Spis treści

    Jeśli zdecydujesz się na reklamowanie swojej aplikacji mobilnej za pomocą platformy Apple Search Ads to na pewno prędzej czy później pojawi się na horyzoncie temat Custom Product Pages. Wiem, że ich tworzenie, wykorzystanie oraz sam ich zamysł może wprowadzać w zakłopotanie, w szczególności jeśli twórcą reklamy jest osoba korzystająca na co dzień z systemu Android. Dlatego w tym artykule postaram się jak najlepiej przybliżyć Ci definicję Custom Product Pages oraz przedstawić kilka sposobów na ich wykorzystanie w swoich działaniach reklamowych, a także argumentów za wykorzystaniem ich w swoich kampaniach Apple Search Ads (i nie tylko!).

    Custom Product Page – czym jest?

    Custom Product Pages (dalej nazywane także niestandardowymi stronami aplikacji, bądź po prostu CPP) pozwalają na prezentację różnych funkcji lub treści dostępnych w aplikacji, np. aktualnych promocji, wprowadzenie do gry nowej postaci, pojawienie się unikalnej funkcjonalności czy elementów rozgrywki. Każda z tych spersonalizowanych stron może być udostępniona różnym grupom odbiorców za pomocą unikalnych adresów URL, bądź dedykowanym formatom reklamowym, o których przeczytasz więcej w dalszej części artykułu. Custom Product Page to zatem po prostu alternatywna strona Twojej aplikacji mobilnej w sklepie App Store.

    To, co przede wszystkim wyróżnia CPPs to możliwość zaprojektowania ich w sposób, który odpowiada danemu wydarzeniu, sezonowej promocji, czy na przykład konkursowi, który aktualnie odbywa się w aplikacji i ustawienie czasu trwania reklamy zawierającej tę stronę tak, by wyświetlała się ona tylko podczas trwania danego eventu. A to wszystko bez rezygnowania z głównej strony aplikacji, która powinna skupiać się na bardziej generycznych treściach i uniwersalnych funkcjach wewnątrz niej. 

    Koncepcja Custom Product Pages koncentruje się na dostarczaniu spójnego przekazu między stroną aplikacji w storze, a ekranem docelowym wewnątrz niej. W rezultacie umożliwia to użytkownikom zrozumienie danej oferty z większą jasnością, co z kolei może prowadzić do poprawy współczynników konwersji. To z kolei pozwala marketerom nierzadko obniżyć koszty pozyskiwania użytkowników w App Store.

    Dla jednej aplikacji możemy w danym momencie posiadać maksymalnie 35 Custom Product Pages, więc na pewno możemy liczyć na wystarczającą przestrzeń na zrealizowanie wszystkich naszych kreatywnych pomysłów.

    Brzmi nieźle? Przejdźmy zatem do instrukcji, która pomoże Ci w łatwy i szybki sposób stworzyć swoją pierwszą Custom Product Page. 

    Jak utworzyć Custom Product Page?

    Aby utworzyć Custom Product Page dla swojej aplikacji wykonaj następujące kroki:

    1. W sekcji My apps wybierz aplikację, dla której chcesz utworzyć CPP. 
    2. Na lewym pasku bocznym w sekcji Features kliknij opcję Custom Product Pages.
    3. Kliknij opcję Create Custom Product Page.
    4. Wprowadź nazwę referencyjną, aby ułatwić identyfikację strony w App Analytics.
    5. Wybierz, czy chcesz rozpocząć od pustej strony, czy wprowadzić zmiany na istniejącej stronie aplikacji. Jeśli zdecydujesz się rozpocząć od istniejącej strony, możesz wybrać wersję, która jest w stanie Ready for Sale lub Prepare for Submission i skopiuje stronę aplikacji do podstawowej lokalizacji.
    6. Kliknij przycisk Create – Utwórz. Unikalny adres URL niestandardowej strony aplikacji zostanie wygenerowany automatycznie i wyświetlony na tej stronie.
    7. Modyfikuj lub dodawaj dodatkowe zrzuty ekranu, podglądy aplikacji lub tekst promocyjny według własnego uznania.

