Spis treści

    Gdzie można wykupić reklamę PPC?

    Reklama PPC jest dostępna do wykupienia na wielu platformach internetowych, z których każda oferuje różne możliwości targetowania i różne formaty reklamowe. Oto kilka najpopularniejszych platform:

    Google – system reklamowy Google, czyli Google Ads, umożliwia emisję reklam w wielu miejscach w internecie. 

    Lokalizacje reklam: Wyniki wyszukiwania Google, YouTube, Google Display Network (sieć stron partnerskich), Google Shopping, Mapy Google.

    META – reklamy w Meta mogą wyświetlać się podczas przeglądania aktualności na Facebooku, oglądania rolek na Instagramie czy sprawdzania skrzynki odbiorczej Messengera.

    Lokalizacje reklam: Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network.

    TikTok – TikTok jest najbardziej angażującą platformą social media. Jego wskaźnik zaangażowania wynosi 4,25%.TikTok oferuje unikalne formaty reklam, jak One Day Max czy Branded Hashtag Challenge.

    Lokalizacje reklam: Strona główna, feed, kampanie wideo.

    LinkedIn – to międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Pozwala na dotarcie do kontaktów biznesowych, a także precyzyjnego targetowania pod kątem stanowisk oraz branży.

    Lokalizacje reklam: Strona główna, feed, wiadomości, strona firmowa.

    Snapchat –  aplikacja mobilna służąca do wysyłania filmów i zdjęć, które można oglądać przez określony czas. Umożliwia wykorzystanie głównie displayowych formatów reklam. Snapchat największą popularnością cieszy się wśród młodszych odbiorców.

    Lokalizacje reklam: Stories, Discover, filtry, Lens Studio.

    Pinterest – to aplikacja, która umożliwia kolekcjonowanie oraz dzielenie się rzeczami odnalezionym w internecie, takimi jak zdjęcia krajobrazów, zwierząt czy stylizacji. Opiera się na wizualnych treściach.

    Lokalizacje reklam: Feed, wyniki wyszukiwania, tablice użytkowników.

    Ile kosztuje reklama PPC?

    Koszt reklamy PPC może się diametralnie różnić w zależności od kilku czynników. Są to np. branża, konkurencyjność słów kluczowych, platforma reklamowa, jakość reklamy, grupa odbiorców czy sezon. Zasada jest prosta – im więcej reklamodawców chce w danym okresie trafić do tej samej grupy odbiorców, tym koszt za kliknięcie będzie wyższy. Zależnie od branży, kliknięcie w Google Ads może nas wynieść od kilkunastu groszy do kilkudziesięciu złotych. 

    Jeśli chcesz estymować ile środków powinieneś przeznaczyć na działania digitalowe, odpowiedź znajdziesz w artykule pt. “Jak ustalić optymalny budżet kampanii marketingowej?

    Zależy Ci na skutecznym i szybkim pozyskiwaniu nowych klientów?

    Skontaktuj się z nami, a przedstawimy odpowiednie dla Twojego biznesu możliwości reklamowe i chętnie nawiążemy długofalową współpracę!

    Jeśli chcemy optymalizować koszty, warto jest przetestować kilka kanałów mediowych, za pomocą których chcemy docierać do użytkowników. Może okazać się, że skuteczność reklam, a także ich koszt, różnią się zasadniczo w zależności od platformy. Po przeprowadzeniu testów możemy skupić budżet na najbardziej efektywnych kampaniach. Dzięki temu odpowiemy sobie na pytanie “Jak zmniejszyć koszt CPC?

    Reklama PPC w handlu detalicznym od A do Z – Gdzie się reklamować? 

    Dobór mediów oraz formatów reklamowych zależny jest od celów jakie chcemy osiągnąć oraz grupy docelowej, do której kierujemy nasz przekaz. Najłatwiej podzielić media oraz uwzględnione w nich formaty na podstawie lejka sprzedażowego, który możemy podzielić na kilka części.

    Budowanie świadomości – głównym celem działań na etapie świadomości jest przyciągnięcie uwagi jak największej liczby osób i zapoznanie ich z ofertą firmy. 

    Świetnie nadadzą się do tego reklamy display, Demand Gen w Google, czy kreacje wideo na YouTube, Instagramie, TikToku. Za ich pomocą, niskim kosztem możemy zbudować duży zasięg reklam oraz zbudować rozpoznawalność brandu.

    Budowanie zainteresowania – Celem działań marketingowych na tym etapie jest podtrzymanie tego zainteresowania, dostarczenie odbiorcom wartościowych informacji oraz wzmacnianie przekazu, który może poprowadzić użytkownika do decyzji zakupowej.

