Spis treści

    W świecie marketingu internetowego wiele osób wciąż przekazuje swoje komunikaty tymi samymi kanałami. Na liście znajdują się nazwy, których prawdopodobnie już się domyślasz: Google, Facebook, Instagram i YouTube…

    A jakie nowe podejścia i kanały należy przemyśleć, aby wzrost Twojej firmy w tym roku nabrał tempa? W końcu strategia marketingowa oparta na danych nie polega tylko na powtarzaniu tego samego, lecz także testowaniu nowych rzeczy! Dlatego w tym artykule przeanalizujemy 8 wybranych kanałów performance’owych.

    Zatem żeby wzmocnić swoją strategię marketingu cyfrowego, zwiększyć świadomość marki, uzyskać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania oraz doświadczyć innych korzyści skutecznego performance marketingu, warto rozwijać swoje strategie marketingowe na następujących platformach: 

    1. TikTok

    Strategia marketingu internetowego bez TikToka w 2024 roku nie ma sensu. Był on najczęściej pobieraną aplikacją 2022 roku, z ponad 100 milionami więcej pobrań (672 miliony) niż drugi, Instagram. TikTok ma niezwykle zaangażowaną widownię – aż 91% jego użytkowników podejmuje działania po obejrzeniu interesującego ich materiału. To aż 6 razy więcej niż w innych kanałach! 

    TikTok oferuje kilka różnych możliwości dla kampanii marketingu performance’owego:

    Płatne reklamy

    TikTok Promote pozwala reklamodawcom wybrać cel – np. wyświetlenia wideo, nowi obserwujący, wizyty na stronie internetowej – i dostosowuje sposób prezentacji wideo użytkownikom w oparciu o niego. 

    Model aukcyjny 

    Aukcje pozwalają na licytowanie reklam na TikToku, aby zapewnić jak największe korzyści z kampanii performance marketingowych. Jeśli szukasz większego ruchu na swojej stronie internetowej, Twoim celem będzie licytowanie kosztu za kliknięcie. Dostępne są następujące oferty:

    • koszt za wyświetlenie (CPV – ang. Cost Per View),
    • koszt za kliknięcie (CPC – ang. Cost Per Click),
    • koszt za tysiąc wyświetleń (CPM – ang. Cost Per Mille),
    • zoptymalizowany koszt za tysiąc wyświetleń (oCPM – ang. optimized Cost Per Mille).

    TikTok Shop

    Uruchomiony we wrześniu 2023 roku, TikTok Shop to produkt reklamowany jako jedno miejsce na rozwiązania e-commerce dla wzrostu marki i sprzedaży bezpośrednio z TikToka. 

    TikTok Shop jest napędzany unikalnym silnikiem, który pomaga markom i sprzedawcom prezentować i sprzedawać produkty bezpośrednio na TikToku poprzez zestaw narzędzi zakupowych w aplikacji. TikTok Shop umożliwia markom m.in. handel wideo na żywo i w krótkich formach, sprzedaż produktów pojawiających się filmikach oraz korzystanie ze wsparcia dla twórców.

    2. Reddit

    Reddit to serwis społecznościowy, w którym ludzie mogą pogłębiać swoje zainteresowania, hobby i pasje. W 2024 roku polecamy wykorzystać potęgę milionów zaangażowanych i wysoce podatnych na wpływy użytkowników Reddita, znanych jako „Redditors”. So oni bardziej skłonni zaufać marce, która reklamuje się na Reddicie, niż tej, którą widzą na innych platformach mediów społecznościowych i stronach internetowych. 

    Produkty reklamowe Reddita obejmują:

    Promowana karuzela

    Funkcja promowanej karuzeli (Reddit’s Promoted Carousel) pomaga markom stworzyć przekonującą narrację, aby połączyć się z klientami w sposób zorientowany na styl Reddita, czyli głównie poprzez obrazy i GIFy.

    Retargetowanie zaangażowania

    Polega na ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy już wcześniej widzieli Twoje reklamy i/lub podjęli działanie w oparciu o nie.

    3. Snapchat 

    Wiele firm wciąż często pomija Snapchat, a to duży błąd. Dzienna liczba aktywnych użytkowników tej aplikacji wynosi ok. 406 milionów, co czyni go potencjalnie lukratywnym kanałem performance marketingu (szczególnie jeśli chodzi o promowanie produktów przeznaczonych dla młodszych odbiorców).