    Następnie, gdy Twoja Custom Product Page będzie już gotowa, musi ona zostać zatwierdzona przez App Store. By oddać ją do weryfikacji, w sekcji Custom Product Pages wybierz stronę, którą chcesz oddać do weryfikacji, a następnie wybierz opcję “Add for Review”. Ekran potwierdzenia zgłoszenia pokazuje wersję aplikacji, która zostanie powiązana z wybraną Custom Product Page, oraz elementy, które zostaną zweryfikowane. Na tym etapie możesz dodać inne elementy do zgłoszenia. Następnie kliknij przycisk Submit to app review. Pamiętaj, że po dokonaniu tego, nie będzie możliwa edycja strony chyba, że wycofasz podanie o weryfikację. Po upewnieniu się zatem, że strona odpowiada Twoim oczekiwaniom i przesłaniu zgłoszenia pozostanie jedynie czekać na decyzję od App Store.

    Do czego wykorzystać Custom Product Page?

    Zatem Twoja pierwsza Custom Product Page jest stworzona i zaakceptowana przez App Store. Świetnie, tylko co dalej, skoro po wyszukaniu nazwy aplikacji nadal widoczna jest strona domyślna? Jak przejść do Custom Product Page? Pozwól, że wszystko Ci wyjaśnię 🙂.

    Dla naszej aplikacji w App Store zawsze wyświetlać się będzie jej domyślna strona, chyba że wykorzystany zostanie dedykowany link do wcześniej utworzonej i zaakceptowanej przez App Store Custom Product Page. Do czego zatem możemy wykorzystać te niestandardowe strony aplikacji i jak to zrobić?

    Kampania Search Results

    Jest to typ kampanii reklamowej na platfromie Apple Search Ads, który opiera się na słowach kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników w App Store. Po dostarczeniu listy fraz kluczowych oraz przejściu przez ustawienia kampanii (takie jak lokalizacja, budżet itp.) zamysłem reklamy jest to, że strona naszej aplikacji wyświetlać się będzie na liście po wyszukaniu danych fraz. Jeśli nie zmienimy tego w ustawieniach to wyświetlającą się stroną aplikacji będzie ta domyślna, jednak po stworzeniu i zaakceptowaniu przez App Store Custom Product Page będziemy mogli dla określonej kampanii wybrać ją jako jej stronę docelową na etapie ustawień kampanii.

    Z wyjątkiem przypadków, w których utworzymy reklamę w formacie Search Results za pomocą Apple Search Ads, CPP nie będą pojawiać się jako wyniki gdy użytkownicy wyszukają aplikację lub grę w App Store. Niemniej jednak, mogą one być wyświetlane w wyselekcjonowanych przez redaktorów kolekcjach znajdujących się na kartach Today Tab, Gry i Aplikacje.

    Reklamy Today Tab

    Reklamy Today Tab to stosunkowo nowy format w Apple Search Ads. Zawierają one ikonę, nazwę i podtytuł aplikacji oraz, co dla nas najbardziej istotne w kontekście tego artykułu, wykorzystują CPP jako miejsce docelowe reklamy. Ze względu na bardzo widoczną pozycję, to umiejscowienie reklamy okazuje się skutecznym wyborem do zwiększania świadomości aplikacji, szczególnie podczas uruchamiania nowych treści, wydarzeń specjalnych i promocji sezonowych.

    Kierowanie na CPP z zewnętrznych źródeł

    Po pomyślnym utworzeniu niestandardowej strony aplikacji zyskujemy możliwość wykorzystania jej unikalnego adresu URL w celu zwiększenia zasięgu poprzez różnego rodzaju działania marketingowe. Pozwala to na przykład na udostępnianie CPP w kampaniach reklamowych w mediach społecznościowych, komunikatach promocyjnych, biuletynach e-mail i wielu innych kanałach. Wykorzystując te metody, można skutecznie kierować reklamy do określonych segmentów odbiorców, mierzyć skuteczność działań marketingowych i dostosowywać komunikaty do różnych kontekstów promocyjnych. Ponadto dostarcza to użytkownikom bardziej spójne doświadczenie, ponieważ potencjalni klienci mogą przejść bezpośrednio do Custom Product Page, która jest zgodna z treściami, z którymi zetknęli się w ramach prowadzonych przez nas inicjatyw reklamowych.

