Spis treści

    Planując kampanię reklamową na platformie Meta, musimy wziąć kilka kwestii pod uwagę. Poza strategią, celem reklamowym i budżetem kampanii, równie ważne są aspekty kreatywne planowanych reklam, które determinują, czy reklama będzie “klikalna”, czy zniknie w gąszczu treści, z jakimi użytkownik styka się scrollując przez Facebooka, czy Instagrama. W tym artykule skupimy się na temacie tekstów reklam w kampaniach Meta Ads i poznamy dobre praktyki, których warto się trzymać, jeśli chcemy by nasza kampania osiągnęła sukces.

    Kilka słów o platformie Meta Ads

    Jeśli śledzisz aktywność na blogu Up&More to na pewno wiesz dobrze, jakie możliwości reklamowe oferuje platforma Meta Ads. Jeżeli jednak dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z marketingiem online to najważniejsze kwestie, jakie musisz wiedzieć o tej platformie to fakt, iż umożliwia ona reklamowanie swoich produktów i usług na własnościach Meta, czyli Facebooku, Instagramie, Messangerze oraz poprzez Audience Network. Tworząc kampanie możemy wyznaczyć cel reklamowy, który ułatwi nam osiągnięcie upragnionych rezultatów i wybrać umiejscowienia reklam, które najlepiej rezonują z tym właśnie celem. Może nim być zwiększenie świadomości marki, zaangażowanie użytkowników, generowanie konwersji lub coś innego, związanego z Twoją strategią marketingową. Dzięki temu możesz dostosować treść i przekaz reklamy do konkretnego celu, co zwiększa skuteczność kampanii.

    Elementy tekstowe w reklamie Meta Ads

    W zależności od formatu reklamy, jaki wybierzemy oraz jej umiejscowienia, zawierać będzie ona inne elementy tekstu, które powinniśmy traktować indywidualnie. Najwięcej tekstu i jego rodzajów pojawi się zdecydowanie w reklamie w sekcji Aktualności na Facebooku, więc to na jej przykładzie omówimy jego poszczególne elementy. Widoczne są one na poniższej grafice:

    W reklamie o tej strukturze będziemy zatem mieli do wypełnienia poniższe pola:

    Primary text – tekst podstawowy 

    Headline – nagłówek 

    Description – opis

    Call-to-action button – przycisk CTA

    Dobre praktyki przy tworzeniu tekstów reklam

    Na podstawie przedstawionych elementów omówmy zatem dobre praktyki, jakie możemy zastosować, by poprawić skuteczność naszych reklam za pomocą zawartych w niej tekstów.

    Primary Text, tekst podstawowy:

    1. Zwięźle i “na temat”: Twój tekst podstawowy powinien być zwięzły i łatwy do przeczytania w jednym spojrzeniu – najlepiej, jeśli zmieści się w 1-3 wierszach. Unikaj zbyt długich zdań i zbędnych informacji.
    2. Skoncentruj się na korzyściach: Podkreśl korzyści, jakie użytkownicy uzyskają dzięki Twojej ofercie. Dlaczego warto kliknąć w Twoją reklamę?
    3. Wartość dodana: Jasno wyraź, dlaczego Twoja oferta jest wyjątkowa i dlaczego powinna zainteresować odbiorców. Co wyróżnia Twoją firmę lub produkt na tle konkurencji?

    Headline, nagłówek:

    1. Krótko i treściwie: Nagłówek powinien być krótki i wyrazisty i najlepiej mieścić się w kilku słowach. Mimo, iż teoretycznie pole na nagłówek nie posiada limitu znaków, które możesz w nie wprowadzić, dobrą praktyką jest zamknięcie się w 35 znakach. Pamiętaj też, że nagłówek to pierwsza rzecz, którą użytkownicy zobaczą, więc musi być przyciągający.
    2. Używaj silnych słów kluczowych: Staraj się w tekście nagłówków reklam używać słów kluczowych lub fraz związanych z tematem kampanii. To pomaga w zwiększeniu trafności reklamy i dotarciu do wartościowych użytkowników.

    Description, opis:

    1. Uzupełnij informacje: Opis powinien uzupełniać informacje zawarte w tekście podstawowym i nagłówku. Możesz w nim bardziej szczegółowo opisać korzyści, funkcje lub cechy produktu/usługi. Z tym elementem tekstu zapozna się tylko ten użytkownik, który jest już zaangażowany w treść reklamy, więc możesz się nieco bardziej rozpisać, jednak unikaj “lania wody”. 

    Call-to-Action Button, przycisk CTA:

    1. Jasny i zrozumiały: Przycisk CTA powinien być czytelny i jasny w swoim przekazie. Użyj konkretnego działania, które chcesz, aby użytkownicy podjęlI z tych, które dostępne są do wyboru przy tworzeniu reklamy w Meta Ads.

