Spis treści
Czym są kampanie z celem kandydaci do pracy w LinkedIn?
Kampanie typu Kandydaci to jeden z typów kampanii płatnych w LinkedIn Ads, w ramach którego możesz zwiększyć dotarcie z ofertami pracy do wybranej grupy odbiorców. W tym typie kampanii Twoim celem będzie przyciągnięcie większej liczby zgłoszeń do oferty lub ofert pracy. Sama kampania jest optymalizowana przez LinkedIn pod kątem dotarcia do osób, które z największym prawdopodobieństwem wyświetlą lub klikną ten typ reklamy. Możesz się więc spodziewać, że osoby które aktywnie szukają pracy, wchodzą w interakcje z innymi ofertami pracy, będą stanowiły pierwszy wybór dla algorytmu LinkedIn Ads w tym typie kampanii.
Czy warto uruchamiać kampanię pod kandydatów w LinkedIn Ads?
Zdecydowanie! To jeden z bardziej efektywnych sposobów na efektywną rekrutację poza portalami rekrutacyjnymi.
Jakie plusy ma ten rodzaj kampanii LinkedIn Ads?
- Zwiększysz liczbę aplikacji
Rozwiązania rekrutacyjne LinkedIn pomogą przyciągnąć nowe zgłoszenia. Jednocześnie otrzymasz dostęp do osób z precyzyjnie określonymi wymaganiami. Niezależnie od tego, czy szukasz osób o określonym stanowisku lub cechach, możesz określić te wymagania w reklamie. Dodatkowo będziesz miał możliwość dopisać pytania niestandardowe, które pozwolą wstępnie zweryfikować umiejętności czy profil kandydatów.
2. Przyciągniesz uwagę pasywnych kandydatów
Ten powód jest jednym z najważniejszych dla których warto uruchamiać reklamy LinkedIn z celem Kandydaci. Pozwolą one dotrzeć do osób, które aktywnie nie poszukują pracy, ale jednocześnie są skłonni rozważyć zmianę, jeśli pojawi się dopasowana oferta zgodna z ich oczekiwaniami. Za pomocą reklam LinkedIn możesz dotrzeć więc do tych wysoko wykwalifikowanych kandydatów i zachęcić ich do rozważenia zmiany, jednocześnie nie konkurując jako pracodawca z wieloma ofertami.
3. Zwiększysz świadomość marki
Ogłoszenia o pracę na LinkedIn pozwalają zwiększyć świadomość marki wśród kandydatów, których szukasz. Jeśli ktoś wcześniej nie słyszał o Twojej firmie, reklamując mu ofertę pracy, zapozna się z Twoją firmą. To działanie nie przełoży się bezpośrednio na zgłoszenia, ale może pomóc w promowaniu marki jako aktywnym, rozwijającym się przedsiębiorstwie.
4. Zmniejszysz czas potrzebny na zamknięcie rekrutacji
Proces rekrutacji może zająć wiele tygodni czy miesięcy, jeśli nie docierasz do kandydatów lub ci, do których docierasz, nie mają odpowiednich kwalifikacji. Zamiast czekać na odpowiedniego kandydata, możesz uruchomić reklamy LinkedIn i szybciej pozyskać zgłoszenia.
Jak utworzyć kampanię rekrutacyjną LinkedIn Ads?
Konstrukcja samej kampanii rozpoczyna się od wyboru celu, a wg LinkedIn tym celem w przypadku Kandydatów są konwersje. W kolejnym kroku powinieneś skonfigurować grupę odbiorców, gdzie masz do wyboru:
- lokalizację
- język
- dane własne jak: przesłane listy, remarketing, użytkownicy podobni etc.
