Spis treści

    Demand Gen kampania Google Ads oparta na AI, która jest najnowszym rodzajem kampanii, który możemy wykorzystać w Google Ads. Google opisuje go jako „kampania Discovery nowej generacji”. Kampania oferuje nowe funkcje, zasoby i statystyki, a także ulepszony proces tworzenia reklam. W jakich sytuacjach wykorzystać ten rodzaj działań oraz w jaki sposób skonfigurować kampanię by przyniosła optymalne rezultaty?

    Kampanie Demand Gen opierają się na zasobach wideo i graficznych w najbardziej angażujących wizualnie zakątkach ekosystemu Google. Kampanie te mają nie tylko zastąpić Discovery Ads, ale także wprowadzić nowatorskie rozwiązanie w ramach YouTube Ads. Ta innowacja wykorzystuje ogromną bazę użytkowników i obecną oglądalność YouTube Shorts, zwiększając widoczność i wpływ reklam na odbiorcę.

    Demand Gen jawi się jako siła napędowa marek wchodzących na rynek zakupów na platformach społecznościowych, oferując szeroki zasób odpowiednich kontekstowo i wizualnie wciągających kreacji. To strategiczne podejście ma jeden cel: przyciągnąć uwagę i zainicjować działanie w najbardziej dogodnym dla użytkownika momencie.

    Demand Gen – kampania Google Ads oparta na AI – najważniejsze cechy

    Większy zasięg – kampanie generujące popyt obejmują różne domeny Google i YouTube, takie jak strona główna YouTube, wyszukiwarka, oglądanie dalej, karta discovery, Gmail, YouTube Shorts i YouTube In-Stream. Ten szeroki zasób miejsc, w których wyświetlane są reklamy sprawia, że użytkownik ma z nimi kontakt w wielu punktach styku. Dzięki temu może dokonać konwersji w dowolnym, pasującym mu momencie.

    Dopasowane reklamy – w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam Discovery, kampanie Demand Gen integrują reklamy graficzne i wideo w ramach jednej kampanii. Reklamodawcy mogą także wyświetlać podgląd swoich kreacji na różnych powierzchniach i przeprowadzać kreatywne eksperymenty A/B, aby zoptymalizować ich wyświetlanie się oraz wpływ na odbiorcę.

    Demand Gen – kampania Google Ads oparta na AI – formaty reklam

    Różnorodne formaty reklam – reklamodawcy mogą eksperymentować z szeroką gamą formatów, takich jak krótkie filmy, karuzele, portrety i obrazy kwadratowe, dostosowując swoje podejście w celu maksymalizacji zaangażowania. Każdy produkt czy usługa ma swoją unikalną charakterystykę, przez co strategia wyświetlania reklam może się od siebie różnić. Dzięki możliwościom dopasowania miejsc, w których wyświetlamy kreacje, możemy dotrzeć do odbiorcy w optymalnym dla nas momencie.

    Zaawansowane raportowanie i pomiary – nowe funkcje obejmują wskaźniki wzrostu marki i liczby wyszukiwań w YouTube w przypadku reklam graficznych i wideo.

    Zależy Ci na skutecznym i szybkim pozyskiwaniu nowych klientów?

    Skontaktuj się z nami, a przedstawimy odpowiednie dla Twojego biznesu możliwości reklamowe i chętnie nawiążemy długofalową współpracę!

    Elastyczne opcje ustalania stawek – kampanie Demand Gen opierają się na szeregu strategii dynamicznego określania stawek. Strategie te, wspomagane przez sztuczną inteligencję Google, są dostosowane do kierowania kampaniami w kierunku osiągania unikalnych celów wyznaczonych przez reklamodawcę:

    • Maksymalizuj liczbę kliknięć. Strategia ta priorytetowo traktuje zaangażowanie użytkowników o wysokiej wartości w ramach budżetu. Niezależnie od tego, czy stosujesz reklamy graficzne czy wideo, ta strategia zwiększa ruch w witrynie bez konieczności śledzenia konwersji. 
    • Określanie stawek na podstawie konwersji. W tej strategii w centrum uwagi znajduje się efektywność. Stawki są strategicznie dopasowane do konwersji, które zapewniają optymalną opłacalność lub łączną liczbę konwersji dla Twojej firmy. Niezależnie od tego, czy chodzi o docelowy CPA, czy o maksymalizację liczby konwersji.
    • Określanie stawek w oparciu o wartość. Strategia ta sprawdza się w przypadku firm poszukujących wyższej wartości konwersji. Określanie stawek na podstawie konwersji zorientowane jest na osiągnięcie docelowego ROAS. To idealne rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które dążą do maksymalizacji zwrotu z inwestycji.