    Nie zapominaj o przeprowadzaniu testów A/B, aby sprawdzić, który tekst reklamowy przynosi najlepsze wyniki. Zadbaj także o zgodność tekstu reklamowego z przekazem umieszczonym na materiale kreatywnym wykorzystanym w reklamie, jednocześnie unikając powtarzania w tekście reklamy tekstu widniejącego na grafice, bądź wideo. 

    Emoji w tekstach reklamowych Meta Ads

    W przypadku niektórych platform reklamowych, na przykład Google Ads, nie będziemy mieć możliwości wykorzystania emoji oraz większości znaków specjalnych. W Meta Ads nie mamy tego ograniczenia – możemy korzystać z emoji do woli, jednak czy zawsze jest to dobry pomysł?

    Odpowiedź oczywiście brzmi: “to zależy”. Jednak rozwińmy tą myśl: wykorzystanie emoji w tekstach reklam w kampaniach Meta Ads może być zarówno dobrym, jak i złym pomysłem, w zależności od kontekstu i rodzaju kampanii. Emotki mogą pomóc w przyciągnięciu uwagi użytkowników, zwłaszcza gdy są używane w sposób kreatywny i dopasowany do treści reklamy. Mogą pomóc wyróżnić Twoją reklamę na tle innych i sprawić, że stanie się bardziej atrakcyjna w oczach odbiorców. Ponadto, mogą one pomóc w przekazywaniu emocji i nastroju związanego z Twoją reklamą. Na przykład, użycie uśmiechniętej buźki może sugerować radość lub zadowolenie, które użytkownik może poczuć w efekcie skorzystania np. z reklamowanej w danym momencie promocji. Dodatkowo, jeśli Twoja grupa docelowa jest młodsza lub często korzysta z mediów społecznościowych, emoji mogą być dobrym rozwiązaniem. 

    Mając na uwadze powyższe, jeśli zdecydujesz się na wykorzystanie emoji w swoich tekstach reklamowych to pamiętaj także, żeby uniknąć przesytu. Zbyt wiele emoji w reklamie może sprawić, że będzie wyglądać ona chaotycznie lub nieprofesjonalnie. Staraj się zatem unikać nadmiaru emotikon i używać ich umiarkowanie – np tylko pod koniec zdania w tekście podstawowym, lub jednorazowo w nagłówku. Pamiętaj też o kontekście. Użycie przypadkowych emoji, które nie mają związku z reklamowanym produktem lub usługą, może być mylące dla odbiorców. Upewnij się także, że używane przez Ciebie emoji nie będą źle zrozumiane lub uznane za obraźliwe w danym regionie. Często bowiem dane emotikony i ich kombinacje mają podwójne znaczenia w niektórych grupach społeznych i kulturach. 

    Wykorzystanie AI do tworzenia tekstów reklamowych

    Szybkie tworzenie tekstów reklamowych to jedno z ułatwień, jakie może nam zaoferować sztuczna inteligencja. Jest to obecnie coraz powszechniejsza praktyka, ponieważ oszczędza czas, który normalnie poświęcilibyśmy na przygotowanie tekstów. Popularnym rozwiązaniem stają się “prompts”, czyli szablony komend, które możemy umieścić np w narzędziu ChatGPT, a po zmodyfikowaniu kilku informacji otrzymamy w zamian szereg propozycji. Jednak warto pamiętać, że AI nie jest w stanie zastąpić całkowicie kreatywności i intuicji ludzi. Istotne jest zachowanie równowagi między automatyzacją a ręcznym tworzeniem treści reklamowych oraz stałe monitorowanie wyników. Teksty wygenerowane przez AI należy przeanalizować przed wdrożeniem do kampanii, a także warto je testować, by sprawdzić, czy faktycznie możemy liczyć na ich skuteczność.

    Dobry tekst to podstawa

    Pamiętaj, że każdy element tekstu reklamowego na platformie Meta Ads powinien być spójny z całą kampanią i odpowiadać celowi reklamowemu. Aby ułatwić sobie osiągnięcie zamierzonego celu marketingowego, możesz wykorzystać narzędzia i technologie, takie jak ChatGPT, aby usprawnić proces tworzenia reklam. Jednak pamiętaj, że ludzka kreatywność, zrozumienie odbiorcy i intuicja nadal odgrywają kluczową rolę w tworzeniu skutecznych kampanii. Dążenie do doskonalenia swoich umiejętności, śledzenie trendów i reagowanie na zmiany w zachowaniach użytkowników pozwoli Ci osiągnąć znakomite wyniki w kampaniach prowadzonych poprzez platformę Meta Ads. Bądź kreatywny, bądź analityczny i bądź gotowy na zmiany – to klucz do sukcesu w dynamicznym świecie reklamy online na platformach social media.

    Porozmawiajmy!

    Martyna Malepszy
    Martyna Malepszy

    Z Up&more związana od kwietnia 2021 roku. Na codzień zajmuje się przede wszystkim prowadzeniem i optymalizacją kampanii zachęcających do instalacji aplikacji mobilnych, ale nie tylko.