    Snapchat Ads to usługa, umożliwiająca promowanie różnorodnych produktów, usług oraz treści wśród aktywnych użytkowników aplikacji. Te innowacyjne reklamy przybierają formę krótkich filmów, zdjęć lub animacji, które wyświetlają się w strategicznych sekcjach Snapchat, takich jak sekcja odkrywania czy pomiędzy rozrywkowymi treściami. Dzięki platformie Snapchat Ads, zarówno firmy jak i osoby prywatne mają możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, co pozwala na skuteczną promocję swoich produktów czy usług. Zaawansowane narzędzia targetowania pozwalają na precyzyjne kierowanie reklam do konkretnych grup docelowych. Dzięki temu, kampanie reklamowe mogą być lepiej dopasowane do potrzeb, preferencji i zachowań użytkowników, co przekłada się na wyższą skuteczność promocji. Ta elastyczna strategia reklamowa umożliwia osiągnięcie maksymalnego potencjału z każdej kampanii, prowadząc do zwiększenia zaangażowania i konwersji. Snapchat Ads oferuje nie tylko możliwość dotarcia do dużego audytorium, ale również zapewnia efektywne narzędzia do tworzenia spersonalizowanych i skutecznych kampanii reklamowych.

    4. Twitch

    Jeśli chcesz dotrzeć do młodej grupy docelowej (16-24 lata), pojaw się na Twitchu! To platforma umożliwiająca przesyłanie strumieniowe, dostępna na komputerach, urządzeniach mobilnych i popularnych konsolach do gier. Serwis zyskał ogromną popularność przede wszystkim jako miejsce dedykowane fanom gier wideo, jednak obecnie transmisje obejmują rozmaitą tematykę, co przekłada się na różnorodność odbiorców.

    Twitch Ads oferuje kilka formatów reklam: 

    Karuzela na stronie głównej 

    Reklama pojawiająca się na głównej stronie Twitcha i mogąca zawierać maksymalnie 250 znaków. Ten typ reklamy skierowany jest głównie do twórców, mając na celu przekierowanie widzów na określony kanał.

    Nagłówek na stronie głównej 

    Reklama składająca się z dwóch grafik, wyświetlanych po obu stronach. 

    Prostokątny baner 

    Reklama w formie prostokąta pojawiająca się na stronie, gdy użytkownik przegląda treści (po kliknięciu „Przeglądaj” na stronie głównej).

    Super Leaderboard 

    Długi baner umieszczony w górnej części ekranu na stronie wyszukiwania treści.

    Twitch Premium Video

    Reklamy wideo pojawiające się przed lub w trakcie transmisji na żywo. Nie można ich pominąć. 

    First Impression Takeover

    Rodzaj reklamy, który umożliwia widzom zobaczenie Twojej reklamy już na początku pierwszej transmisji na platformie danego dnia.

    5. Pinterest 

    Ludzie odwiedzają Pinteresta głównie w poszukiwaniu inspiracji, dlatego na tym medium ważny jest content atrakcyjny wizualnie. Jednak platforma jest przystosowana do prezentowania wszelkiego rodzaju treści – począwszy od zdjęć, grafik i filmów aż po treści blogowe.

    Pinterest twierdzi, że reklamy tutaj dają dwukrotnie wyższy zwrot z wydatków na reklamę dla marek detalicznych w porównaniu z mediami społecznościowymi.

    Chcesz poprawić wyniki z performance marketingu?

    Skontaktuj sie z nami i opowiedz nam o swoich wyzwaniach. Przygotujemy nowy plan strategiczny w konkretnymi działaniami do wdrożenia.

    6. Quora

    Quora to unikalna platforma społecznościowa Q&A, gdzie użytkownicy zadają pytania, otrzymują odpowiedzi i komunikują się ze sobą. 

    Ma ona funkcję Quora Ads, która – podobnie jak na innych platformach – umożliwia firmom i reklamodawcom wyświetlanie ukierunkowanych reklam, opartych na zainteresowaniach, zachowaniach i demografii użytkowników. Dostępne narzędzia analityczne umożliwiają śledzenie wydajności kampanii i mierzenie efektywności reklam. 

    7. Podcasty

    Podcasty stale ugruntowują swoją dominację jako znaczący kanał biznesowy. Obecnie już ponad 31% polskich internautów słucha podcastów, a prognozy przewidują, że ich liczba będzie wzrastać.

    Podcasting to medium osobiste i intymne. Najważniejszym powodem, dla którego ludzie ich słuchają, jest sympatia wobec osoby prowadzącej i poczucie, że mają z nim prawdziwą więź. Dlatego też, gdy gospodarz podcastu poleca jakiś produkt, słuchacze mu ufają i rozważają jego zakup. Jeśli więc dostarczysz osobom prowadzącym np. unikalny kod rabatowy na zakupy w Twojej witrynie, który będą mogły przekazać swoim słuchaczom, możesz dokładnie zmierzyć, ile osób trafiło do Twojego sklepu właśnie dzięki temu. To sprawia, że podcasty są idealnymi partnerami, którzy pomagają markom dotrzeć do niszowych odbiorców, tworząc jednocześnie wartość dla słuchaczy (potencjalnych klientów) poprzez dostarczanie treści rozrywkowych, informacyjnych i/lub edukacyjnych.

