Spis treści

    Jak reklamować sklep internetowy? Fundamentem poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego jest jego funkcjonalna, przystosowana do potrzeb użytkowników, witryna internetowa. Nawet najlepsza reklama, która przyciągnie masę klientów, nie będzie skuteczna, jeśli odbiorca nie będzie w stanie gładko i przyjemnie przejść przez proces zakupowy. Dlatego, zanim jeszcze poświęcisz czas i środki na promocję sklepu i generowanie ruchu, upewnij się, że strona spełnia odpowiednie standardy. Jeśli jeszcze nie założyłeś sklepu, lub zastanawiasz się nad serwerem, jaki powinieneś wybrać, zapoznaj się z naszym artykułem pt. “Wybór odpowiedniego serwera dla e-commerce.

    Zależy Ci na skutecznym i szybkim pozyskiwaniu nowych klientów?

    Skontaktuj się z nami, a przedstawimy odpowiednie dla Twojego biznesu możliwości reklamowe i chętnie nawiążemy długofalową współpracę!

    By upewnić się, że klient może z łatwością przejść przez proces zakupowy w Twoim sklepie, postaw się na jego miejscu. Spróbuj złożyć zamówienie testowe i zastanowić się, które elementy wymagają poprawy lub mogą sprawić odbiorcom trudność. To nie tylko kwestia UX czy designu, ale również poprawnego funkcjonowania wszystkich pól do uzupełnienia, mylących treści na stronie czy niedziałających funkcjonalności. Często zdarza się, że właściciele sklepów internetowych nawet nie są świadomi, że na ich stronie coś nie działa. Pamiętaj również o tym, że jako twórca sklepu, wiesz, jak się po nim poruszać i kończyć proces zakupowy. Przeciętny użytkownik nie będzie tak zdeterminowany i utrudniony proces zakupowy może go zniechęcić do zakupu w dowolnym momencie. Aby dowiedzieć się o potencjalnych trudnościach, poproś kilka(naście?) osób o złożenie zamówienia w Twoim sklepie i udzielenie Ci informacji zwrotnej. Dzięki temu będziesz miał pewność, że witryna działa i nie utrudnia klientom zakupów.

    Promocja eCommerce w internecie

    Proces zakupowy powinien być możliwie ułatwiony. Długie i złożone procesy zakupowe mogą drażnić klientów i prowadzić do porzucenia koszyka. Wymaganie zbyt dużej ilości informacji, wiele pól formularza transakcji lub skomplikowana nawigacja to elementy, które często są decydujące w trakcie zakupów. Postaraj się sprawić, by proces zakupowy był tak prosty, jak to tylko możliwe. Temat ten poruszałem w artykule pt. Jak uratować porzucone koszyki w e-commerce?

    Jeśli zadbałeś o funkcjonalności w sklepie internetowym i masz pewność, że od strony technicznej wszystko jest dopięte na ostatni guzik, to odpowiedni moment, by zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony i zakupu produktów. Jest kilka głównych taktyk, z których możesz skorzystać, zależnie od celu, jaki chcesz osiągnąć.

    Jak reklamować sklep internetowy – SEO

    SEO to działania optymalizacyjne przeprowadzana na stronie oraz poza nią, które mają na celu poprawienie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja w wyszukiwarce sprawia, że Twoja witryna może zostać dostrzeżona przez potencjalnych klientów.

    SEO to długoterminowa taktyka, która pierwsze efekty przynosi po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań. Dlatego będzie odpowiednia dla niektórych sklepów –- głównie takich, których asortyment się nie zmienia i nie jest zależny od sezonowości. Jeśli przez cały rok oferujesz taką samą gamę produktów, których użytkownicy szukają za pomocą niezmiennych fraz, SEO będzie odpowiednim rozwiązaniem dla Twojego sklepu. O tym jak prowadzić działania SEO dla sklepu internetowego, możesz przeczytać w artykule pt. “Pozycjonowanie sklepu internetowego”.

