Spis treści

    Kampanie remarketingowe możemy wykorzystywać w naszej strategii na różne sposoby. Kiedy chcemy zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych, potencjalnych klientów poszukujących usług lub produktów, które możemy zaoferować. Możemy też dzięki reklamom remarketingowym budować wizerunek naszej marki w oczach użytkowników. Jeśli tylko dobrze i przemyślanie wykorzystasz możliwości reklam śledzących, mogą stać się one kluczowe w Twojej strategii i wygenerować szereg korzyści.

    Jeśli wielokrotnie obiły Ci się o uszy wszelkie zalety remarketingu, ale nadal nie wiesz jak się za to zabrać, ten artykuł będzie dla Ciebie!

    Jaki rodzaj remarketingu wybrać?

    CO TO JEST REMARKETING

    Miałeś kiedyś taką sytuację, żeby reklamy produktów, które oglądałeś ostatnio w sklepach internetowych “chodziły” za Tobą w internecie i social mediach przez kilka dni? Z pewnością tak. To jest właśnie zasługa remarketingu Google Ads! 

    Tłumacząc prostymi słowami – kampanie remarketingowe docierają z Twoimi reklamami to użytkowników, którzy byli wcześniej na Twojej stronie, w Twojej aplikacji czy w sklepie internetowym. Dzięki działaniu remarketingu możesz tworzyć listy odbiorców w oparciu o dowolne zdarzenia, zainteresowania lub wykorzystywać inne, dodatkowe informacje o użytkownikach, które podpowiada system. 

    JAK KORZYSTAĆ Z REMARKETINGU

    Aby rozpocząć uzupełnianie list odbiorców i tym samym móc korzystać z możliwości remarketingu, będziesz musiał zaimplementować w swojej witrynie tag, którego celem będzie zapisanie ciasteczka (ang. cookie) w przeglądarce użytkownika. Możesz to zrobić na różne sposoby:

    1. Dodając prosty kod w witrynie w odpowiednim miejscu.
    2. korzystając z dostępnych wtyczek na Twojej stronie.
    3. Korzystając z Google Tag Menadżera.

    Osobiście, najbardziej polecam Ci korzystanie z Google Tag Menedżera, który daje dużo możliwości modyfikacji wdrożonych tagów. Jeśli natomiast nie czujesz się pewnie w takich wdrożeniach, poproś o pomoc swojego programistę lub zapytaj ekspertów w agencji

    JAKI RODZAJ REMARKETINGU WYBRAĆ

    Korzystając z Google Ads możesz wybrać różne rodzaje kampanii remarketingowych. Warto poznać wszystkie z nich, aby wiedzieć które sprawdzą się najlepiej w przypadku Twojej strategii marketingowej.

    Remarketing standardowy 

    Korzystając z remarketingu standardowego możesz utworzyć reklamy graficzne lub tekstowe, które będą wyświetlać się użytkownikom w sieci reklamowej, czyli np. w trakcie przeglądania innej strony lub korzystania z aplikacji mobilnej. Korzystając z reklamy graficznej, dzięki jej atrakcyjnej formie, mamy większe szanse zapaść w pamięć przyszłemu potencjalnemu klientowi. 

    Remarketing dynamiczny

    To z pewnością jeden z tych rodzajów remarketingu, którego jako użytkownik internetu doświadczasz najczęściej. Jest dedykowany szczególnie dla sklepów internetowych i polega na wyświetlaniu produktów, które oglądałeś niedawno w witrynie. Remarketing dynamiczny często stosuje się w celu domknięcia ścieżki konwersji. 

    Remarketing wideo 

    Atrakcyjna forma reklam remarketingowych jakimi są reklamy wideo stosowana jest często jako działania wizerunkowe, a co za tym idzie, skuteczna reklama wideo to taka, która sprawi, że Twoja marka szybciej (i na dłużej!) zapisze się w głowie użytkowników. Możesz kierować reklamy wideo na osoby, które obejrzały inny z Twoich filmów lub weszły w interakcję z Twoim kanałem w YouTube. Reklamy tego typu mogą pokazać się także w czasie gdy użytkownicy korzystają z YouTube, przeglądają witryny lub aplikacje w sieci reklamowej.

