Spis treści

    Uwaga! Aby przejść do Planera słów kluczowych, na koncie Google Ads musisz korzystać z trybu eksperta. Jeśli Twoje konto działa w Trybie inteligentnym, nie będziesz mieć dostępu do Planera słów kluczowych.

    Jeśli ikona w prawym górnym rogu konta Google Ads ma nazwę „Ustawienia”, to znaczy, że korzystasz z Trybu inteligentnego. Jeśli ikona ma nazwę „Narzędzia i ustawienia”, używasz Trybu eksperta. W zależności od tego, jakiego trybu używasz, sposób korzystania z Google Ads będzie nieco inny. Jako, że większość nowych użytkowników ma konto Google Ads w trybie inteligentnym, warto sprawdzić to ustawienie na swoim koncie.

    Tryb eksperta oferuje pełny zakres funkcji i typów kampanii Google Ads. Daje to reklamodawcom większą kontrolę nad strategiami ustalania stawek, ale wymaga też bardziej złożonego zarządzania. Dlatego zalecamy ten tryb bardziej zaawansowanym marketerom i reklamodawcom. Jeśli okaże się, że ten tryb przerasta Twoje możliwości, lub potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu swoich kampanii marketingowych, możesz skorzystać z pomocy agencji marketingowej

    Planer słów kluczowych Google Ads jest przydatnym narzędziem dla osób zajmujących się tworzeniem i zarządzaniem reklamami w różnych systemach reklamowych. Pozwala on na lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników oraz na dobór odpowiednich słów kluczowych, które pozwolą na dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców. Umożliwia również sprawdzenie, jakie słowa kluczowe są najczęściej wykorzystywane przez konkurencję, co pozwala na lepsze zaplanowanie działań reklamowych.

    Słowa kluczowe

    Słowa kluczowe to frazy lub zwroty, które są wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkach internetowych w celu znalezienia określonych informacji. Planer słów kluczowych jest istotnym narzędziem dla osób zajmujących się marketingiem, ponieważ nie tylko daje wgląd w to, czego szukają użytkownicy, ale również w sposób, w jaki tego szukają.

    Planer słów kluczowych działa w następujący sposób: najpierw należy wpisać do niego słowa kluczowe, które nas interesują. Następnie narzędzie analizuje je i wyświetla listę podobnych słów kluczowych, które również mogą okazać się przydatne. Możemy również sprawdzić, jak popularne są dane słowa kluczowe oraz ile osób miesięcznie wpisuje je w wyszukiwarkach internetowych, a także średni koszt kliknięcia danego słowa.

    Korzystanie z planera słów kluczowych ma również inne zalety. Pozwala on na lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników oraz ich sposobu myślenia. Za pomocą planera sprawdzimy, jakie konkretnie frazy użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Czasem nawet chronologia słów może mieć znaczenie w interpretacji intencji użytkownika. Może okazać się, że nawet takie proste zależności jak konstrukcja frazy kluczowej na poziomie podmiot-orzeczenie ma kluczowe znaczenie w rozumieniu potrzeb użytkowników. Planer pozwala również uzyskać informacje na temat fraz long-tailowych (fraza długiego ogona, czyli fraza rozbudowana, składająca się najczęściej z 3 lub więcej słów) oraz fraz pytających. Pomoże również dodać wykluczenia słów kluczowych do Twoich kampanii jeszcze na etapie jej planowania, dzięki czemu nie przepalisz budżetu reklamowego, uzyskasz lepsze wyniki, co na końcu przełoży się na uzyskanie lepszych wyników i zwiększenie sprzedaży. Jeśli zastanawiasz się, jakich fraz kluczowych użyć w swojej kampanii, przeczytasz o tym w artykule “Dobór fraz kluczowych w kampaniach w sieci wyszukiwania”.

    Oprócz tego, planer słów kluczowych pozwala również na lepsze zrozumienie konkurencji. Dzięki temu możemy sprawdzić, jakie słowa kluczowe są najczęściej wykorzystywane przez naszych konkurentów oraz jakie działania podejmują oni w celu osiągnięcia lepszych wyników w wyszukiwarkach. To pozwala nam na lepsze zaplanowanie naszych działań i skuteczniejsze dotarcie do naszych odbiorców. Możemy np. wyświetlać reklamy na słowa kluczowe, które konkurencja pomija w swoich działaniach, bądź używać takich dopasowań keywordsów, które umknęły innym reklamodawcom. Dzięki wykorzystaniu takich fraz skutecznie obniżysz koszty kampanii poprzez zmniejszenie CPC (cost per click, czyli kosztu kliknięcia). O innych sposobach na obniżenie tych kosztów przeczytasz w artyklue pt. “Jak zmniejszyć koszt CPC”.

