Spis treści
Domain authority (DA, Autorytet Domeny) to parametr opracowany przez firmę Moz do oszacowania prawdopodobieństwa pojawienia się danej domeny w wynikach wyszukiwania Google. Wskaźnik przyjmuje wartości od 0-100, dlatego im wyższą liczbę ma dana witryna tym większe prawdopodobieństwo pojawienia się na stronach wyników wyszukiwania.
Domain Authority (DA) – co na niego wpływa?
Chociaż informacja na temat algorytmów użytych do obliczenia Domain Authority przez firmę Moz nie została opublikowana, to jednak możemy wymieni na podstawie oceny jakich czynników jest on obliczany.
Ogólnie rzecz biorąc na Domain Authority mają wpływ:
- Wiek domeny – starsze domeny, które dłużej są zaindeksowane w wyszukiwarce mają wyższy wynik.
- Ilość i jakość linków przychodzących (backlink‘ów) – zależy od całej liczby linków przychodzących oraz liczby linków prowadzących do głównej domeny. Profil linków przychodzących odgrywa kluczową rolę w Twojej domenie pod kątem tego parametru. Witryny posiadające wartościowe linki posiadają wyższe wyniki DA.
- Ilość linków wychodzących – jeśli z Twojej witryny wychodzi znaczna ilość linków i nie są do jakościowe strony – wtedy wynik Domain Authority może być niski.
- Działania pozycjonowania – najlepiej używać dobrze przygotowaną strategię pozycjonowania. Na wskaźnik Domain Authority wpływa struktura witryny, szybkość ładowania, odpowiednie używanie słów kluczowych.
Jak sprawdzić Domain Authority?
W branży SEO powstało wiele narzędzi, aby móc sprawdzić Domain Authority (DA). Jednak jednym z najbardziej znanych jest Link Explorer (https://moz.com/link-explorer), który został tworzony przez firmę Moz razem z parametrem DA.
Możesz dodać adres witryny w podanym linku i otrzymasz obliczany dla Twojej witryny Domain Authority i parametr Page Authority.
Jak zwiększyć autorytet domeny?
Aby poprawić autorytet domeny i pojawiać się wyżej na stronach wyników wyszukiwania, koniecznie zajmij się poprawną optymalizacją witryny ON-SITE. Wynik Domain Authority nie tylko bazuje na ilości i jakości linków przychodzących, ale jest obliczany na podstawie oceny jakości metatagów, nagłówków, czytelności linków czy obecność atrybutu ALT do każdej grafiki.