    RLSA (ang. Remarketing List for Search Ads)

    Jest to rodzaj remarketingu w wyszukiwarce. Wyświetla Twoje reklamy użytkownikom, którzy byli na Twojej stronie, a następnie poszukują w wyszukiwarce przedmiotów lub usług, które posiadasz w swojej ofercie. Działania remarketingu RLSA są skuteczne i w precyzyjny sposób docierają reklamami do Twoich potencjalnych klientów. 

    Remarketing adresowany na listę klientów

    Wyświetla reklamy dla użytkowników, których dane pozyskałeś np. poprzez zapis na newsletter. Zbudowana w ten sposób grupa odbiorców już wcześniej wykazała zainteresowanie Twoimi usługami, produktami lub samą marką, więc już na starcie posiadasz listę trafionych i zaangażowanych odbiorców. 

    REMARKETING DYNAMICZNY

    Wiesz już, że remarketing standardowy pozwoli na wyświetlenie Twoich reklam użytkownikom, którzy dokonali jakiejkolwiek interakcji z Twoją stroną. Dowiedziałeś się też, że remarketing dynamiczny jest bardziej zaawansowany i umożliwia docieranie do użytkowników z reklamą dokładnie takich produktów i usług, które przeglądali na Twojej stronie. Jest to duża przewaga nad remarketingiem standardowym, ponieważ mamy możliwość dotrzeć do odbiorców z spersonalizowanym przekazem, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo konwersji. 

    Brzmi świetnie, prawda? No dobrze, to co w takim razie potrzebujesz, aby zacząć korzystać z reklam remarketingu dynamicznego?

    1. Plik danych o Twoich produktach lub usługach. 

    Stwórz plik zawierający potrzebne informacje o Twoich produktach lub usługach (bardzo podobny zestaw tworzysz również dla reklam produktowych). Te dane są następnie pobierane do reklam dynamicznych.  

    2. Umieść w swojej witrynie tag remarketingu dynamicznego z parametrami niestandardowymi.

    Upewnij się, że tak znajduje się na każdej stronie, dzięki czemu do list remarketingowych będą dodawani odbiorcy i zostaną połączeni z niepowtarzalnymi identyfikatorami elementów danych o produktach lub usługach, które przeglądali.

    3. Stwórz elastyczne reklamy displayowe

    Będą one oparte na zasobach z plików danych i automatycznie będą dopasowywać się do przestrzeni reklamowej. 

    SEGMENTY DANYCH

    Segmenty danych w Google Ads to nic innego jak zbiory danych o użytkownikach witryny lub aplikacji gromadzone przez kody remarketingowe na Twojej stronie. Tworząc segment, określasz reguły na podstawie których do segmentów trafiają określeni użytkownicy. 

    Użytkownicy witryny

    Są dodawani do Twoich segmentów automatycznie w ciągu kilku sekund po odwiedzeniu strony zawierającej tag Google lub tag Google i fragment kodu zdarzenia. Warto wiedzieć, że jeśli użytkownik, który już raz odwiedził Twoją witrynę i za jakiś czas odwiedzi ją ponownie, jego sygnatura czasowa zaktualizuje się o określony czas członkostwa. 

    Użytkownicy 

    Ten segment będzie się wypełniać na podstawie określonych przez Ciebie reguł (czyli warunków). Dzięki temu stworzysz segmenty odbiorców, którzy wykonali jakieś działanie w Twojej witrynie np. dodali produkt do koszyka.

    Podobni użytkownicy

    To jeden ze sposobów kierowania reklam remarketingowych. Dzięki tej funkcji Twoje listy odbiorców mogą w łatwy sposób powiększać grono użytkowników. Główną zaletą takiego rozwiązania jest wyszukiwanie odbiorców przypominających tych, którzy trafiają do segmentu “użytkowników witryny”, dzięki czemu możemy zyskać cenną listę nowych, potencjalnych klientów. 

    W jaki sposób Google Ads przypisuje użytkowników do segmentu podobnych użytkowników? Analizuje ostatnią aktywność użytkowników, którzy są już na Twoich listach remarketingowych i na tej podstawie system wyszukuje nowych, potencjalnych klientów, których ostatnia aktywność jest podobna do tej, już mu znanej. 