    8. Marketing w wyszukiwarkach

    Marketing w wyszukiwarkach wykorzystuje płatne reklamy, które pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania (SERP – ang. Search Engine Results Page). Reklamodawcy płacą za słowa kluczowe, które konsumenci wpisują w wyszukiwarkach, szukając firmy, produktu lub usługi. Reklamy te nazywane są reklamami typu PPC (ang. pay-per-click), czyli płacisz tylko wtedy, gdy ktoś podejmie działanie i kliknie w Twoją reklamę.

    Chociaż prawie wszyscy wiedzą o Google Ads, istnieje wiele innych kanałów marketingu w wyszukiwarkach, których możliwości pozostają nieodkryte. W 2024 r. rozważ dodanie tych dwóch:

    Bing Ads

    Choć wyszukiwarka Microsoftu, Bing, ma mniejszy wolumen wyszukiwań online niż Google, to wciąż jest to duża część ruchu online, którą powinieneś spróbować przechwycić. Co więcej, statystyki pokazują, że wyniki reklam w Bing są 35% bardziej efektywne niż w Google, więc dodanie tej mniej popularnej wyszukiwarki do swojej strategii marketingowej z pewnością przyniesie widoczne korzyści.

    Jedną z największych zalet Bing Advertising jest to, że jest częścią platformy Microsoft Advertising. Oznacza to, że Twoje reklamy będą wyświetlane nie tylko w Bing, ale także w Yahoo!, AOL, DuckDuckGo i innych witrynach partnerskich. Kolejną ogromną zaletą reklamowania się za pośrednictwem Bing jest to, że pomimo mniejszej liczby użytkowników niż Google, przyciąga użytkowników, których nie można pozyskać za pomocą Google Ads! 

    Ecosia

    Ecosia to ekologiczna wyszukiwarka, która sadzi drzewo przy każdym wyszukiwaniu. Korzysta z niej ok. 20 milionów użytkowników. Jeśli Twoja firma jest zaangażowana społecznie i/lub chce dotrzeć do aktywnych użytkowników zainteresowanych kwestiami klimatycznymi, polecamy reklamowanie się na Ecosii.

    FAQ 

    Czym właściwie jest performance marketing? 

    W performance marketingu najważniejsze są wyniki. Jest on lepszą, nowoczesną formą marketingu, w ramach której płacimy tylko wtedy, gdy nasze działania przynoszą wymierne rezultaty.

    Najważniejsze korzyści performance marketingu:

    – Możliwość śledzenia skuteczności kampanii na każdym etapie i odpowiedniego ich dostosowywania. 

    – Pobieranie opłat jedynie za skuteczne kampanie.

    – Możliwość rozszerzenia zasięg reklam na nowych odbiorców w dowolnym momencie. 

    Czym są kanały Performance Marketingu? 

    To kanały marketingowe umożliwiające tworzenie i publikowanie reklam generujących działania, w tym kliknięcia, rejestracje i zakupy, a następnie śledzenie i mierzenie tych działań.

    Jak wybrać kanały Performance Marketingu?

    Należy zidentyfikować takie miejsca, które są najbardziej odpowiednie dla Twojej grupy docelowej, w optymalnym czasie i za jak najmniejszą kwotę. Dzięki temu można wydawać pieniądze tylko na kanały, które są najbardziej efektywne i wydajne. Agencja performance marketingu to najlepsze miejsce, aby skonsultować grupy docelowe, wskaźniki sukcesu, czy wykonać plan strategiczny.

    Kanały Performance Marketingu. Podsumowanie 

    W artykule przedstawiliśmy 8 kanałów performance marketingu, które warto rozważyć w 2024 roku, aby skutecznie rozwijać swoją strategię marketingową i zwiększyć efektywność kampanii reklamowych. Zachęcamy do wyjścia poza standardowe kanały, eksperymentowania z nowymi platformami i eksplorowania ich możliwości. Życzymy powodzenia w osiąganiu marketingowych celów!

    Porozmawiajmy!

    Tomasz Starzyński
    Tomasz Starzyński

    Prezes zarządu i managing partner w Up&More. Odpowiada za rozwój agencji oraz koordynuje pracę działów SEM/SEO i paid social. Nadzoruje wprowadzanie nowych produktów i narzędzi reklamowych w firmie oraz automatyzację procesów.