Spis treści

    Prowadzisz sklep stacjonarny lub firmę e-commerce i chcesz znaleźć sposób na zwiększenie swoich obrotów? Doskonałym rozwiązaniem mogą być reklamy w systemie reklamowym Google. Te reklamy są niezwykle skuteczne i cieszą się ogromną popularnością zarówno wśród kupujących, jak i reklamodawców. Odpowiadają za 76,4% wszystkich wyszukiwań i wydatków detalicznych w USA, co czyni je jednym z najważniejszych narzędzi w dzisiejszym marketingu cyfrowym.

    Przeczytaj przewodnik, aby dowiedzieć się, jak działają reklamy Google Shopping i jak skonfigurować swoją pierwszą kampanię. Pomoże Ci on krok po kroku przejść przez proces tworzenia i optymalizacji kampanii, dzięki czemu będziesz mógł skutecznie zwiększyć ruch na swojej stronie i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi produktami.

    Co to jest kampania produktowa?

    Kampania produktowa to typ reklamy w Google Ads, umożliwiający przedsiębiorcom wyświetlanie swoich produktów w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerskich. W kampaniach tych wykorzystuje się reklamy produktowe, które zawierają kluczowe informacje o produkcie, takie jak nazwa, cena, zdjęcie oraz nazwę sprzedawcy.

    Czym jest reklama produktowa?

    Na początku najważniejsze – czym dokładnie są reklamy produktowe w systemie Google, jak wyglądają i czym różnią się od pozostałych reklam? Reklamy produktowe są niezwykle wszechstronne i sprawdzą się bez względu na tematykę Twojego sklepu internetowego. Możesz sprzedawać prawie wszystko – naczynia, zabawki czy meble. Kluczowe jest uzupełnienie odpowiednich informacji o Twoich produktach i prawidłowe przygotowanie reklamy, co ułatwi potencjalnym klientom drogę do zakupu Twojego produktu.

    Czym są reklamy w Zakupach Google?

    Reklamy produktowe w systemach Google to płatne reklamy, które umożliwią Tobie jako sprzedawcy detalicznemu i markom e-commerce prezentowanie swoich produktów bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania. Te reklamy wyświetlają zdjęcia produktów, tytuły, ceny i inne istotne informacje, co pozwala kupującym na przeglądanie i porównywanie produktów w atrakcyjnym wizualnie formacie.

    Kampanie reklamowe w Zakupach Google są obsługiwane przez dwie platformy: Google Ads i Google Merchant Center. Google Ads obsługuje kampanie zakupowe, w których ustawisz budżet, zarządzasz stawkami, uzyskujesz wgląd i dokonasz optymalizacji. Aby skonfigurować reklamy w Zakupach Google, sprzedawcy muszą:

    1. Założyć konto Google Merchant Center

    Google Merchant Center to centrum Twoich reklam zakupowych. Przechowuje ono plik produktowy i umożliwia ustawienie zasad dotyczących podatków i wysyłki wymaganych dla reklam w Zakupach Google.

    1. Przesłać swój plik danych produktu
    2. Połączyć swoje konto Merchant Center z kontem Google Ads

    Reklamy są następnie automatycznie generowane i wyświetlane na podstawie danych produktu i zapytania użytkownika. Konto Google Merchant Center przechowuje dane produktów oraz szczegóły dotyczące wysyłki i podatku od sprzedaży. Google używa pliku produktowego do tworzenia reklam w Zakupach. 

    Z czego składa się reklama produktowa?

    Podstawowe elementy, które zawiera reklama produktowa to zdjęcie produktu, który chcesz reklamować, nazwa produktu oraz aktualna cena (możesz również dodawać informacje o promocjach), link do strony docelowej produktu oraz nazwę sklepu. Dodanie odpowiedniego URL zaprowadzi odbiorcę od razu na właściwą stronę, gdzie będzie mógł dokonać zakupu. Reklam produktowych ciężko też nie zauważyć, ponieważ wyświetlają się zawsze nad wynikami organicznymi lub po prawej części ekranu. Dzięki temu zawsze są dobrze widoczne dla użytkownika, to z kolei przekłada się na lepszą klikalność i efektywność.Układ reklamy może się różnić w zależności od rozmiaru ekranu, na którym jest wyświetlana, ale zazwyczaj przybiera formę kafelków w różnych konfiguracjach, takich jak podłużne lub kwadratowe. Najczęściej spotykany jest format to przewijany pasek z kafelkami.

    Gdzie wyświetlają się reklamy produktowe?

