szybkich linków lub bezpośrednio przez e-mail. Ta funkcja udostępniania pozwala całemu zespołowi zawsze być na bieżąco z najnowszymi informacjami. Do wyboru mamy tutaj raporty SEO, pozycji fraz w Google, ruchu organicznego czy pozyskanych linków do strony.

    Media społecznościowe

    Media społecznościowe są istotną częścią każdej strategii marketingu cyfrowego. SEMrush ułatwia śledzenie wydajności mediów społecznościowych, dzięki czemu można zobaczyć, co działa, a co nie. Platforma zapewnia również wgląd w to, jak możesz poprawić swoją obecność w mediach społecznościowych i bardziej efektywnie angażować swoich odbiorców.

    SEMrush będzie śledził każdą wzmiankę o Twojej marce w mediach społecznościowych. Jeśli potrzebujesz narzędzia, które może zarządzać postami w mediach społecznościowych na wielu platformach jednocześnie, SEMrush również może Ci w tym pomóc. Dzięki narzędziu możesz planować posty oraz analizować wyniki.

    Podgląd rynku

    Przeprowadzając badania rynku, natychmiast uzyskasz przewagę nad swoimi konkurentami. Wystarczy wpisać nazwę firmy, która według Ciebie jest liderem w swojej branży, do narzędzia analizy konkurencji SEMrush. SEMrush wyświetli wtedy listę konkurentów tej firmy wraz ze zmiennokształtnymi i dojrzałymi graczami niszowymi w tej samej dziedzinie.

    Możesz zbadać, które domeny uzyskały najwięcej odwiedzin, ogólne taktyki budowania ruchu, a nawet docelowe dane demograficzne, takie jak wiek, płeć, zainteresowania i położenie geograficzne.

    Audyt SEO

    Semrush w ramach audytu SEO nie tylko jest w stanie stworzyć priorytetową listę problemów i zaleceń dotyczących technicznych aspektów SEO, ale także dostarcza wyjaśnień dla każdego z nich w sekcji wskazówek “dlaczego i jak naprawić”. Całą listę problemów można wyeksportować do formatu CSV lub XLSX w celu dalszego udostępniania lub analizy. Semrush ułatwia delegowanie zadań do kolegów z zespołu dzięki integracji z Zapier lub API, opcjom dostosowywania plików PDF z białą etykietą oraz regularnemu raportowaniu!

    Backlink Analytics to rozwiązanie do analizy linków, zapewniające zaawansowane funkcje porównywania profili linków. Użytkownicy mogą szybko odkryć możliwości link buildingu za pomocą narzędzia Backlink Audit, natomiast Bulk Backlink Analysis umożliwia dogłębne przyjrzenie się backlinkom konkurencji. Wyniki mogą być eksportowane do formatu XLSX lub CSV w celu późniejszego wykorzystania.

    Plany i cennik SEMrush

    SEMrush to oprogramowanie jako firma usługowa, która zapewnia narzędzia marketingu cyfrowego dla SEO, kampanii płatnych, social media i content marketingu. Oprogramowanie ma na celu pomóc firmom w zwiększeniu ich widoczności online i ruchu.

    SEMrush ma trzy różne plany cenowe – pro, guru i biznes. Funkcje zawarte w każdym pakiecie rosną wraz z ceną. Funkcje zawarte w pakiecie to:

    Pakiet PRO

    Miesięczna opłata: $119,95

    Ten pakiet jest dla nowych graczy lub firm z małym zespołem. Otrzymujesz: 

    • 5 projektów
    • 500 słów kluczowych do śledzenia 
    • 10,000 wierszy w raporcie
    • dostęp do narzędzi SEO, społecznościowych i PPC, takich jak analiza konkurencji i badania słów kluczowych, audyt strony internetowej, narzędzia reklamowe i social media.

    Pakiet GURU

    Opłata miesięczna: $229.95

    Najlepszy dla agencji i firm średniej wielkości. Otrzymujesz:

    • 15 projektów w zestawie 
    • 1,500 słów kluczowych do śledzenia
    • 30 000 wyników na raport 
    • Oprócz funkcji Pro: Content Marketing Toolkit, śledzenie danych historycznych, wielomiejscowość i kompatybilność z urządzeniami integracja GDS

    Pakiet BUSINESS

    Opłata miesięczna: $449.95

    Dedykowany dla agencji i przedsiębiorstw, które muszą śledzić dużą liczbę projektów, słów kluczowych i wyników na raport (40 projektów/5 000 słów kluczowych/50 000 wyników na raport). Pakiet Business zapewnia wszystkie funkcje Guru plus dodatki, takie jak rozszerzone limity, dostęp do API, analityka PLA, bezpłatna migracja z narzędzi innych firm itp.