    Przed rozpoczęciem działań SEO należy przeprowadzić odpowiedni audyt, który zawiera kilka niezbędnych elementów:

    • weryfikacja duplikacji treści wewnętrznej (i w obszarze opisów kategorii, jak i metadanych),
    • weryfikacja struktury strony i tego, z jakich podstron strona jest zbudowana,
    • analiza prędkości wczytywania się strony,
    • weryfikacja indeksowaniae się strony,
    • analiza reguł zawartych w pliku robots.txt,
    • znalezienie błędów w obszarze 3XX, 4XX w linkowaniu wewnętrznym.

    Chcąc w sposób efektywny prowadzić pozycjonowanie sklepu internetowego, trzeba zacząć od dobrego planu. Przygotowaniem planu pozycjonowania zająć się powinien specjalista SEO, który w swoim doświadczeniu ma już całościowe prowadzenie projektów o tego typu charakterze. Możesz w tym celu skorzystać z usług Agencji Digitalowej. Agencja skupia się na realizacji Twoich celów biznesowych, niezależnie czy są to wyniki sprzedażowe, liczba nowych klientów czy rozpoznawalność marki.

    Jak reklamować sklep internetowy – PPC (reklamy płatne)

    Reklama PPC to model reklamy internetowej, w którym płacisz za kliknięcie w Twoją reklamę (nie za wyświetlenie!). Dzięki temu masz pewność, że użytkownik, który odwiedza stronę Twojego sklepu, jest już w jakimś stopniu zainteresowany produktem. Ten rodzaj działań jest również nazywany Performance Marketingiem.

    Ten rodzaj marketingu można wykorzystać w wielu kanałach internetowych, takich jak:

    Reklama natywna – to reklama dopasowana do treści zawartych na stronie. Jej główną zaletą jest to, że nie wygląda jak reklama. Wybierając ten rodzaj reklamy, możesz płacić za kliknięcia lub wyświetlenia.

    SEM (search enginge marketing) – to ogół działań promocyjnych w internecie, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.

    Marketing w social media – Facebook, Instagram, TikTik, Twitter, LinkedIn to najczęściej używane kanały społecznościowe wśród osób w różnym wieku. Umożliwiają one nawiązanie kontaktu z odbiorcami, zwiększenie ruchu i świadomości marki oraz zwiększenie sprzedaży. Decydując się na reklamy w tych kanałach, możesz postawić na różne modele rozliczeń, takie jak: płatność za kliknięcie, obejrzenie, wyświetlenie, pozyskania kontaktu itp.

    Marketing partnerski – obejmuje marketing afiliacyjny i influencerów. W tym przypadku zwykle rozliczenie jest od sprzedaży, pozyskanych leadów, pobrań, instalacji aplikacji itp. Udostępnienie partnerowi specjalnego linku pozwala zidentyfikować źródło zwrotu z inwestycji, a tym samym określić najbardziej dochodowe strategie.

    E-mail marketing –- to strategia marketingowa, która polega na wysyłaniu wiadomości e-mail do odbiorców i promocji produktów lub usług. To świetny rodzaj marketingu w przypadku wprowadzania na rynek nowych rozwiązań lub docierania do odbiorców o danych zainteresowaniach (ten rodzaj marketingu również umożliwia targetowanie).

    Reklama sklepu – zalety performance marketingu

    Jest łatwo mierzalny – w marketingu efektywnościowym reklamodawcy i płacimy tylko za pozyskane kliknięcia/konwersje/wyświetlenia. Możliwość śledzenia w marketingu efektywnościowym nie opiera się na szacunkach, a twardych danych –- mamy dostęp do informacji na temat wyświetleń, kliknięć, sesji, czasu spędzonego na stronie itd. 