    Przykładowo – załóżmy, że masz listę remarketingową użytkowników, którzy kupili aparat fotograficzny w Twoim sklepie internetowym. Zamiast kierować reklamy do osób zainteresowanych szeroko pojętą fotografią, funkcja “podobni odbiorcy” wyszuka użytkowników, którzy przed odwiedzeniem Twojego sklepu i dokonaniem zakupu wpisywali do wyszukiwarki hasło “aparaty fotograficzne”. Na tej podstawie funkcja “podobni odbiorcy” wyszuka użytkowników o podobnej aktywności – czyli takich, którzy również wpisywali do wyszukiwarki hasło “aparaty fotograficzne”. 

    Odkryj możliwości, jakie daje remarketing w Google Ads!

    Dzięki temu możesz zwiększyć liczbę konwersji, wzmacniać świadomość marki i generować większe zaangażowanie użytkowników. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej i rozpocząć skuteczną kampanię remarketingową w Google Ads.

    REMARKETING – BEST PRACTICE

    Tworząc kampanie remarketingowe warto wyrobić sobie kilka nawyków, które ułatwią nam pracę, a finalnie odwdzięczą się dobrą optymalizacją reklam i lepszymi efektami. Oto niektóre z nich:

    • Rozmiar listy remarketingowej (rozmiar segmentu danych)

    W zależności od rodzaju sieci, na którą chcesz kierować swoje reklamy remarketingowe, Twoje listy odbiorców muszą zebrać:

    – W sieci reklamowej Google: przynajmniej 100 użytkowników na listach odbiorców, aktywnych w ciągu ostatnich 30 dni

    – W sieci wyszukiwania Google: przynajmniej 1000 użytkowników na listach odbiorców, aktywnych w ciągu ostatnich 30 dni

    – YouTube: co najmniej 1000 użytkowników w segmentach, aktywnych w ciągu ostatnich 30 dni

    – Reklamy Discovery: co najmniej 1000 użytkowników w segmentach, aktywnych w ciągu ostatnich 30 dni

    • Okres członkostwa na liście remarketingowej

    Domyślnie użytkownicy trafiają na Twoją listę remarketingową na okres 30 dni, jednak w trakcie tworzenia możesz wydłużyć okres członkostwa do maksymalnie 540 dni.  

    • Pamiętaj o tagu remarketingowym na Twojej stronie

    Upewnij się, że wszędzie w Twojej witrynie działa tag remarketingowy. Bez tego, Twoje listy, a co za tym idzie – działania remarketingowe będą niekompletne.

    • Twórz przemyślane i precyzyjne listy remarketingowe

    Obserwuj i analizuj, jakie grupy odbiorców są najbliższe zrealizowania ważnych dla Ciebie konwersji. Skup się właśnie na nich!

    • Wykluczenia z Twoich list remarketingowych

    Pamiętaj, aby wykluczać z list odbiorców zachęcających do zakupu tych użytkowników, którzy już kupili. W takim przypadku lepiej kierować do nich reklamy wizerunkowe Twojej marki lub takie z informacjami o promocjach np. dla stałych klientów. 

    • Ograniczenie wyświetleń reklamy 

    Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się, że reklamy jakiejś konkretnej firmy “chodziły” za Tobą nawet kilka razy dziennie. Było to irytujące i raczej nie skończyło się sympatią do danej firmy, prawda? Nie rób tego samego swoim potencjalnym klientom i pamiętaj, aby w ustawieniach kampanii ograniczyć ilość wyświetlanych reklam na jednego użytkownika. 

    Po lekturze tego artykułu wiesz już jakie są rodzaje remarketingu i czym się od siebie różnią. Bez problemu dopasujesz go do swojej strategii i stworzysz reklamy dynamiczne. Wiesz też jak za pomocą list remarketingowych, trafiać ze swoimi reklamami do odpowiednio dobranego odbiorcy.

    Przed Tobą najbardziej ekscytująca część – twórz kampanie i działaj! 

    Powodzenia! 🙂

    Porozmawiajmy!

    Dominika Andrejko
    Dominika Andrejko

    Cześć! Nazywam się Dominika Andrejko, a w branży digital marketingu zajmuję się Google Ads oraz analityką. W UpMore dołączyłam do zespołu SEM i chętnie wyjaśnię Ci zawiłości najnowszego GA4 oraz poprowadzę kampanie w Google.