    Demand Gen – lookalike

    Demand Gen – kampania Google Ads oparta na AI, może pomóc Ci odkryć nowych potencjalnych klientów, którzy mogą nie znać Twojej marki, dzięki nowym funkcjom segmentów Lookalike. 

    Segmenty lookalike to grupy osób, które mają wspólne cechy z innymi osobami z istniejącej listy “seedowej”. Możesz skonfigurować własną listę odbiorców (seed), a następnie wykorzystać ją w kampanii jako bazę do lookalike. Seedem mogą być np. lista klientów lub listy osób, które weszły w interakcję z Twoją witryną i aplikacją lub kanałem YouTube. Następnie kampania Demand Gen wykorzysta te informacje, aby znaleźć innych potencjalnych klientów o podobnych cechach.

    Demand Gen – treści i komponenty

    By skonfigurować kampanię Deman Gen, potrzebne będą odpowiednie treści, nazywane komponentami. Są to: nagłówki, teksty reklamy, obrazy i logo. Aby zwiększyć skuteczność, wybierz komponenty z obrazem i komponenty wideo o najwyższej jakości, np. logo marki i inspirujące, dobrze naświetlone zdjęcia, które zawierają minimalną ilość tekstu. Możesz też wykorzystać najskuteczniejsze komponenty z dotychczasowych kampanii prowadzonych na innych platformach, np. z kampanii e-mailowych czy społecznościowych.

    Aby stworzyć atrakcyjne dla odbiorców wizualnie treści, postaraj się za ich pomocą opowiedzieć historię Twojej marki. Konsekwentnie podkreślaj wezwanie do działania (CTA) w materiałach wizualnych, narracji i grafice. Nadaj priorytet zasobom, które wykazały dobrą skuteczność w przypadku różnych typów zasobów reklamowych. Przyjmij kreatywne podejście stawiające przede wszystkim na urządzenia mobilne, aby zapewnić kompatybilność z różnymi urządzeniami. Korzystaj z różnych współczynników proporcji zarówno obrazów, jak i filmów, aby zwiększyć wszechstronność. Zachowaj zwięzłość tekstu reklamy, tak aby nakładka tekstowa zajmowała mniej niż 20% obrazu. Najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie kilku setów graficznych, a następnie przeprowadzenie eksperymentów A/B. Tym sposobem zoptymalizujesz kreacje pod kątem ich efektywności oraz atrakcyjności dla odbiorców.

    Demand Gen – kampania Google Ads oparta na AI – jaki budżet ustawić?

    Aby osiągnąć znaczące wyniki, na podstawie których algorytm może skutecznie pracować, zalecany budżet dzienny powinien wynosić od 500 zł do 2500 zł na grupę reklam. Grupy reklam z ponad 50 konwersjami zwykle mają lepszą skuteczność. Ustaw budżety dzienne na co najmniej 15-krotność docelowego CPA lub 15-krotność oczekiwanego średniego CPA, w zależności od tego, która wartość jest wyższa. Możesz skorzystać z symulatora budżetu w interfejsie użytkownika, aby poznać symulacje kampanii z maksymalną liczbą konwersji. Jeśli chcesz nauczyć się optymalizować budżety kampanii, skorzystaj z naszego poradnika pt. “Jak unikać marnowania budżetu w kampaniach PPC?

    Jak skonfigurować kampanię Demand Gen?

    Krok 1 – Utwórz nową kampanię

    W menu nawigacyjnym po lewej stronie możesz duplikować, usuwać i tworzyć nowe kampanie lub grupy reklam.

    Na koncie Google Ads kliknij przycisk Utwórz i wybierz z listy Kampania. Dodaj nazwę kampanii.