    Mierzenie wyników dla konkretnych CPP

    Po wdrożeniu Custom Product Pages w swoje działania marketingowe, możliwe jest dokładne monitorowanie ich efektywności przy pomocy App Analytics w App Store Connect. W sekcji Acquisition znajdziesz różnego rodzaju dane, takie jak liczba wyświetleń danej niestandardowej strony aplikacji, liczba pobrań, ilość powtórnych pobrań oraz wskaźniki konwersji. Te informacje pozwalają ocenić skuteczność każdej Custom Product Page w przyciąganiu użytkowników do pobrania aplikacji.

    Dodatkowo, App Analytics umożliwia sprawdzenie danych dotyczących retencji oraz średnich wydatków danego użytkownika dla każdej CPP. Dzięki temu można zrozumieć, czy użytkownicy, którzy pobrali aplikację z niestandardowej strony aplikacji, pozostają bardziej zaangażowani na dłuższy okres czasu lub wydają więcej na zakupy w aplikacji.

    Narzędzie to pozwala również na porównanie wydajności Custom Product Pages z domyślną stroną aplikacji. Takie porównanie pozwala zidentyfikować, która wersja strony przyciąga większą liczbę aktywnych użytkowników i generuje większe przychody. W rezultacie możesz dostosować strategię marketingową i koncentrować się na skuteczniejszych niestandardowych stronach aplikacji, co przyczyni się do zwiększenia efektywności kampanii i sukcesu Twojej aplikacji w App Store. Ta funkcja może być także pomocna przy przeprowadzaniu audytu ASO naszej aplikacji. 

    Zalety Custom Product Pages

    Możliwość personalizacji treści: 

    • Dzięki niestandardowym stronom aplikacji możemy dostosować jej treści i wygląd, aby lepiej przemawiały do wybranej grupy odbiorców. Możemy skupić się na określonych cechach aplikacji, unikalnych ofertach czy elementach rozgrywki, co zwiększa szansę na przyciągnięcie uwagi wartościowych użytkowników.

    Dodatkowe formaty reklamowe:

    • Po stworzeniu Custom Product Pages otwierają się przed Tobą nowe możliwości marketingowe, które przedstawiłam nieco wcześniej. To na pewno spora zaleta, jeśli nie chcesz ograniczać się do podstawowych działań i stawiasz na ciągły rozwój w zakresie marketingu online.

    Targetowanie i personalizacja: 

    • Możliwość udostępniania unikalnych adresów URL związanych z CPPs pozwala na celowanie w określone grupy odbiorców. Możesz skonstruować specjalne wersje strony aplikacji dla różnych segmentów rynku, co bardzo często podnosi skuteczność kampanii reklamowych.

    Wzrost ruchu organicznego:

    • Mamy możliwość stworzenia aż 35 niestandardowych stron aplikacji, które możemy kierować do różnych grup odbiorców. Część z tego ukierunkowanego ruchu prawdopodobnie zwiększy nasze organiczne działania ASO i sprawi, że organiczny ruch poszybuje w górę. 

    Podsumowując, Custom Product Pages w Apple Search Ads oferują możliwość dostosowania przekazu reklamowego, targetowania konkretnych grup odbiorców oraz tworzenia wcześniej niedostępnych formatów reklamowych. To narzędzie, które może przyczynić się do osiągnięcia większego sukcesu w promocji Twojej aplikacji w App Store, poprawić wyniki ASO oraz zwiększyć świadomość marki.

    Czy artykuł był pomocny?

    Oceń nasz artykuł, to wiele dla nas znaczy!

    Brak ocen

    Porozmawiajmy!

    Martyna Malepszy
    Martyna Malepszy

    Z Up&more związana od kwietnia 2021 roku. Na codzień zajmuje się przede wszystkim prowadzeniem i optymalizacją kampanii zachęcających do instalacji aplikacji mobilnych, ale nie tylko.