    To gdzie wyświetlają się Twoje reklamy produktowe jest kluczowe dla ich skuteczności i wpływa na grupę odbiorców, do której docierają. Reklamy produktowe mogą być wyświetlane w poniższych miejscach:

    • Strona wyników wyszukiwania Google (SERP): Reklamy mogą pojawiać się jako tekstowe reklamy wyszukiwania.
    • Sieć reklamowa Google: Reklamy mogą pojawiać się na stronach partnerskich.
    • YouTube: Reklamy mogą być wyświetlane w formie wideo lub banerów.
    • Gmail: Reklamy mogą być wyświetlane w zakładkach Promocje i Społeczności.
    • Google Discover: Reklamy mogą pojawiać się w strumieniu Discover na urządzeniach mobilnych.
    • Mapy Google: Reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania w Mapach Google.

    Reklamy produktowe i bezpłatne informacje o produktach mogą pojawiać się jednocześnie z reklamami tekstowymi, co daje użytkownikom większe możliwości wyboru najlepszego produktu.

    Rodzaje reklam produktowych

    Typ kampanii określa strukturę i sposób zarządzania reklamami produktów oraz miejsce ich wyświetlania. Oto najpopularniejsze typy kampanii w systemie Google Ads, w ramach których możemy tworzyć reklamy produktowe: 

    1. kampania Performance Max.
    2. standardowa kampania produktowa,

    Standardowa reklama produktowa

    Standardowe reklamy produktowe wyświetlają się w sieci wyszukiwania Google. W tego typu kampanii samodzielnie ustalamy strategię stawek, budżet dzienny oraz uzupełniamy informacje o produktach w reklamie. Możemy również dodać ustawienia kierowania oraz określić daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii. Przez co te standardowe kampanie oferują większą kontrolę nad stawkami, kierowaniem i kreacją reklam, chociaż nie zapewniają automatyzacji, jaką oferują reklamy Performance Max. Jest to szczególnie przydatne, gdy promujemy produkty w określonych ramach czasowych, np. podczas akcji promocyjnych.

    Ten typ kampanii umożliwia również dostęp do raportów wyszukiwanych haseł, co pozwala na bieżąco aktualizować listę wykluczających słów kluczowych. Dzięki temu możemy uniknąć sytuacji, w której nasze produkty są wyświetlane użytkownikom, którzy nie są nimi zainteresowani. Te kampanie dają również możliwość precyzyjnego zarządzania wszystkimi aspektami reklam, co może być szczególnie korzystne dla firm, które chcą dokładnie monitorować i optymalizować swoje działania reklamowe.

    Kampania Performance max

    Przejście z Smart Shopping na kampanie Performance Max wywołało sporo zamieszania i niepewności wśród reklamodawców. Ostatecznie okazało się, że reklamy produktowe w kampaniach Performance Max niewiele różnią się od wcześniejszych. Podobnie jak poprzednio, opierają się na algorytmach i systemach samouczących się. Reklamy produktowe w kampaniach Performance Max automatycznie się optymalizują, ustalają stawki i łączą zasoby (nagłówki, teksty reklam i obrazy) w sposób zapewniający najlepszą skuteczność. Dlatego jest to kampania nad którą nie ma tak dużej kontroli jak w przypadku standardowej kampanii zakupowej.

    Reklamy kampanii Performance Max są mocno zdywersyfikowane i pokrywają wiele różnych kanałów, mogą być wyświetlane we wszystkich dostępnych sieciach Google, czyli w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, na YouTube, w Gmailu, na Mapach Google oraz w zakładce Discovery. 

    Wybierasz kampanię Performace Max? Pamiętaj, aby zadbać o plik produktowy. Jest to ważny element przygotowania twojej reklamy, ponieważ jeśli się tego nie wykona to Google automatycznie podepnie do naszej reklamy podepnie wszystkie produkty jakie mamy w Google Merchant Centre.

    Kluczowe elementy pliku danych w Google Merchant Center obejmują:
    Tytuł produktu – jest to najważniejsza część pliku produktowego. Informuje kupujących i Google o tym, czym jest produkt, wpływając na to, kiedy produkty pojawiają się w wynikach wyszukiwania. 

    Opis produktuchoć widoczne głównie na karcie Zakupy, Google skanuje to pole, aby zrozumieć kluczowe szczegóły produktu.

    Kategoria produktu Google – Wybierz najbardziej szczegółową kategorię dla swojego produktu, aby zapewnić Google bardziej szczegółowe informacje. 

    Typ produktu Google To dowolne pole umożliwia dodanie najważniejszych słów kluczowych. Nie jest widoczne dla kupujących, tylko dla Google, więc masz swobodę w tym, co zawierasz. 