    Jeśli do wyświetlania produktów w reklamach używasz plików danych o produktach, kliknij przełącznik, aby włączyć opcję „Uruchom kampanię z plikiem danych o produktach”.

    Krok 2 – Wybierz cel kampanii

    Podczas tworzenia kampanii generującej popyt możesz wybrać jeden z tych celów: Sprzedaż, Ruch w witrynie, Rozważanie zakupu produktu danej marki lub możesz utworzyć kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.

    Demand Gen – kampania Google Ads oparta na AI – kierowanie na poziomie kampanii

    Krok 3 – Skonfiguruj kierowanie na poziomie kampanii

    Kierowania na urządzenia – ten rodzaj kierowania umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom na podstawie urządzenia, z którego korzystają. W sekcji „Urządzenia” możesz wybrać wyświetlanie reklam na wszystkich urządzeniach lub ustawić kierowanie na konkretne urządzenia. Wyświetlanie reklam na wszystkich urządzeniach pomoże Ci zwiększyć zasięg kampanii. Jeśli chcesz się skoncentrować na konkretnych urządzeniach, możesz kierować reklamy na komputery, telefony komórkowe, tablety lub telewizory. Pamiętaj, że Demand Gen działa najlepiej w formatach mobilnych – uwzględnij tę informację podczas konfigurowania kampanii!

    Kierowanie na język i lokalizację – aby mieć pewność, że Twoje reklamy docierają do odpowiednich klientów, możesz dodać języki, którymi się posługują oraz uwzględnić lokalizacje, na które chcesz kierować reklamy.

    Krok 4 – skonfiguruj określanie stawek i budżet

    Budżet wpływa na to, jak często wyświetlane są Twoje reklamy i na jak eksponowanych miejscach. Ustawienia ustalania stawek określają sposób wydawania budżetu. Wybierz strategię ustalania stawek. Strategia ustalania stawek to sposób, w jaki optymalizujesz stawki, aby osiągnąć cele kampanii.

    Krok 5 – utwórz reklamy

    Reklamy tworzysz na poziomie grupy reklam. Aby utworzyć nową reklamę, w menu rozwijanym grupy reklam, w której chcesz utworzyć reklamę, kliknij Nowa reklama.

    Do wyboru będziesz mieć te opcje:

    • Reklamy wideo: reklama z pojedynczym filmem.
    • Reklamy graficzne: reklama z pojedynczym obrazem;
    • Reklamy karuzelowe: reklama z większą liczbą obrazów wyświetlanych w formie karuzeli.

    Wstaw nazwę reklamy. Wybierz lub dodaj komponenty multimedialne. Dodaj maksymalnie 5 logo. Dodaj komponenty tekstowe.

    Demand Gen – kampania Google Ads oparta na AI – raportowanie

    I gotowe! Pamiętaj, by dbać o skuteczność reklam podczas ich konfiguracji. Na etapie konfiguracji każdej z reklamy, Google Ads wyświetla wskaźnik jakości reklamy, na który składa się kilka elementów, jak nagłówki, teksty reklamowe, formaty obrazów itp. Im wskaźnik jakości jest wyższy, tym ruch wysokiej jakości będzie tańszy. 

    W konfiguracji oraz prowadzeniu kampanii może pomóc Ci Agencja Digitalowa. Wiemy jak rozplanować działania, by realizować cele oraz w szybkim tempie reagujemy na zmiany mające wpływ na pozycję witryny. Pomożemy Ci rozwinąć biznes oraz zarekomendujemy odpowiednie dla Twojej firmy rozwiązania marketingowe.

    Po skonfigurowaniu kampanii pamiętaj by regularnie sprawdzać jej wyniki. Czytaj raporty o miejscach docelowych, aby sprawdzać, gdzie Twoje komponenty są najskuteczniejsze, i zaglądaj na stronę „Gdzie wyświetlają się reklamy”, aby wykluczać dowolne kanały na poziomie kampanii i grupy reklam. Raporty „Gdzie wyświetlają się reklamy” dotyczą tylko miejsc docelowych w YouTube. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że kampania jest skuteczna.

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.