    Jak skutecznie korzystać z planera słów kluczowych Google Ads? 

    Zacznij od przejścia do zakładki “Odkryj nowe słowa kluczowe”. W tym miejscu możesz wybrać poszukiwanie fraz na podstawie adresu strony internetowej lub na podstawie konkretnych keywordsów. Pierwszy sposób pozwoli Ci na szybki research słów kluczowych znajdujących się na dowolnej stronie internetowej. Możesz w tym celu użyć adresu swojej witryny, bądź dla inspiracji wkleić adres strony konkurencji. Drugi sposób umożliwia również hipotetyczne analizy słów kluczowych, które niekoniecznie wykorzystane są na dowolnych stronach. Po wpisaniu maksymalnie dziesięciu fraz kluczowych wystarczy kliknąć “zobacz wyniki” by otrzymać wnikliwą analizę wrzuconych przez nas fraz.

    Mimo, że możesz wkleić nawet 10 słów kluczowych jednocześnie, polecam skupić się na jednym słowie kluczowym podczas jednego wyszukiwania. Dzięki temu będziesz mógł przeanalizować je bardziej szczegółowo, co następnie przełoży się na Twoje decyzje dotyczące wyboru słów do kampanii. 

    Możesz spróbować wprowadzać ogólne frazy kluczowe, wtedy otrzymasz pokaźną liczbę fraz o różnym stopniu konkurencyjności. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, po prostu wpisz dowolne hasło, temat, czy frazę kluczową z Twojej branży. Mogą być to słowa brandowe, czy takie, których używasz w kampaniach Google Ads.

    Prognoza słów kluczowych

    Planer umożliwia również przeprowadzanie tzw. prognoz słów kluczowych. Prognoza planu pokazuje, ile konwersji, kliknięć lub wyświetleń możesz przypuszczalnie uzyskać dzięki wybranym słowom kluczowym przy danym poziomie wydatków. Prognoza jest dostępna na stronie „Prognozy” planu. Obejmuje ona słowa kluczowe przesłane w sekcji „Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy” lub dodane na stronie „Propozycje słów kluczowych”. Prognoza słów kluczowych zawiera: Prognozę optymalnej skuteczności wszystkich słów kluczowych na podstawie określonych przez Ciebie wydatków.

    Aby zmienić dane objęte prognozą, kliknij „Konwersje” lub „Kliknięcia”. Ta funkcja jest dostępna po włączeniu śledzenia konwersji na koncie. Jeśli nie masz jeszcze skonfigurowanych konwersji, polecamy zrobić to jeszcze zanim włączysz swoje kampanie, ponieważ dzięki nim będziesz mógł precyzyjnie oceniać skuteczność kampanii.

    Szacunki dla poszczególnych słów kluczowych na podstawie strategii ustalania stawek „Maksymalizacja liczby kliknięć”. Zmień kwotę w kolumnie „Średni budżet dzienny”, aby zobaczyć, jak zmieniają się te szacunkowe dane.

    Grupy reklam, do których zostaną dodane słowa kluczowe w nowej kampanii po wdrożeniu planu.

    Zakres dat prognozy. Możesz sprawdzić dowolny wybrany okres.

    Przy przeprowadzaniu prognozy pamiętaj, że dane uzyskane za jej pomocą są jedynie szacunkowe i nie muszą odzwierciedlać faktycznych wyników, jakie uda się wygenerować kampaniom na Twoim koncie. Bierz poprawkę na wygenerowane dane, traktując je jako wskazówkę, ale nie wyrocznię w Twoich działaniach.

    Odpowiednie słowa kluczowe pomogą skutecznie reklamować się w sieci wyszukiwania i wyszukiwarce Google. Dobra lista słów kluczowych przekłada się na wyniki kampanii, a w czasach, gdy liczy się każde kliknięcie, warto wspomagać się wszelkimi metodami. Dzięki planerowi wybierzesz słowa kluczowe oraz poznasz niszowe słowa kluczowe, poznasz średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, zbudujesz listę fraz pod kątem wyszukiwarek. Sprawdzisz również dane historyczne, poznasz prognozowaną skuteczność i zalecany budżet dzienny. To darmowe narzędzie, którego możesz użyć, jest dostępne również w języku angielskim i innych różnych językach. 

    Porozmawiajmy!

    Krystian Karasiński
    Krystian Karasiński

    Strateg marketingowy oraz specjalista SEM, posiadający doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Od kilku lat związany z performance marketingiem. Jego ulubiony obszar zainteresowań to analiza danych.