- atrybuty jak: branże czy kategorie firmy w której pracuje, płeć, wykształcenie, doświadczenie zawodowe czy zainteresowania
- wykluczenia (LinkedIn Ads automatycznie wykluczy aktywnych pracowników Twojej firmy z kampanii)
W trakcie konfiguracji grupy odbiorców LinkedIn Ads będziesz widział z prawej strony prognozę wyników. Zmienia się ona w zależności od wprowadzanych zmian Dzięki tym danym dowiesz się, jaka jest prognozowana wielkość grupy, estymowany budżet za 1,7 lub 30 dni, a także wyświetlenia, czy kliknięcia. Możesz rozbić także dodaną grupę na segmenty wg stanowisk, doświadczenia, branży i innych parametrów.
W kampanii musisz skonfigurować harmonogram i budżet. Możesz skorzystać z budżetu dziennego lub całkowitego. Minimalny budżet dzienny to 10 USD lub analogiczny odpowiednik w innej walucie. W przypadku strategii stawek będziesz miał do wyboru optymalizację pod kątem kliknięć lub wyświetleń. Zdecydowanie polecam tą pierwszą opcję i tylko tych modeli używamy u nas w agencji digital. W LinkedIn Ads możesz zarządzać stawkami ręcznie ustawiając limit, lub pozwolić algorytmowi uzyskać “jak najlepsze wyniki” automatycznie. I tutaj ponownie, lepiej ustalać stawki ręcznie i zacząć od mniejszych, a następnie zweryfikować, czy uzyskujesz oczekiwaną liczbę wyświetleń lub kliknięć.
Jeśli zdecydujesz się na format reklamy kierujący na zewnątrz do strony docelowej możesz dodatkowo skonfigurować śledzenie konwersji. W trakcie tworzenia kampanii należy wybrać utworzony wcześniej sygnał konwersji, aby prawidłowo przypisał się do kampanii.
Formaty reklam rekrutacyjnych w LinkedIn Ads
W kampaniach rekrutacyjnych LinkedIn Ads będziesz miał do wyboru cztery formaty:
- pojedyncza oferta pracy
- zbiorcza podstrona z ofertami danej firmy
- reklama z przekierowaniem na www i pojedynczym zdjęciem
- reklama spersonalizowana typu Spotlight
Najefektywniejszym formatem będzie ten pierwszy, ponieważ łatwiej do niego dobrać grupę docelową, jest obrandowany linkiem do profilu marki oraz ma automatyczne CTA w postaci tekstu “Wyświetl ofertę pracy”. Aby go uruchomić musisz oczywiście wcześniej skonfigurować ofertę pracy z profilu danej marki na LinkedIn.
Drugi format nie komunikuje bezpośrednio indywidualnej oferty pracy, a promuje markę i kieruje automatyczne na podstronę z wszystkim ofertami pracy. W przypadku, gdy poszukujesz jednocześnie osób na wiele różnych stanowisk, trudno będzie o dobre targetowanie. Ta wersja reklamy pojawia się tylko na urządzeniach mobilnych i zawiera Twoje zdjęcie profilowe w połączeniu z logo marki. Masz do wyboru kilka standardowych wezwań do działania jak np. “zobacz więcej ofert pracy”, możesz także skorzystać z niestandardowego tekstu i użyć makr. Makra to zmienne, które pozwolą w reklamie zamienić dany tekst na nazwę firmy, imię, etc.
Reklama z pojedynczym zdjęciem jako jedyna pozwala wyświetlać reklamy w sieci odbiorców LinkedIn, czyli u wydawców zewnętrznych. To najprostsza forma reklamy kierująca na witrynę zewnętrzną. Będzie na pewno przydatna, gdy korzystasz z zewnętrznego systemu rekrutacyjnego lub chcesz przekierować użytkowników na swoją stronę.
Reklama spotlight w LinkedIn Ads to spersonalizowana forma reklamy zawierająca zdjęcie profilowe i logo marki. Do tych elementów możesz dodać nagłówek i treść reklamy. W tej wersji kierujesz użytkownika po kliknięciu na zewnętrzną stronę docelową. Niezależnie który format ostatecznie wybierzesz, zwiększysz swoją szansę na skuteczną rekrutację!