    W tym celu najlepiej skorzystać z platform zorientowanych na przekaz wizualny.  Instagram czy Pinterest będące wizualnymi platformami, są idealne do budowania zainteresowania produktami dzięki estetycznym i przyjemnym reklamom.

    Zakup – to kluczowy punkt w procesie sprzedaży, ponieważ bezpośrednio wpływa na przychody firmy.

    Najbardziej skuteczne w odpowiadaniu na intencję są media, w których ta intencja jest wyrażana. Są to np. reklamy w wyszukiwarce Google oraz Bing, a także Google Shopping Ads. Reklamy wyświetlają się użytkownikom, którzy wpisują w wyszukiwarkę daną frazę, co daje nam pewność, że odbiorca jest już potencjalnie zainteresowany produktem lub usługą. Google Shopping Ads z kolei pokazują zdjęcia produktów, ceny i informacje o sprzedawcy, a to ułatwia użytkownikom dokonanie zakupu. Dobrze sprawdzą się również reklamy dynamiczne na Facebooku i Instagramie, które automatycznie pokazują produkty użytkownikom na podstawie ich wcześniejszej aktywności.

    Jak nauczyć się reklamy PPC w Google Ads?

    Korzystanie z Google Ads i Facebook Ads to nieustający proces nauki i dokształcania się, a także adaptowania do ciągłych nowinek i zmian. Systemy reklamowe zmieniają się z miesiąca na miesiąc, a trendy reklamowe z tygodnia na tydzień. Jeśli chcesz nauczyć się konfigurować kampanie i samemu je później prowadzić, czeka Cię wiele pracy. 

    Indywidualne zdobywanie wiedzy za pomocą ogólnodostępnych materiałów jest najprostszym i najtańszym sposobem, który możesz wybrać na początku swojej przygody z systemami reklamowymi.

    Platformą umożliwiającą nauczenie się podstaw w zakresie Google Ads, czyli największego systemu reklamowego, jest Skillshop. To oficjalna platforma szkoleniowa od Google. Możesz tam przejść przez kursy dotyczące rozwiązań i możliwości reklamowych. Materiały są dosyć wnikliwe, a przerobienie jednego elementu zwykle zajmuje kilka godzin. Za ich pomocą posiądziesz podstawową wiedzę na temat rodzajów kampanii dostępnych w Google Ads, narzędzi do analizy wyników oraz optymalizacji działań marketingowych, a także możliwości reklamowych.

    Kolejnym źródłem wiedzy jest YouTube. Znajdziesz tam wiele filmów, które pomogą Ci poznać system reklamowy oraz skonfigurować proste kampanie. Z takich materiałów dowiesz się np. “Jak utworzyć usługę GA4 i o czym trzeba pamiętać?

    Szkolenia Google Ads w SchoolUP

    Szkoła Google Ads SchoolUP to indywidualne szkolenia z zakresu reklamy PPC. Niezależnie od tego, czy chcesz ustawiać reklamy w Google Ads, META, na TikToku czy Instagramie – trener dopasuje do Ciebie indywidualny zakres szkoleń. W SchoolUP jedna godzina szkoleniowa to jedynie 149 zł brutto. Dużym plusem szkoleń w SchoolUP jest to, że Ty sam ustalasz liczbę godzin oraz swoją dostępność. Trener powie, jakich efektów możesz się spodziewać i po jakim czasie. 

    W SchoolUP możesz nauczyć się:

    • prowadzenia kampanii Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads
    • podstawowej i zaawansowanej optymalizacji wszystkich typów kampanii
    • przygotowywania analiz, raportów czy estymacji
    • dobierania kanałów, strategii bidowania czy modeli atrybucji
    • planowania i optymalizacji pracy w środowisku kampanii
    • szybkiego poruszania się w panelach reklamowych oraz narzędziach wspomagających.

    To jedyne szkolenia na rynku, podczas których możesz pracować na własnym koncie reklamowym. Wystarczy, że udostępnisz ekran trenerowi i wspólnie zoptymalizujecie kampanię tak, by przyniosła oczekiwane rezultaty.

    Jeśli chcesz w profesjonalny sposób korzystać z reklam PPC, możesz skorzystać z usług Agencji Digitalowej. Agencja zajmuje się przede wszystkim planowaniem oraz realizacją działań marketingowych online, które mogą polegać na budowaniu marki, reklamie w wyszukiwarkach, public relations, tworzeniu komunikacji marketingowej, optymalizacji kampanii internetowych czy analityce danych. Dział marketingu agencji oceni podział budżetu, zarekomenduje rozwiązania w reklamie ppc oraz wprowadzi ewentualne zmiany na stronie www.

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.