Spis treści
Chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej i pozyskać więcej klientów za pomocą LinkedIn?
W dzisiejszym artykule przedstawiamy, jak skutecznie generować leady na LinkedIn – potężnym narzędziu, które łączy profesjonalistów z różnych dziedzin. Dowiedz się, co to jest „lead” w marketingu cyfrowym i odkryj 6 skutecznych metod generowania leadów na LinkedIn, od optymalizacji profilu po organizowanie wydarzeń na żywo.
Czym jest „lead” w marketingu cyfrowym?
W marketingu cyfrowym lead przedstawia się jako potencjalny klient. Jest to etap, przez który przechodzi, zanim stanie się Twoim klientem. Możemy to porównać do sytuacji, kiedy zaczynasz poszukiwania, gromadzisz kontakty, a te osoby odwiedzają Twoją stronę internetową. Ci ludzie są leadami – wykazali zainteresowanie lub odpowiadają Twojemu celowi, ale nie wykonali jeszcze u Ciebie akcji konwersji.
6 metod generowania leadów na LinkedIn
Lead na LinkedIn to ktoś, kto zaangażował się pod jednym z Twoich postów lub bezpośrednio w prywatnej wiadomości. Na Li ludzie nie są Twoimi leadami. Są po prostu nieznajomymi. Ale kiedy ktoś odpowiada na jeden z Twoich postów, wchodzi w kolejną fazę. Są to osoby, które przeszły przez fazę odkrycia, oceny i decyzji. Kiedy polubią Twoją treść lub skomentują, to znaczy, że przynajmniej przeczytali Twoje nazwisko i zobaczyli Twoje zdjęcie. A jeszcze lepiej, jeśli odwiedzili Twój profil na LinkedIn.
Teraz kiedy już wiesz, czym jest lead na LinkedIn, zastanówmy się, jak go zdobyć! Istnieje kilka metod generowania leadów na Li, które mogą Ci pomóc.
Chciałabym przedstawić Ci 6 metod ich generowania.
METODA 1
Zoptymalizuj swój profil na LinkedIn. Posiadanie zoptymalizowanego profilu na Li jest bardzo ważne. Bez niego zapomnij o sprzedaży. Ponieważ nie uda Ci się jednocześnie wywołać wszystkich 3 elementów budowania zaufania: dbałości, uczciwości i pokazania swoich możliwości.
- Twoje cover foto na Li: narzędzie zwiększające świadomość Twojej marki
Stwórz cover foto (zdjęcie w tle), wykorzystując kolory swojej firmy, aby wzmocnić jej branding. W jednym zdaniu, umieszczone w centralnej części grafiki, napisz unikalną propozycję wartości (USP) swojego produktu lub usługi i dodaj swoje logo.
➡️ Głównym celem Twojego zdjęcia w tle jest podniesienie świadomości na temat Twojej oferty.
2. Twój nagłówek na Li: narzędzie perswazji
- Bądź zwięzły. Krótkie i efektowne sformułowania są lepsze niż długie i nudne.
- Wpisz nazwę swojego stanowiska i firmy, w której pracujesz.
- Następnie, w jednym zdaniu, opisz swoją misję (na przykład: „Pomogę rozwinąć Twój profil w social mediach”).
➡️ Głównym celem Twojego nagłówka jest dokładne przekazanie, kim jesteś.
METODA 2
Publikuj treści w obrębie swojego doświadczenia zawodowego oraz zainteresowań i hobby, a także dziel się swoimi przemyśleniami i sukcesami i problemami ze sfery zawodowej. Nie wszystkie treści są stworzone jednakowo na LinkedIn. Niektóre się sprawdzają, inne nie. Tak naprawdę dowiesz się tego dopiero wtedy, gdy zaczniesz publikować treści.
Poniżej podaje przykłady treści, które mogą pojawiać się na Twoim profilu:
- Artykuły z linkami do ciekawych treści związanych z Twoją branżą.
