Aktualności

04.05.2020 #WeKnowMore

W jaki sposób przemodelować zdalne zarządzanie potencjałem ludzkim?

W obliczu pandemii wiele firm musiało wdrożyć system pracy zdalnej i to w pełnym wymiarze. Wcześniej zjawisko homeoffice funkcjonowało, ale doraźne. Czy przedsiębiorstwa poradziły sobie z egzekwowaniem powierzonych zadań zdalnym pracownikom?

Warto już teraz zastanowić się w jaki sposób właściwie przemodelować sposób zarządzania potencjałem ludzkim. Taki system pracy może utrzymać się także po zakończeniu stanu epidemicznego.

Praca zdalna to jeden ze światowych trendów XXI wieku. Idzie on w parze z rozwojem społecznym, nowymi potrzebami takimi jak samorealizacja, mobilność, kreatywność, a z drugiej strony daje konkretne i wymierne korzyści dla pracodawców.

Kate Lister z Global Workplace Analytics w 2019 roku prognozowała, że do roku 2025 niemal 70% pracowników będzie pracować zdalnie minimum 5 dni w miesiącu. I jest to mocno prawdopodobne, biorąc pod uwagę fakt, że w ciągu dekady, liczba pracowników zdalnych wzrosła o 115%. Idąc dalej, jest wiele przykładów firm w 100% opartych na pracy zdalnej, jak Nozbe, Buffer, Automattic czy GitLab. We wszystkich tych firmach, praca zdalna została zaprojektowana od samego początku, i poza narzędziami oraz procesami, wdrożone zostały kluczowe dla pracy zespołu wartości, takie jak zaufanie, gen zespołowości, komunikacja, stałe relacje osobiste i empatia. Bo w efektywnej pracy zdalnej kluczowe jest to, aby poza dostępem do technologii mieć pewność, że jest się stałym, ważnym i konsekwentnie rozwijającym się członkiem zespołu.

Opracowanie i wdrożenie kontraktu zespołowego to podwalina pod efektywną, transparentną i długofalową pracę zespołu zdalnego. Kluczową rolą jest tu zaangażowanie i konsekwencja menedżerów zespołów. Warto pamiętać o właściwej komunikacji

Co dokładnie warto zakontraktować?

Przeczytaj artykuł Marzeny Kamińskiej, managing partner w Up&More dla Nowy Marketing.pl

Chcesz skorzystać z naszej oferty? Daj nam znać!

Odezwij się do nas!