    Precyzyjne targetowanie – czyli wyświetlania reklam tym, którzy spełniają określoną charakterystykę. Jeśli jesteś właścicielem sklepu z karmą dla zwierząt, możesz skonfigurować kampanie reklamowe tak, by wyświetlać reklamy tylko osobom, które mają zwierzęta, bądź wyszukują określone hasła w wyszukiwarce, np. “karma dla kotów”. Podczas targetowania możesz uwzględnić takie czynniki jak demografia, lokalizacja, zachowanie użytkowników czy preferencje. To pozwala na dotarcie do pożądanych odbiorców w wyznaczonym czasie i miejscu. O możliwościach targetowania przeczytasz w artykule pt. “Rodzaje i możliwości targetowania w performance marketingu”.

    Kontrola nad budżetem – możesz jasno wyznaczyć limity dziennych wydatków, ustawić preferowane modele rozliczeń, jak np. koszt za kliknięcie (CPC) czy koszt za konwersję (CPA), i dostosowywać podejście oraz budżet na podstawie uzyskanych wyników. 

    Skalowalność –- możesz w prosty sposób zwiększyć wydatki na kampanię, w zależności od Twoich potrzeb. Dzięki dokładnemu śledzeniu wyników, kampanie możesz dostosowywać w celu osiągnięcia większego zasięgu, większej liczby konwersji i wzrostu sprzedaży.

    Promocja E-commerce- Media społecznościowe

    Prowadzenie social media to obecnie jeden z najważniejszych i największych elementów długofalowych strategii marketingowych. Obecność w mediach społecznościowych pozwala na utrzymanie relacji z odbiorcami oraz bezpłatną komunikację z osobami, które polubiły profil Twojego brandu. To znaczy, że raz zbudowana społeczność zostaje z Tobą na długo, płacisz więc jedynie za pozyskanie odbiorcy po raz pierwszy.

    Głównym aspektem, o który powinieneś zadbać, niezależnie od branży, w której działasz, jest regularność w publikacjach treści. To wpływa pozytywnie zarówno na algorytmy, które decydują o tym, jak szerokiej publice wyświetli się Twój post, a także na utrzymanie uwagi odbiorcy oraz jego świadomości na temat brandu lub produktu. Regularnie nagrywaj stories, publikuj posty oraz zachęcaj użytkowników do dyskusji. Odpowiednio poprowadzony fanbase sam będzie generował dodatkowy ruch oraz zainteresowanie Twoimi produktami wśród nowych odbiorców.

    Zadbaj o to, by klienci odwiedzający profile Twojego brandu mogli obdarzyć go zaufaniem i natychmiastowo poczuli do niego przywiązanie. Taką aktywność nazywamy “Reason To Believe – jak sprawić, żeby klienci uwierzyli marce?”. Reason To Believe (RTB) to argument lub dowód, który potwierdza, że obietnice danej marki są rzeczywiste i możliwe do spełnienia. Ma on za zadanie przekonać klientów o autentyczności, wartości i wiarygodności brandu oraz zbudowaniu zaufania. RTB może przyjmować różne formy, takie jak: argument oparty na faktach, recenzje klientów, nagrody, statystyki, badania, czy wyjątkowe cechy produktu. Jego celem jest budowanie trwałych relacji i lojalności wobec marki, które w długiej perspektywie przekładają się na wzrost sprzedaży.

    Jak reklamować sklep internetowy –- Agencja Digital

    Sposobów na to jak reklamować sklep internetowy jest wiele. Ich skuteczność zależy od przeróżnych czynników, które należy uwzględnić jeszcze na etapie planowania działań. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje działania przyniosą oczekiwane efekty, skorzystaj z usług Agencji Digitalowej. Agencja zajmuje się przede wszystkim planowaniem oraz realizacją działań marketingowych online. Mogą one polegać na budowaniu marki, reklamie w wyszukiwarkach, public relations, tworzeniu komunikacji marketingowej, optymalizacji kampanii internetowych czy analityce danych. Dział marketingu agencji oceni podział budżetu, zarekomenduje rozwiązania w reklamie ppc oraz wprowadzi ewentualne zmiany na stronie www.

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.