Spis treści

    Jeśli chcesz promować lokalną firmę w Google Ads, pierwszą i najważniejszą rzeczą, o którą powinieneś zadbać w przypadku prowadzenia lokalnej działalności, jest skonfigurowanie i optymalizacja wizytówki Google w Google Moja Firma. Co prawda wizytówka nie jest metodą promocji w Google Ads, natomiast jest to na tyle istotny element marketingu lokalnego, że grzechem byłoby o niej nie wspomnieć. 

    Jak promować lokalną firmę w Google Ads – wizytówka Google

    Wizytówka to profil wyświetlany w wyszukiwarce oraz na mapach Google. Zawiera m.in. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe itp. Co najważniejsze, znajdują się w niej również opinie klientów, którzy skorzystali z oferty firmy. 

    Zależy Ci na skutecznym i szybkim pozyskiwaniu nowych klientów?

    Skontaktuj się z nami, a przedstawimy odpowiednie dla Twojego biznesu możliwości reklamowe i chętnie nawiążemy długofalową współpracę!

    Użytkownicy szukający usług lub produktów lokalnych, zwykle korzystają w tym celu z wyszukiwarki. Wygrywa zatem ten, który spełni dwa kryteria: 

    1. da się znaleźć – inaczej mówiąc, zadba o widoczność swojej firmy. By wizytówka Google była widoczna, należy w całości ją wypełnić. Powinny być w niej zawarte wszelkie dane kontaktowe, opis firmy oraz świadczonych usług, a także adres. W wizytówce możesz udostępnić zdjęcia oraz logo firmy. Za pomocą zdjęć pokażesz charakter swojej firmy, a także zaprezentujesz ofertę sklepu czy dotychczasowe realizacje usług. Im więcej informacji, tym lepiej! 
    1. wypadnie lepiej niż konkurencja – w tym przypadku decydujące są oceny oraz opinie, które możesz zebrać w wizytówce. Klienci oceniają firmę w skali 1-5, a ocenę mogą opatrzyć krótkim komentarzem. Jeśli działasz lokalnie i masz bezpośredni kontakt ze swoimi klientami, zwróć się do nich bezpośrednio by wystawili opinię w wizytówce. Klienci szukający lokalnych biznesów często porównują je ze sobą na podstawie ocen, więc te mają decydujące znaczenie na ostatnim etapie wyboru. Opinie klientów dodają również Twojej firmie wiarygodności, dzięki czemu klienci chętniej będą korzystać z jej oferty.

    Jeśli zależy Ci na tym, by Twoja wizytówka była zauważalna i posiadała wysoką pozycję w wyszukiwarce, zapoznaj się z naszym materiałem pt. “Jak pozycjonować wizytówkę Google i zdobyć więcej klientów?”.

    Jeśli konfigurację wizytówki masz już za sobą, pora wykorzystać płatne formy promocji, które pozwolą na zwiększenie widoczności Twojego biznesu w Google. Taki efekt osiągniesz za pomocą Google Ads, czyli dedykowanej platformy do reklamowania się w usługach Google.

    Jak promować lokalną firmę w Google Ads – wyszukiwarka

    Prawdopodobnie najbardziej skuteczną formą promocji w Google Ads jest zwiększenie widoczności w wyszukiwarce. Tak jak wspominałem wcześniej, to przez wyszukiwarkę klienci najczęściej szukają lokalnych firm. Dlatego głównym filarem promocji firmy lokalnej w Google Ads powinna być kampania wyszukiwarkowa, czyli kampania search.

    Konfigurację takiej kampanii zaczniesz od stworzenia listy słów kluczowych, czyli takich fraz, po wpisaniu których w wyszukiwarkę, wyświetli się reklama Twojej firmy. Lista powinna zawierać słowa związane z produktami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Dzięki temu, kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę hasło związane z Twoim biznesem, np. “serwis rowerowy”, reklama wyświetli mu się na samej górze wyników. Jeśli nie wiesz z jakich słów kluczowych skorzystać, możesz wesprzeć się planerem słów kluczowych, dostępnym w interfejsie Google Ads. To proste narzędzie, które podpowie Ci ile średnio zapłacisz za kliknięcia w daną frazę oraz jak często taka fraza jest wyszukiwana na danym obszarze. Na naszej stronie znajdziesz kompleksowy poradnik dotyczący tego “Jak stworzyć kampanię typu search od zera”.

    Pamiętaj by w puli użyć lokalnych słów kluczowych, tzn. takich, które zawierają obszar działania Twojej firmy. Takie frazy są często tańsze oraz posiadają wyższy wolumen wyszukiwań.

    Podczas konfigurowania struktury kampanii, podziel ją na kilka grup reklam, np. zawierające frazy lokalne, frazy generyczne oraz usługowe/produktowe. Dzięki temu uzyskasz precyzyjne informacje na temat ich skuteczności oraz ułatwisz sobie późniejszą optymalizację kampanii.