    Obrazy- Obraz produktu ma znaczący wpływ na współczynnik klikalności. 

    pamiętaj, że Google preferuje obrazy produktów na białym tle.

    Cena – Podczas gdy atrakcyjne obrazy przyciągają wzrok, cena często ma największy wpływ na współczynnik klikalności. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy sprzedajesz ten sam produkt, co inni sprzedawcy detaliczni lub działasz na rynku wrażliwym na ceny. 

    Marka – Identyfikacja Twojej marki ma kluczowe znaczenie, niezależnie od tego, czy sprzedajesz własne produkty, czy odsprzedajesz inne. 

    Podczas konfigurowania nowej kampanii w Google Ads można grupować produkty według marki, kategorii, etykiety niestandardowej lub kilku innych atrybutów. Etykiety takie jak „bestsellery”, „kategoria zimowa” lub „wyprzedaż” mogą ułatwić późniejsze filtrowanie i organizowanie kampanii.

    Podczas tworzenia kampanii Performance Max musisz uzupełnić zasoby reklamowe mówiące o Twoich produktach. Dodaj zasoby graficzne, copy tekstowe, jeśli posiadasz plik wideo oraz koniecznie link URL. W zależności od komunikacji w reklamie możemy kierować użytkowników na stronę główną sklepu internetowego, zakładkę o wyprzedaży czy konkretnego produktu lub grupy produktowej. Jeśli mamy tak mały wgląd i możliwości ingerencji w kampanię i nie używamy słów kluczowych to jak reklamy wyświetlają się odpowiednim użytkownikom? To wszystko zasługa sygnałów dotyczących odbiorców. Można stworzyć zarówno listę słów kluczowych lub też wskazać demografię czy zainteresowania naszych potencjalnych klientów. Te sygnały dają znać systemowi do jakich użytkowników kierować treści.

    Korzyści z reklam w kampaniach produktowych Google

    Skuteczność

    Reklamy produktowe umożliwiają precyzyjne docieranie do potencjalnych klientów zainteresowanych konkretnymi produktami. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu, Twoje reklamy trafiają do osób, które już wykazują zainteresowanie danym produktem, co zwiększa szanse na konwersję.

    Wizualna atrakcyjność

    Reklamy produktowe zawierają zdjęcia produktów, co znacznie zwiększa ich atrakcyjność wizualną. Obrazy przyciągają uwagę użytkowników, co prowadzi do większej liczby kliknięć i potencjalnych zakupów.

    Dynamiczne dostosowanie

    Kampanie produktowe mogą automatycznie wybierać produkty do wyświetlenia, co ułatwia zarządzanie kampanią. Dynamiczne dostosowanie oznacza, że Twoje reklamy będą zawsze prezentować najtrafniejsze i najbardziej aktualne oferty.

    Większa widoczność i ruch

    Reklamy  produktowe pojawiają się na górze wyników wyszukiwania Google, co prowadzi do zwiększenia ruchu na Twojej stronie. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza większą widoczność i większe prawdopodobieństwo kliknięcia.

    Przyciągnięcie odpowiednich kupujących

    Reklamy zakupowe są uruchamiane przez wyszukiwania związane z produktem, co oznacza, że wyświetlają się użytkownikom już zainteresowanym Twoją ofertą. To zwiększa szanse na dokonanie zakupu przez odpowiednich klientów.

    Podsumowanie

    Jeszcze się zastanawiasz? Przetestuj działanie kampanii, również z opcją na retargeting, czyli z użytkownikami, którzy weszli już w interakcje z Twoją firmą – przekonaj się jak skuteczne mogą być kampanie produktowe! Nie marnuj czasu na zgubienie się w interfejsie Google Ads. Skontaktuj się z nami już teraz, a my pomożemy Ci w pełni wykorzystać potencjał Twojego sklepu internetowego.

    Czy artykuł był pomocny?

    Oceń nasz artykuł, to wiele dla nas znaczy!

    Brak ocen

    Porozmawiajmy!

    Daria Wawrzyniak
    Daria Wawrzyniak

    Młoda i ambitna miłośniczka marketingu cyfrowego, która niedawno rozpoczęła swoją karierę w Up&More. Na co dzień zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii marketingowych. Jej zadaniami jest tworzenie strategii, planowanie działań oraz monitorowanie wyników. Wkraczając w świat marketingu cyfrowego, jest gotowa na nowe wyzwania i nie może się doczekać, aby rozwijać swoje umiejętności i zdobywać doświadczenie w tej dynamicznej branży.