Spis treści
Cześć, prawdopodobnie wiesz już czym jest SEO? W końcu o niczym innym nie piszemy od paru miesięcy 😊 Mam również nadzieję, że zdążyłem Cię przekonać do słuszności pozycjonowania oraz że nie warto z niego zrezygnować. Jeśli nie, to po raz kolejny odeślę cię do artykułu o plusach pozycjonowania. a dzisiaj porozmawiamy o temacie trochę powiązanym czyli o SEO copywriterach.
Istnieje pewien szczególny rodzaj pisarzy/autorów, którzy są wyspecjalizowani w tworzeniu takich treści, których oczekują wyszukiwarki internetowe. Tacy ludzie dysponują pewną ograniczoną, ale konkretną wiedzą w zakresie pozycjonowania stron, którą wykorzystują do stworzenia treści przyjaznej SEO. Zatrudniając taką osobę powinniśmy mieć gwarancję że treści które otrzymamy będą nie tylko użyteczne dla użytkowników, ale także będą miały wysoką wartość w oczach robota wyszukiwarki.
Co robi SEO Copywriter?
SEO Copywriter, jak już wspomniałem, pisze treści, których głównym celem jest uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. W szczegółach:
- Pisze oryginalne treści takie jak na przykład posty na bloga, opisy produktów, opisy kategorii;
- Potrafi wybrać i uwzględnić w treści odpowiednie słowa kluczowe, dzięki czemu artykuł nabiera wartości w oczach wyszukiwarki;
- Wybiera i optymalizuje tytuł artykułu na bazie analizy słów kluczowych;
- Optymalizuje wstępny paragraf tak zwany wstęp oraz podsumowanie artykułu;
- Używa języka i sformułowań które rozumie wyszukiwarka;
- Wykorzystuje encje i fakty, aby uzyskać autorytet w oczach wyszukiwarki.
Jakich narzędzi używa SEO Copywriter?
Praca SEO Copywritera wymaga znajomości szeregu narzędzi które pozwalają mu efektywniej ocenić wartość merytoryczną treści oczami robota Google. Jednym z takich narzędzi jest SEO Surfer, którego recenzja zapewne wkrótce zagości na ramach bloga, albo Semrush. Ten drugi dla odmiany opisywaliśmy już szerzej na naszym blogu. Jeśli interesuje Cię temat tego SEO narzędzia przeczytaj o funkcjach Semrusha.
Co odróżnia Copywritera od Copywritera SEO?
Zadaniem Copywritera SEO nie jest bynajmniej wypchanie treści słowami kluczowymi. Finalny artykuł musi być również dobrze napisany i powinien posiadać wartość dla użytkownika. Innymi słowy, SEO copywriter powinien zrównoważyć pisanie dla wyszukiwarek i pisanie dla ludzi.
Copywriter zaś tworzy treści przeznaczone dla użytkowników, bez uwzględniania kontekstu wyszukiwarek. Oznacza to więc najczęściej potrzebę późniejszej optymalizacji takiego tekstu. Oczywiście pod warunkiem że zależy nam na pozyskaniu ruchu organicznego i nie jest to tekst stricte reklamowy na przykład przeznaczony dla kampanii.
Copywriter SEO a specjalista pozycjonowania
SEO copywriter nie jest bynajmniej specjalistą czy ekspertem pozycjonowania stron. Jego wiedza jest ograniczona do tworzenia tekstów, ich optymalizacji oraz czasem wykonania analizy słów kluczowych.
Specjalistą SEO posiada znacznie szersza wiedzę i często ukierunkowuje i koordynuje pracę SEO copywritera na bazie przyjętej strategii pozycjonowania.
Wnioski
SEO copywriter pisze treści, które wysoko rankują w wynikach organicznych. Wykorzystując odpowiedni język, stosując słowa kluczowe i uwzględniając inne aspekty, SEO copywriter może pomóc Twojej stronie osiągnąć większy ruch na stronie. Większy ruch na stronie to większa liczba konwersji, poprawa wizerunku czy możliwość skorzystania z remarketingu. Tutaj wszystko zależy od przyjętej strategii na kampanię SEO.
Jeśli nie współpracujesz z agencją SEO lub z freelancerem to korzystanie z usług copywriterów SEO wydaje się koniecznością. W innym wypadku, tzn. gdy posiadasz obsługę SEO nie jest to konieczność, ale mimo to wydaje się to rozsądnym posunięciem.
Podsumowując, wykwalifikowani specjaliści od SEO copywritingu wiedzą, jak pisać atrakcyjne teksty, które przemawiają zarówno do ludzi, jak i do algorytmów wyszukiwarek. W rezultacie, mogą pomóc Ci przyciągnąć więcej użytkowników do Twojego serwisu – a Ty będziesz miał szansę przekształcić ich w swoich klientów.
Porozmawiajmy!
Witam serdecznie! Mam na imię Piotr Starzyński i miło mi Cię spotkać w branży pozycjonowania. W SEO pracuję oficjalnie od 2006 roku, zaś analityką zajmuję się od kilku lat. Mam na koncie około 400 wdrożeń analityki dla stron klientów, setki projektów SEO oraz kilkadziesiąt projektów analityki dla aplikacji mobilnych. W Up&More odpowiadam za pracę zespołu Search Engine Optimization oraz Analityki internetowej. Jeśli masz ochotę współpracować ze mną, zapraszam Cię do kontaktu!