- Wyjaśnienia pojęć z Twojej branży.
- Wykresy z liczbami.
- Historie sukcesu z udziałem klientów.
- Uzyskane certyfikaty, dyplomy lub odbyte szkolenia i kursy.
- Inspirujące treści – wykorzystaj storytelling do przekazania emocji.
Aby to zrobić:
- Opowiedz o swoich problemach napotkanych na ścieżce zawodowej.
- Mów o swoich sukcesach.
Jak efektywnie generować leady poprzez publikowanie treści?
Po stworzeniu planu redakcyjnego, możesz podnieść go na wyższy poziom. Na przykład, możesz stworzyć atrakcyjny post, w którym oferujesz bezpłatny poradnik w formacie PDF tym, którzy skomentują Twój post.
Dlaczego ta strategia jest tak efektywna? Głównie dlatego, że komentarze zwiększają zasięg Twojego postu na LinkedIn.
Takie działanie prowadzi do efektu wirusowego, co skutkuje zdobyciem większej liczby leadów. Dodatkowo, dla tych najbardziej zainteresowanych, możesz umieścić link do swojej strony docelowej na końcu każdego postu.
METODA 3
Kolejna metoda to zwiększenie liczby leadów dzięki LinkedIn Ads. Możesz również uruchomić reklamy, jednak wysokie koszty mogą stanowić wyzwanie dla Twojej strategii sprzedaży i marketingu.
Chciałbyś się nauczyć tworzyć efektywne kampanie reklamowe?
Dobrze trafiłeś! Już dziś zapisz się na darmową 15-minutową rozmowę i poznaj nasze indywidualne szkolenia z zakresu performance marketingu.
METODA 4
Zbieraj wysokiej jakości leady oraz docieraj do odpowiedniej grupy docelowej. Aby wygenerować leady, musisz stworzyć personę*. Będziesz więc musiał znać demografię, zainteresowania oraz zachowania osób, do których chcesz dotrzeć.
METODA 5
Stwórz lejek sprzedażowy. Aby zwiększyć swoje obroty, musisz stworzyć lejek sprzedażowy, który pozwoli Ci skutecznie zorganizować strategię marketingową, stawiając klientów na pierwszym miejscu.
METODA 6
Ostatnia metoda to organizowanie wydarzeń na żywo na LinkedIn. Nazywane również live’ami, webinarami itp. są świetnym sposobem na budowanie zaufania oraz relacji z odbiorcami. Wydarzenia na żywo przekazują o wiele więcej emocji niż zwykłe posty.
Podsumowanie
Podsumowując, generowanie leadów na LinkedIn jest nie tylko możliwe, ale także skuteczne. Jednak, aby się wyróżnić, będziesz musiał zastosować te 6 technik, które przedstawiłam Ci w tym artykule. Rzeczywiście, coraz ostrzejsza konkurencja wymaga bycia coraz bardziej strategicznym.
Pamiętaj, że Li to nie tylko sieć społecznościowa, ale potężne narzędzie, które może przyciągnąć więcej nowych leadów i klientów zainteresowanych Twoimi produktami. Mam nadzieję, że teraz już wiesz, jak wykorzystać LinkedIn do generowania leadów! 🚀
➡️Jeśli potrzebujesz odpowiedniej strategii działań dla swojego biznesu, nie wahaj się skontaktować z nami. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc w osiągnięciu Twoich celów biznesowych i marketingowych.
Czy artykuł był pomocny?
Oceń nasz artykuł, to wiele dla nas znaczy!
Porozmawiajmy!
Cześć! Do Up&More dołączyłam w 2017 roku. W dziale social media zajmuję się kompleksowym prowadzeniem działań marek w social mediach (tworzenie strategii, kreowanie contentu, prowadzenie płatnych kampanii reklamowych, planowanie i publikacja postów, moderacja). Dodatkowo wspieram dział ze strony kreatywnej, opracowując kreacje graficzne na kanały SM.