    Istotnym elementem konfiguracji kampanii lokalnej jest wykorzystanie możliwości geotargetowania. Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam na danym obszarze, np. w dzielnicy miasta lub w promieniu od danego punktu. To świetna metoda by ograniczyć wyświetlanie reklam odbiorcom, którzy potencjalnie będą zbyt daleko by skorzystać z oferty Twojej firmy. Zastanów się, do jakiego dystansu będą skłonni potencjalni klienci i ustaw ograniczenie tak, by wyświetlać reklamy tylko im.

    Kampania Performance Max dla sklepów stacjonarnych

    Jeśli jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego, idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie skorzystanie z kampanii Performance Max, która jest zorientowana na zwiększenie sprzedaży w takich właśnie sklepach. Ten rodzaj kampanii został zaprojektowany tak, by ułatwić firmom przekazanie potencjalnym klientom informacji potrzebnych do podjęcia decyzji o tym, kiedy i jak odwiedzić ich sklepy. 

    Aby skonfigurować taką kampanię, potrzebujesz połączyć konto Google Ads z Profilem Firmy, czyli wizytówką. Konfiguracja samej kampanii jest banalnie prosta. Wystarczy, że podasz lokalizację sklepu, określisz budżet kampanii i dodasz komponenty reklamy (grafiki, teksty reklamowe itp.). Dzięki tym danym technologia AI od Google będzie optymalizować stawki, miejsca docelowe reklam i kombinacje komponentów. Reklamy w ramach tej kampanii będą mogły się wyświetlać w różnych usługach Google, m.in. w sieciach wyszukiwania i reklamowej Google, Mapach, Gmailu oraz YouTube. 

    Kampanie zasięgowe

    Jeśli korzystasz już z wyżej wymienionych rozwiązań i zadbałeś o widoczność w wyszukiwarce, możesz spróbować dotrzeć do nowych odbiorców za pomocą kampanii zasięgowych. Są to kampanie banerowe GDN oraz Video.

    Promocja lokalnej firmy w Google Ads – GDN

    Kampania graficzna (GDN) to doskonałe narzędzie do budowania wizerunku firmy w sieci, bądź informowania klientów o nowych produktach czy usługach. Reklamy displayowe pomogą promować firmę, gdy potencjalni klienci przeglądają strony internetowe, oglądają filmy w YouTube, sprawdzają konta Gmail lub korzystają ze stron czy aplikacji mobilnych. Możliwości wyświetlania reklam w ramach tej kampanii są właściwie nieograniczone. Sieć reklamowa Google dociera do ponad 90% użytkowników internetu na całym świecie. Reklamy możesz wyświetlać na blogach i stronach Google, takich jak Gmail i YouTube, a także w portalach informacyjnych, czy konkretnych stronach internetowych, np. związanych z tematyką Twojego produktu czy usługi. Ten rodzaj kampanii również możesz ograniczyć pod kątem wyświetlania na danej lokalizacji.

    Promocja lokalnej firmy w Google Ads – video

    Kampanie wideo umożliwiają wyświetlanie reklam w filmach w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google. Niektóre typy kampanii wideo pomagają zwiększyć świadomość marki, inne zostały zaprojektowane tak, aby zwiększać liczbę konwersji lub zachęcać użytkowników do zakupów na stronie. Implementacja oraz zarządzanie tym rodzajem kampanii jest banalnie proste, dlatego konfiguracja nie powinna sprawiać problemów nawet mało zaawansowanym użytkownikom. 

    Jeśli zastanawiasz się jaki rodzaj kampanii powinieneś wybrać, możesz zapoznać się z naszym artykułem pt. “Google Ads – jaki rodzaj kampanii wybrać?”. Znajdziesz w nim opis każdego rodzaju kampanii oraz wskazówki dotyczące okoliczności, w których powinieneś korzystać z danego rozwiązania.

    Sposobów na to by reklamować biznes lokalny jest wiele, a Google Ads to tylko jeden z nich. Ich skuteczność zależy od przeróżnych czynników, które należy uwzględnić jeszcze na etapie planowania działań. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje działania przyniosą oczekiwane efekty, skorzystaj z usług Agencji Digitalowej. Agencja zajmuje się przede wszystkim planowaniem oraz realizacją działań marketingowych online. Mogą one polegać na budowaniu marki, reklamie w wyszukiwarkach, public relations, tworzeniu komunikacji marketingowej, optymalizacji kampanii internetowych czy analityce danych. Dział marketingu agencji oceni podział budżetu, zarekomenduje rozwiązania w reklamie ppc oraz wprowadzi ewentualne zmiany na stronie www.

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.