Spis treści
Operatory Google są wykorzystywane głównie przez specjalistów SEO podczas researchu i analizie stron. Oto lista najbardziej przydatnych operatorów. Przeczytaj i potestuj samodzielnie!
Operatory wyszukiwania Google – czym są i jak działają?
Operatory Google to komendy, dzięki którym w prosty sposób możesz przefiltorwać wyniki wyszukiwania z dużej ilości danych danym zapytaniem i uzyskać konkretne informacje.
Użycie operatorów może znacznie ułatwić znajdowanie potrzebnych treści w internecie, szczególnie w działaniach związanych z SEO.
Jak działają operatory?
Operatory wyszukiwania Google działają poprzez dodanie specjalnych komend do zapytania, które pomagają precyzyjniej określić, jakie wyniki chcesz uzyskać. Każdy operator zmienia sposób, w jaki Google przetwarza twoje zapytanie, aby lepiej dopasować wyniki do twoich potrzeb.
Operatory Google – kompletna lista operatorów dla SEO
Oto lista operatorów Google, która jest używana przez specjalistów SEO:
Cudzysłów “” – wyszukiwanie dokładnej frazy
Dzięki temu operatorowi jesteś w stanie wyszukać taką frazę jaką podałeś.
przykład: “pomarańcze są pomarańczowe”
OR – wyszukiwanie frazy X lub Y
Znajdziesz wyniki zawierające co najmniej jedno z podanych słów.
Przykład: kawa OR herbata
AND – łączenie fraz
Znajdziesz wyniki zawierające oba podane słowa.
Przykład: szpilki AND ślubne
Minus (-) – wykluczanie słowa
Wykluczysz wyniki zawierające słowo po minusie.
Przykład: buty -sportowe
site: – wyszukiwanie w określonej domenie
Znajdziesz wyniki z określonej strony.
Przykład: site:https://www.gov.pl/
info: – informacje o stronie
Otrzymasz różne informacje o podanej stronie, które posiada Google.
Przykład: info:https://upmore.pl
inurl: – wyszukiwanie w URL
Znajdziesz wyniki zawierające konkretne słowo w URL.
Przykład: inurl:jagnie
allinurl: – wszystkie słowa w URL
Znajdziesz wyniki zawierające wszystkie podane słowa w URL.
Przykład: allinurl:tesla white
intitle: – wyszukiwanie w tytule strony
Znajdziesz wyniki zawierające słowo w tytule.
Przykład: intitle: robaki
allintitle: – wszystkie słowa w tytule
Znajdziesz wyniki zawierające wszystkie podane słowa w tytule.
Przykład: allintitle:robaki z paki
intext: – wyszukiwanie w treści
Znajdziesz wyniki zawierające słowo w treści strony.
Przykład: intext:hip thrust
allintext: – wszystkie słowa w treści
Znajdziesz wyniki zawierające wszystkie podane słowa w treści.
Przykład: allintext: fit monte
inanchor: – wyszukiwanie po anchor text
Znajdziesz wyniki zawierające słowo w tekście linku.
Przykład: inanchor:kalosze
allinanchor: – wszystkie słowa w anchor text
Znajdziesz wyniki zawierające wszystkie podane słowa w tekście linku.
Przykład: allinanchor:kalosze w kropki
define: – definicja słowa
Otrzymasz definicję podanego słowa.
Przykład: define:html
.. – zakres liczbowy
Znajdziesz wyniki w określonym zakresie liczbowym.
Przykład: słuchawki 50zł..100zł
Nawiasy () – grupowanie fraz
Grupujesz wyrażenia w celu lepszego filtrowania wyników.
Przykład: (naszyjnik OR bransoletka) AND kolczyki