    Dodatkowo płatne

    Zarządzanie listingami (lokalne SEO), Dodatkowi użytkownicy, Semrush .Trendy, Agency Growth Kit, ImpactHero są płatne dodatkowo.

    Zalety Semrush

    Do wielu korzyści płynących z zastosowania Semrush należą:

    • Semrush zapewnia użytkownikom dostęp do obszernej ilości danych i narzędzi badawczych. Dzięki temu użytkownicy mogą lepiej zrozumieć swoją konkurencję, odkryć nowe możliwości i poprawić swoją widoczność w sieci.
    • Możesz go użyć do szpiegowania swojej konkurencji. Dzięki Semrush możesz zbadać, jakie słowa kluczowe są ukierunkowane na rywali i jak osiągają swoje cele rankingowe. Te dane mogą być całkiem pomocne w ulepszeniu Twojej strategii SEO.
    • Jeśli szukasz świetnego narzędzia do badania słów kluczowych, Semrush jest świetnym wyborem. Dostarcza on szczegółowych informacji na temat wielkości wyszukiwania, CPC i konkurencji dla różnych słów kluczowych, dzięki czemu możesz wybrać te właściwe, które należy kierować w swoich kampaniach SEO. Rozbudowany eksport daje dodatkowe możliwości analiz zewnętrznych.
    • Narzędzie Keyword Magic pozwala na szybkie i łatwe generowanie nowych pomysłów na słowa kluczowe na podstawie wprowadzonych słów kluczowych. Jest to świetny sposób na burzę mózgów nowych pomysłów na treści lub określenie, które słowa kluczowe należy kierować do kampanii SEO.
    • Narzędzie Site Audit firmy Semrush nie tylko zapewnia wgląd w wydajność Twojej witryny, ale także przedstawi Ci szczegółowe zalecenia dotyczące poprawy. Jest to niezwykle przydatne, jeśli próbujesz zoptymalizować swoją witrynę pod kątem lepszego rankingu w wyszukiwarkach.
    • Możesz użyć tego narzędzia do codziennego sprawdzania swoich rankingów i zmian pozycji na słowa kluczowe w czasie.
    • SEMrush wskaże Ci gdzie szukać możliwości na pozyskanie linka oraz pomoże prowadzić kampanię linkbuildingową.

    Porównanie Semrush z Senuto

    Semrush to oprogramowanie, które zapewnia narzędzia marketingu cyfrowego dla Search Engine Optimization (pozycjonowania), kampanii płatnych PPC, Social Media i Content Marketingu. Semrush ma lepsze dane dotyczące trudności słów kluczowych dla konkurencji i bardzo zaawansowane opcje eksportu danych.

    Z drugiej strony Senuto to platforma SEO, która zapewnia użytkownikom narzędzia, które pomagają im poprawić ruch organiczny. Oferuje takie funkcje jak badanie słów kluczowych, analiza stron konkurencji, analiza backlinków, audyty stron i inne. Senuto posiada na pewno lepsze dane dla polskiego rynku.

    Zatem, który z nich powinieneś wybrać? Jeśli szukasz kompleksowej platformy marketingu cyfrowego, która obejmuje wszystkie działania marketingowe, to Semrush jest najlepszym wyjściem. Jeśli jednak skupiasz się na pozycjonowaniu w Polsce, wtedy możesz zwrócić się w stronę narzędzia Senuto.

    Wnioski

    SEMrush to niezwykle przydatne narzędzie do zarządzania widocznością online i marketingu treści, które dostarcza wielu informacji na temat tego, jak Twoja strona radzi sobie w organicznych wynikach wyszukiwania, na jakie słowa kluczowe skutecznie się pozycjonuje, skąd pochodzi ruch na Twojej stronie i wiele więcej.

    SEMrush pozwoli Ci też na śledzenie jak radzi sobie konkurencja oraz co przynosi jej korzyści, a co nie. Jeśli więc szukasz metody, aby zwiększyć skuteczność pozycjonowania, zoptymalizować efektywność marketingu treści albo prowadzić udane kampanie płatne, SEMrush jest zdecydowanie narzędziem dla Ciebie!

    => Kliknij Tutaj, aby sprawdzić narzędzie SEMrush TERAZ!

    Porozmawiajmy!

    Piotr Starzyński
    Piotr Starzyński

    Witam serdecznie! Mam na imię Piotr Starzyński i miło mi Cię spotkać w branży pozycjonowania. W SEO pracuję oficjalnie od 2006 roku, zaś analityką zajmuję się od kilku lat. Mam na koncie około 400 wdrożeń analityki dla stron klientów, setki projektów SEO oraz kilkadziesiąt projektów analityki dla aplikacji mobilnych. W Up&More odpowiadam za pracę zespołu Search Engine Optimization oraz Analityki internetowej. Jeśli masz ochotę współpracować ze mną, zapraszam Cię do kontaktu!